Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor mange sneller har du?


Team Kaos
 Share

Recommended Posts

Tør du ikke si hvor mange du har Oz? :lol:

Har omtrent like mange som jeg har stenger, dvs 18. Eller kanskje et par ekstra.

Tja, siden kona har relativt gode kunnskaper når det gjelder bruk av internett gjør jeg nok lurt i å la være. Dessuten er jeg litt usikker på antallet, og siden jeg ikke er hjemme for tida blir det vrient å telle dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluesneller: 11stk

Hardy marksman 2-3# - Mid arbour som veier omtrent det samme som snøret til 1# stanga.

Fenwick 4/5

Ultegra? 4/5

Lammson litespeed v2 - Brukes til 4-5# stengene

Lammson velocity v3 - Arbeidshesten som har tålt mye juling. 6-8#

Backwinder seatrouth - Tøft design, Den som brukes mest til SØ. Angrer på at jeg ikke skaffa meg trout utgaven før de slutta med produksjonen.

Orvis et eller annet 7/9

Guideline snelle til tohånds...

3*div grafitt...

"Vanlige" Haspel 8stk

Dam quick microlite FD - Etter å ha ødelagt 3 abu sneller I løpet av en sommer kjøpte jeg denne for 400,- det er 8år siden og den funker enda. Knall til mikromeite og lett ørretfiske

Shimano zx 1000

2*Shimano Exage 1000

Daiwa exceller 1500 - Skogseid haspel og snella som brukes til letter duppfiske

Shimano Exage 2500

Shimano technium 2500 - Sø og kraftigere duppfiske

Shimano Nexave 4000 - Arbeidshesten

Big pit 4stk

Dam quick SLR surf 570

Okuma longtitude

Michell Avocet Big surf 8000

Shimano Biomaster 12000xt

Baitrunner 10stk

Dam hpn 620fs - Brukes med de letteste feeder stengene

2*dam quick finessa 430fs - Samme som over.

2* Shimano baitrunner gte B 5000 - Brukes med Specimen stengene.

2*viva baitrunner Ta 5000r

Shimano Power aero xt 10000 - Brukes både til karpe og surf stengene. Hardt brukt og dårlig vedlikeholdt uten at den bærer preg av det. (japan mod)

Shimano Pa pro surf 10000 - Samme som over, men med to grafitt spoler (japan mod)

Shimano Big baitrunner lc - Fruens surf sneller som jeg “låner” en gang I blandt.

Multiplikator

Jerkbait 1stk

Daiwa TD advantage lavprofil - Har enda ikke hatt backlash med denne snella. Og det sier mye med tanke på at jerkbaits ikke akkurat flyr rett hele tiden. Så får vi se hvor mye juling den tåler…

"Vanlige" 4stk

Ambassadeur 4601-C3 - Skogseid snella

Ambassadeur 5500 Concept - Dorging

Shimano calcutta 400 - Alt mulig tull (ps: tåler ikke pilking med 1kg svenskepilk spesielt lenge…)

Ambassadeur 6500C Pro shop

Surf 5stk

2*Penn 525 mag extra - Arbeidshestene som virkelig tåler juling, samt at de kaster langt. Definitivt favoritt snellene til det tyngre surffiske.

Ambassadeur 6500 ct mag hi speed - Lettere fiske. Brukes med century flattie eller supercast stanga. Lettkastet og derfor fylt med PP.

Daiwa millionare 7ht Mag - Virkelig rå kastesnelle, noe kilen men svarte som den spinner. Brukes med century flattie eller supercast stanga under fiske, men brukes på alle surfstengene under trening.

Daiwa saltiga surf 30 - Havål snella! Brukes når det trengs litt ekstra krefter. Kaster som en drøm så lenge man klarer å kontrolere den. Liquid greas fra rocket fule i lagrene hjalp betraktelig på kontrollen uten at det bremset snella nevneverdig. brukes med Century TT mach stanga. Er også stort sett med under havfiske brukes da med 20-30lb kanzaki stanga.

Havfiske 5stk

Shimano Tiagra 16 - Brukes mindre og mindre, men gjør definitivt jobben under det grøvste lange og brosmefisket. Brukes med Extreme jiggeren

Shimano Tiagra 30 - Håkjerring

Avet jx 2 speed 6/3 - Knall snelle med nesten for sterk brems i forhold til størrelsen. Veldig allsidig siden den er så liten, men allikevel kraftig nok til det meste så den brukes på alle mellomklasse stengene og fiske fra 50-300m Må jeg pakke lett så blir denne pakket sammen med Daiwa Saltist All-tider stanga

Daiwa Saltist 20 - God snella til det letteste fisket.

Daiwa Sl20h

hmm må oppgraderes litt her og der framover...

Edit: Lagt til et par sneller samt skrevet litt om de snellene som brukes mest.

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en felles for husholdningen (Annki og meg) her også!

Synes det er litt spennende å se hvilken type sneller folk har jeg da, men er kanskje litt mye arbeid?

Shimano:

4 stk Big Baitrunner LC

1 stk 8000 Baitrunner Aero GTE

1 stk 6000 Nexave FB

1 stk 4000 Twin Power FB

1 stk 4000 Sienna FB

2 stk 750 Sedona FB

===========

2 stk Ryobi Proskyer surfsneller

2 stk Milo 6500 Baitrunnersneller

1 stk Viva Tatics TA5000R Baitrunner

1 stk Dam futura 945 Baitrunner

1 stk Dam Quick Surf

2 stk Abu haspelsnelle

1 stk Lawson Multisnelle

Endret av torrybra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.