Gå til innhold
Fiskersiden

Buster Jerk


Recommended Posts

Er du enig med meg ?? Hvor har det blitt av den litt opprørske 17 åringen som skal være i mot alt og alle.

Klart du ikke skal fjerne buster fra kassa de, til tider er buster bra, men inte i alle legen.

Prøvde selv buster i går, men fikk ikke noe på den, måtte en beaver til å et gummibete laget av mangeboy79.

Look at this Morten Opsal, vant på ebay i går....................

http://pikewallis.blogspot.com/2008/10/mus...ilver-fish.html

kommer snart i posten å ja denne tror jeg kommer til å fange mer en buster, selv uten prislapp.

;)

hehe det er vel å overdrive en smule å si at jeg er.

Så vidt jeg veit har jeg og mine bustere flere steinsfj-gjedder over slipsnivå i år enn du har på dine beten, og da tenker jeg på de dagene vi har vært på fjorden samme dag/hver vår dag. Så Buster er jo ikke dårlig. Men er det du som har uflaks, jeg som har flaks eller er Buster faktisk bedre? Sånn som jeg ser det er Buster ett bra allrounder-bete på Steinsfj. Er sikkert annerledes i andre innsjøer hvor bunnforholdene er litt mer varierende. På Steinsfj er det jo stort sett grunt og de fleste betene burde jo egentlig levere. Men det virker ikke sånn til tider. Ikke godt å vite, men for meg virker det som sizen på betet har noe å si uten at jeg er sikker. De største jerkegjeddene (i hvertfall mange, jeg understreker MANGE av de jeg har hørt om) har tatt relativt "små" beten som Buster, Freestyler, Alley cat og Bikini. Og på dager hvor andre beten har blanka har buster levert bra med grei fisk. Er f.eks raslekulene i Busteren det som utgjør det lille ekstra som skal til for å tirre gjeddene på dårlige dager? Eller er det den "kjedelige fremogtilbake buster gangen gjedda liker? Eller kanskje gjedda syns det er synd å lage bitemerker i ett håndgjort bete med flott finish? :P Umulig å si. Men det er jo det som er så bra med vår felles hobby :) Den dagen jeg visste alt om hvordan jeg skulle fange storgjedda, så hadde jo fisket blitt kjedelig. Det er så mange mysterier som er umulig å finne noe fasitsvar på, men kanskje mulig å komme ett skritt nærmere.

Blir forøvrig spennende å se hvem som først knekker Steinsfjord-koden (som er 10+ på jerk) ;)

Endret av Morten Opsahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

For man svare på slike tråder alt for seint? :) I og med at dette er interentt så gjør jeg det uansett.

Jeg sliter med å få buster til å funke under alle forhold. Gikk fort over til synkende varianten og dethjalp mye, men still. Desuten er det irrelevant for popperfiske er langt mer spekakulært enn jerfiske har mulighet til å bli.

Ifjord høst skulle jeg hatt ett super raskt kamera. Se for dere dette: Høst kveld, rosa himmel, gult løv, hele sjøn glimmrer i gull (føler seg litt som onkel Skrue) vi ligger drøye 50 meter fra land over en grunne, popper betet lager en javn plog i vannet der den plopper og svinser mot båten etter ett kast mot midten av sjøen mot nord vest. Stille som døden kommer ei gjedde på 4? 5? kg og kaster stille en stor sprut med vann opp i lufta. Hele fisken ligger horisontalt i lufta i ett lite øyeblikk før den detter ned igjen i ett nytt fyrverkeri av vannsprut. Begge oss fiskere i båten var bare stille både før og etter.... (i noen sekunder før jubelen kom)(gjedda bomma naturligvis men det gjorde ingenting) Da kan man begynne å snakke om estetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For man svare på slike tråder alt for seint? :P I og med at dette er interentt så gjør jeg det uansett.

Jeg sliter med å få buster til å funke under alle forhold. Gikk fort over til synkende varianten og dethjalp mye, men still. Desuten er det irrelevant for popperfiske er langt mer spekakulært enn jerfiske har mulighet til å bli.

Ifjord høst skulle jeg hatt ett super raskt kamera. Se for dere dette: Høst kveld, rosa himmel, gult løv, hele sjøn glimmrer i gull (føler seg litt som onkel Skrue) vi ligger drøye 50 meter fra land over en grunne, popper betet lager en javn plog i vannet der den plopper og svinser mot båten etter ett kast mot midten av sjøen mot nord vest. Stille som døden kommer ei gjedde på 4? 5? kg og kaster stille en stor sprut med vann opp i lufta. Hele fisken ligger horisontalt i lufta i ett lite øyeblikk før den detter ned igjen i ett nytt fyrverkeri av vannsprut. Begge oss fiskere i båten var bare stille både før og etter.... (i noen sekunder før jubelen kom)(gjedda bomma naturligvis men det gjorde ingenting) Da kan man begynne å snakke om estetikk.

Korte og ganske harde rykk gjør susen. Har gått over til sidejerking når jeg fisker med Buster. Får mye mer fart og bedre svinger på betet da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte og ganske harde rykk gjør susen. Har gått over til sidejerking når jeg fisker med Buster. Får mye mer fart og bedre svinger på betet da :D

En annen ting er jo at noen dager så er det kun BJ som funker uansett andre dager så spiller det like mye rolle som Jan Thomas i et universalt perspektiv.Da kan du fiske med håntaket på fiskekassa di og få fisk. Hele vitsen med gjedda er at den er helt uforutsigbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.