Gå til innhold
Fiskersiden

Wobbler pluss tubeflue tackle for ørret


Afre
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt at et tackle av wobbler pluss tubeflue skal være effektivt etter laks. Nå driver jeg ikke med laksefiske, men har hver høst en uke på fjellet hvor jeg fisker i elv etter stor-ørret som går opp for å gyte. Siden dette er veldig likt laksefiske lurer jeg på om noen har prøvd et slikt tackle etter ørret/laks, og kan gi med meg noen råd på hvordan det bør lages. Har lyst til å prøve det neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ALDRI hørt om noen som fisker laks med tubeflue i kombinasjon med wobler i elv. Og jeg har hørt en del når det gjelder fiske...

Derimot har jeg hørt masse om å fiske tuber i kombinasjon med søkke. Det foregår som regel opptaklet slik:

https://www.fiskersiden.no/content/view/679/lang,no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ALDRI hørt om noen som fisker laks med tubeflue i kombinasjon med wobler i elv. Og jeg har hørt en del når det gjelder fiske...

Derimot har jeg hørt masse om å fiske tuber i kombinasjon med søkke. Det foregår som regel opptaklet slik:

https://www.fiskersiden.no/content/view/679/lang,no/

Vel saken er at jeg mener jeg har lest det et sted. Men det kan godt tenkes at jeg har lest for fort, eller litt for på skråss :D . Bortsett fra den uken som jeg nevnte fisker jeg ikke etter ørret, så jeg er ingen ekspert på dette feltet. Bruker også bare wobbler når jeg fisker der oppe, og kun på kveld/natt samt morgen

Kan det tenkes at et slikt tackle kan virke imot sin hensikt og skremme fisken? Fisken vi får er gjerne på 2 kilo pluss, magesekken er alltid tom også (men fisken er feit og fin) så på meg virker fisken biter på grunn av at den blir irritert. Men den som intet våger intet vinner, så jeg prøver det nok. Så kan jeg heller komme med en rapport til neste år. Men for all del, bare kom med forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.