Gå til innhold
Fiskersiden

Gjør det selv , by Lopez


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Grunnet kvalitetoppgradering legger jeg ut til salgs poser med 1000stk .14 mm. Søvik splittringer i bulk .

Det er begrenset antall og selges til kr. 600 . Ypperlig ringer til havfiske.

Former til selvstøping av dypvannsfiske søkke ( torpedoformet)i vekter 750gr - 1750gr og 2 kgs. samt kulle søkke med 2 hempeplasseringer ( til jigg a la fyvende øye) er også klare til dere som ønsker å støpe selv.

Det lønner seg å støpe selv gutter! Især når det gjelder store vekter. For bestilling , gå in på kontaktside eller netbutikken og bestill i feltet former. Deretter blir vi enige om type former som ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Former til selvstøping av dypvannsfiske søkke ( torpedoformet)i vekter 750gr - 1750gr og 2 kgs. samt kulle søkke med 2 hempeplasseringer ( til jigg a la fyvende øye) er også klare til dere som ønsker å støpe selv.

For bestilling , gå in på kontaktside eller netbutikken og bestill i feltet former. Deretter blir vi enige om type former som ønskes.

Har sendt bekjed via nettsiden din.

Blir spennende å se.

En liten julegave til meg selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt bekjed via nettsiden din.

Blir spennende å se.

En liten julegave til meg selv. ;)

Takk Tryta. Da får du en dobbelform med en torpedo 750 gr. Jeg skal satse på å ta bilder av fremgangsmåte når jeg prøverkjører formene.

Gjør også oppmerksom alle våre kunder på at formene er tillat til støping av produkter til selvbruk ( tillat i hht. gjeldende lover) og ikke markedsført salg ( i hht. produktretigheter & markedsføringsloven)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudet relatert til halvfabrikata ( tom)og støpeformer utgår inntil videre begrunnet ikke nok kapasitet til fremstilling av former. Alle som har bestillt og fått bekreftelse av oss får selvføleglig det som er bestillt og betalt.

Takker for alle bestillinger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tryta. Da får du en dobbelform med en torpedo 750 gr. Jeg skal satse på å ta bilder av fremgangsmåte når jeg prøverkjører formene.

Gjør også oppmerksom alle våre kunder på at formene er tillat til støping av produkter til selvbruk ( tillat i hht. gjeldende lover) og ikke markedsført salg ( i hht. produktretigheter & markedsføringsloven)

For de som måtte ønske å bestille varer av denne annonsøren,så har jeg bare en kommentar:

Løp å kjøp!

Fantastisk service,rask levering og personlig oppfølgning.

Akuratt slik man ønsker å bli møtt av en selger. :)

Jeg bestillte en form til privat bruk. Etter kun 5dager så kunne jeg hente formen på postkontoret.

70677_s.jpg

Min neste bestilling blir lyskapselen vil jeg tro,for jeg vil tro at den holder noe bedre på lyseffekten enn annet billig dritt som er på markedet.

IMG_2494.JPG

Bare så det er nevnt.

Jeg får ikke 5flate øre for disse gode ordene om annonsøren.

Jeg ønsker bare å formidle at jeg er glad for at Lopez faktisk er ett friskt pust til en ellers så tafatt norsk sportsfisker industri.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som måtte ønske å bestille varer av denne annonsøren,så har jeg bare en kommentar:

Løp å kjøp!

Fantastisk service,rask levering og personlig oppfølgning.

Akuratt slik man ønsker å bli møtt av en selger. :D

Jeg bestillte en form til privat bruk. Etter kun 5dager så kunne jeg hente formen på postkontoret.

70677_s.jpg

Min neste bestilling blir lyskapselen vil jeg tro,for jeg vil tro at den holder noe bedre på lyseffekten enn annet billig dritt som er på markedet.

IMG_2494.JPG

Bare så det er nevnt.

Jeg får ikke 5flate øre for disse gode ordene om annonsøren.

Jeg ønsker bare å formidle at jeg er glad for at Lopez faktisk er ett friskt pust til en ellers så tafatt norsk sportsfisker industri.

Takk for tilbakemeldingen og vær forsiktig med støpingen. Pass også på å pudre formen med talkum for hver 5.-6. støp , ikke la støpen være inni formen lengre en det du må ( ta tid) og la formen hvile noe når den er varm. Blyet skal være så pass varm at den nesten stivner når du heller oppi formen. Aldri over 500 grader ( giftig blydamp)

Ja, du blir overrasket over lysetiden på attraktor serien da jeg tar meg råd til å bruke det beste av de beste som pigment og som råmateriall til støping. Som fisker er jeg nødt til å bruke den beste kvalitet til alt som skal i enden av snøret og som er det som fisken ser.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Takk for tilbakemeldingen og vær forsiktig med støpingen. Pass også på å pudre formen med talkum for hver 5.-6. støp , ikke la støpen være inni formen lengre en det du må ( ta tid) og la formen hvile noe når den er varm. Blyet skal være så pass varm at den nesten stivner når du heller oppi formen. Aldri over 500 grader ( giftig blydamp)

Ja, du blir overrasket over lysetiden på attraktor serien da jeg tar meg råd til å bruke det beste av de beste som pigment og som råmateriall til støping. Som fisker er jeg nødt til å bruke den beste kvalitet til alt som skal i enden av snøret og som er det som fisken ser.

Ser at du i en nyere tråd (crimpeutstyr) har lagt ut bilde av svivels, ringer og kjetting som forlengelse til krok. Har du opplevd negative effekter ved bruk av så kraftig utstyr?

Er jo mange som poster om crimping med nylon og usikkerheten rundt om det holder. Er det da noen grunn for at man ikke heller skal bruke wire/klemhylser eventuelt 2-4mm kjetting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du i en nyere tråd (crimpeutstyr) har lagt ut bilde av svivels, ringer og kjetting som forlengelse til krok. Har du opplevd negative effekter ved bruk av så kraftig utstyr?

Er jo mange som poster om crimping med nylon og usikkerheten rundt om det holder. Er det da noen grunn for at man ikke heller skal bruke wire/klemhylser eventuelt 2-4mm kjetting?

Det er fisken som bestemmer til syvende og sist. Det vet vi alle. For å være helt ærlig så forstår ikke jeg hvorfor man bruker så mye energi med å sikre seg at man klemmer mono på en sikker måte. Ved å bruke plastifisert wire eliminerer man usikkerheten. Så enkelt er det. Bruker man i tillegg gode tønnesvivels , eliminerer man tvin og fisken kan vri seg så mye den vil. Bruker man kjeting eller ring-svivels-ring metoden.. er man på den sikreste siden. Om fisken bry seg om det ? Vel , hvordan ser det vi bruker i enden av snøret ut ? Man kan ikke definere redskapen som diskré.

Se også på hva yrkesfiskere bruker når de linefisker kveite : De er jo tau , og de får fisk !! Det viktigste er at kveita kommer vel frem til dekket og ikke at den slipper unna med kroken i kjeften fordi vi er usikkre

Flere fiskere burde slutte å tenke som en fisk og...begynne å tenke som en predator. Det er det vi er : Predatorer :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fisken som bestemmer til syvende og sist. Det vet vi alle. For å være helt ærlig så forstår ikke jeg hvorfor man bruker så mye energi med å sikre seg at man klemmer mono på en sikker måte. Ved å bruke plastifisert wire eliminerer man usikkerheten. Så enkelt er det. Bruker man i tillegg gode tønnesvivels , eliminerer man tvin og fisken kan vri seg så mye den vil. Bruker man kjeting eller ring-svivels-ring metoden.. er man på den sikreste siden. Om fisken bry seg om det ? Vel , hvordan ser det vi bruker i enden av snøret ut ? Man kan ikke definere redskapen som diskré.

Se også på hva yrkesfiskere bruker når de linefisker kveite : De er jo tau , og de får fisk !! Det viktigste er at kveita kommer vel frem til dekket og ikke at den slipper unna med kroken i kjeften fordi vi er usikkre

Flere fiskere burde slutte å tenke som en fisk og...begynne å tenke som en predator. Det er det vi er : Predatorer :o

Sant det. Var nettopp på biltema og kjøpte en del meter med 2mm kjetting og krympeslange, får prøve å lage noen rigger i løpet av vinteren.

Takk for svar og ellers mange bra tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Etter voksende interesse legger jeg frem til salgs flere av mine modeller , som nevnt og avbildet i start posten.

IMG_2339.JPG

Selges i pakker a 20 stykker ( også blandede modeller ) , med tilhørende kroker og øyne evt. dykke skje om det gjelder Magnum modellen og til kr. 30 per stykk uansett modell. Har også en batch av Coaster 15 gr. som er ypperlig til gjedde eller lyr .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.