Gå til innhold
Fiskersiden

Binn Ladden`s veg mot VM i "langt kast" :)


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nesten rart at ikke noen har hyret deg til prikking av green på golfbanene. :D

Fikk selv prøvd 2,75lb stengene i natt med sjokkfortom og 150gr bly.

Fikk kastet mye lengere,men sliter med at bøylene slår over under kast. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Sånn det ser ut av bildene kan han tjene noen meter på å være litt mer aktiv med venstrearmen ved å trekke denne inn mot kroppen i det det skyves på med høyre...

Spent på lengdene...

Kommer litt filmklipp osv her strax, jeg har "skyvd mye på med høyre" i det siste å øvd litt (i smug) med multiplikator så jeg begynner å bli klar for en konk med ladden, ToreH (dan børge) å eventuelt andre i å rundt distriktet om det er interesse for det.

Plass viste ToreH om, men er den lang nok ??

Både multiplikator å haspell hadde vært intresangt å hatt en "vennskapelig" konk i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish ;) ' date='28 August 2009 - 22:57' timestamp='1251496654' post='532036]

Plass viste ToreH om, men er den lang nok ??

Plasser med lengde finnes flere steder, det er vanskeligere å finne steder med både lengde og sikringssone rundt.

Når du frisker opp denne tråden, minner det meg om bildene deres fra Kamikaze-kastingen i Fransehagen på Visnes. Der røyk den nattesøvnen :)

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så Arild, må være forsiktig med hva du skriver her, han kan plutselig stå i nettopp DIN hage å kaste... ;)

Det med sikkerhets sone er litt overdrevet synes jeg, man kaster da bare rett frem hehe.

Pendulum bør vel strengt tatt forbys i konkurranse sammenheng, det er et livsfarlig kast...selv uten snørebrudd.(basert på egne erfaringer hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasser med lengde finnes flere steder, det er vanskeligere å finne steder med både lengde og sikringssone rundt.

Når du frisker opp denne tråden, minner det meg om bildene deres fra Kamikaze-kastingen i Fransehagen på Visnes. Der røyk den nattesøvnen ;)

Mvh

Arild

Kamikaze er vel feil utrykk, det var jo ingen fare for meg selv under det kastet :)

Det var et kontrolert kast rett frem.

Det går jo å sette egne regler for kastemetode, å deltagerne bør kunne kaste rett frem som et minstekrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :) ' date='29 August 2009 - 06:34' timestamp='1251524074' post='532052]

Kamikaze er vel feil utrykk, det var jo ingen fare for meg selv under det kastet :P

DET har du selvfølgelig helt rett i :D

Ellers har jeg registrert at ditt og Laddens syn på hva som KAN gå galt, (og da tenker jeg ikke bare på kasting, men også det å føre skuter rundt skudepynten i dårlig vær, gå på tynn is, fiske på bratte steder osv), og hva man burde gjøre for å hindre det, ikke er helt på linje med mitt syn, men så er jo jeg hysterisk også da :):P

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET har du selvfølgelig helt rett i :)

Ellers har jeg registrert at ditt og Laddens syn på hva som KAN gå galt, (og da tenker jeg ikke bare på kasting, men også det å føre skuter rundt skudepynten i dårlig vær, gå på tynn is, fiske på bratte steder osv), og hva man burde gjøre for å hindre det, ikke er helt på linje med mitt syn, men så er jo jeg hysterisk også da :P:P

Mvh

Arild

Skal man sette begrensninger på seg selv i enhvær situvasjon får man jo ikke gjort mye.

Kan ikke dra ut å fiske nå, for mye bølger..........

Nei i dag regner det, sikkert kald å fiske nå, vi bli inne osv, da velger vi heller mange ganger å finne løsninger på problemene vi møter å heller ta det som en utfordring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å bruke sunn fornuft. Er vel det Arild prøver og si også. Å få et bomkast slik at man treffer noen uheldige i hodet, kan fort ende med døden og en dom for uaktsomt drap. Føler dere selv at dere fisker effektivt når ingen andre er ute og fisker pga for tøffe vindforhold? Dere må jaggu være flinke og spesielle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å bruke sunn fornuft. Er vel det Arild prøver og si også. Å få et bomkast slik at man treffer noen uheldige i hodet, kan fort ende med døden og en dom for uaktsomt drap. Føler dere selv at dere fisker effektivt når ingen andre er ute og fisker pga for tøffe vindforhold? Dere må jaggu være flinke og spesielle

Dette er er sunn fornuft, håper ikke jeg blir kritisert av enkelte selvom jeg kunne ha truffet en katt på andre siden.

Multiplikator har jeg holdt meg unna bestandig men nå begynner jeg å like den type snelle faktisk :wub:

th_NedstrandikkeNordsj008.jpg

Ingenting som handler om å være "flinke å spesielle", men når man har begrenset fritid som kan brukes til fisking, noe vi liker veldig godt lar vi oss ikke stoppe av dårlige forhold pga regn, litt vind eller begge deler.

Det finnes alltid løsninger på problemene selvom forholdene av å till er litt tøffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan det alltid er noen som har innvendiner hehe.

Det med å presse grenser og ta litt sjanser, er bare krydder for oss.

Hvis noen ikke er enige, bryr vi oss helt enkelt ikke om det.

Vi er kanskje litt sprø, men vi lever tross allt bare en gang.

Ellers må jeg bare si at du kommer deg med multien Mr. big, det er jo faktisk håp for deg også hehe.

Når kulingen legger seg og vi finner en trang liten plass med mye vinduer og folk, må vi ha en liten konkurranse tenker jeg.

Kanskje vi skulle prøve å kaste med binn foran øynene? :wub::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan det alltid er noen som har innvendiner hehe.

Det med å presse grenser og ta litt sjanser, er bare krydder for oss.

Hvis noen ikke er enige, bryr vi oss helt enkelt ikke om det.

Vi er kanskje litt sprø, men vi lever tross allt bare en gang.

Ellers må jeg bare si at du kommer deg med multien Mr. big, det er jo faktisk håp for deg også hehe.

Når kulingen legger seg og vi finner en trang liten plass med mye vinduer og folk, må vi ha en liten konkurranse tenker jeg.

Kanskje vi skulle prøve å kaste med binn foran øynene? :lol::P

Tror kanskje han her tenker mer på å ikke skade seg selv under kastet...

teknikken funker som f :lol: bør ikke forbys hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en potensiell kasteplass, er en tursti bak skauen der da, men plenty trær som kan fange opp eventuelle blylodd om noe skulle ryke.

Denne plassel ligger ved golfbanen bak Salem tempelet i Skudneshavn

A1.jpg

Anre forslag med bilde tas gjerne imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sett hva ett 150 grams søkke gjør med en plen når det lander ? Tipper Skudnes Idrettslag ville vært veldig, veldig glade i de som brukte banen deres til surfcasting....

Hva med søkker som ryker og drar 15 grader til venstre ? Og søkker som ryker kan dra avgårde dobbelt så langt som med snøre, så de trærne er ingen hindring !

Jeg har tidligere lagt ut bilder koordinater og stedsbeskrivelse av omtrent det eneste trygge stedet på Karmøy... og jeg har virkelig tatt meg tid til å tenke igjennom det :)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sett hva ett 150 grams søkke gjør med en plen når det lander ? Tipper Skudnes Idrettslag ville vært veldig, veldig glade i de som brukte banen deres til surfcasting....

Hva med søkker som ryker og drar 15 grader til venstre ? Og søkker som ryker kan dra avgårde dobbelt så langt som med snøre, så de trærne er ingen hindring !

Jeg har tidligere lagt ut bilder koordinater og stedsbeskrivelse av omtrent det eneste trygge stedet på Karmøy... og jeg har virkelig tatt meg tid til å tenke igjennom det :)

Over plenen hadde vi kastet uansett, ikke du kansje da :)

Langt å dra til Skudesnes uansett, må jo få igang noe snart eller hva ??

Jordet på Bynes der Ladden å svenn bor er også ganske fint å "trygt", kun naboen til Ladden som kan få noe i hodet der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sett hva ett 150 grams søkke gjør med en plen når det lander ? Tipper Skudnes Idrettslag ville vært veldig, veldig glade i de som brukte banen deres til surfcasting....

Hva med søkker som ryker og drar 15 grader til venstre ? Og søkker som ryker kan dra avgårde dobbelt så langt som med snøre, så de trærne er ingen hindring !

Jeg har tidligere lagt ut bilder koordinater og stedsbeskrivelse av omtrent det eneste trygge stedet på Karmøy... og jeg har virkelig tatt meg tid til å tenke igjennom det :)

Den sletten på 220m ( edit 320m ) i utmark bør absloutt være et bedre egnet sted en, en fotball bane på 120m i "tettbebyggd strøk" (mulighet for å treffe noe/noen ved uhell), når går konkurransen ?

Endret av ovejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sletten på 220m ( edit 320m ) i utmark bør absloutt være et bedre egnet sted en, en fotball bane på 120m i "tettbebyggd strøk" (mulighet for å treffe noe/noen ved uhell), når går konkurransen ?

Hvor var det nå igjen den sletta i utmark som du refererer til?

Vet det blei lagt ut noen koordinater, men sjekka aldri opp hvor det var(dumme meg).

Den banen du har avbildet bigfish...det er vel heller kraftlinjene bakerst i bildet som er problemet når jeg drar til :huh: .

Men en sånn lettvekts konkurranse hadde gått, med 15 gram lodd eller noe.

Skal være behjelpelig med å skaffe premier om det blir konk jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.