Gå til innhold
Fiskersiden

"Hardt" snellefeste!- Tips....


LasseB
 Share

Recommended Posts

Her er et utdrag fra en omtale som Anders Karlsson har skrevet om Fox Warrior (på avkrokens nettbutikk);

"Meget gode stenger med fin aksjon i forhold til prisen. Stengene har tilnærmet helaksjon, som gjør dem gode til å fighte fisk med, og jeg er også meget godt fornøyd med kasteegenskapene.

Et lite minus for at snellefestet har en tendens til å bli veldig hardt etter en liten stund (halvannen måned) gjør at stengene ikke får toppkarakter"

Så da lurer jeg på; hvordan kan man forhindre at snellefestet blir hardt? Kan man fixe dette også etter at "skaden" har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med omtalen av stanga er at når snellefestet blir vått (det kommer vann inn i gjengene) så blir det vanskelig å skru fast/ta av snella fordi det er veldig hardt å skru på snellefestet. Siden rillene på "mutteren" på snellefestet i tillegg er ganske grunne, blir det ekstra vanskelig fordi man får et dårlig grep. Etter at stanga har tørket ordentlig er problemet borte, men når den blir våt skjer det samme på nytt. Mulig det hadde hjulpet med noe smøring, f.eks. olje eller lignende...

Alt i alt ikke noe stort problem, mer som et irritasjonsmoment egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.