Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeravgift for innlandsfiske - Lutsivassdraget sandess


 Share

Recommended Posts

Alle som har fylt 16 år og skal fiske etter laks, sjøaure og sjørøye i vassdrag, eller fiske etter nevnte arter med faststående redskap i sjøen, skal betale fiskeravgift.

Jeg skal fiske i Lutsivassdraget i Sandness? fiskekort koster NOK 50,- per døgn. Skal jeg betale fiskeravgift 2008 i tillegg til fiskekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NISSE har rett. Ikke noe fiskeravgift i Lutsivassdraget.

Kun steder hvor det kan gå opp Laks - Sjøørret - Sjørøye skal det betales fiskeravgift. (Anadrom fisk)

Legg gjerne inn noen rapporter fra Lutsi.

------------------------------------------------

se på weblink:

http://www.inatur.no/o2/InfoPage-InfoPageV...foPageId=197068

I Lutsi..........det står.................

Fisketips

I pålandsvind kommer en del fin fisk opp mot land. Utenfor begge de store "pyntene" (Klubbene) er det noe strøm og dypt vann - her kan det gå noen store... I midten av november 2007 ble det tatt en fin ørret på 1,3 kg nettopp her. Den tok på sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

------------------------------------------------

se på weblink:

http://www.inatur.no/o2/InfoPage-InfoPageV...foPageId=197068

I Lutsi..........det står.................

Fisketips

I pålandsvind kommer en del fin fisk opp mot land. Utenfor begge de store "pyntene" (Klubbene) er det noe strøm og dypt vann - her kan det gå noen store... I midten av november 2007 ble det tatt en fin ørret på 1,3 kg nettopp her. Den tok på sluk.

Ingen avgift, nei. Ellers er det også fullt mulig å avlegge bøndene rundt om et besøk. Ofte er de glade for at du fisker opp litt - kanskje til og med gratis??

Jeg må vel si at de "pyntene" er det mange av i Lutsi. Svært vassdrag.

Men at den gromme fisken finnes er det ingen tvil om.

Har selv pers på 1,1, men den plassen er en smuuule hemmelig...

DER står det mye fisk - og mye FIN fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finnes det vel også sik? Blir det noen størrelse på den?

I Finnmark fisker jeg den med tørrflue - spennende fiske. Så kanskje jeg burde prøve de mer lokale stammene når insektene atter surrer?

Hvor kjøper man fiskekort? Gjelder det hele vannet, eller bare deler av det? Er det lov å bruke belly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finnes det vel også sik? Blir det noen størrelse på den?

I Finnmark fisker jeg den med tørrflue - spennende fiske. Så kanskje jeg burde prøve de mer lokale stammene når insektene atter surrer?

Hvor kjøper man fiskekort? Gjelder det hele vannet, eller bare deler av det? Er det lov å bruke belly?

Jeg kan kun svare på ett av dine gode spørsmål: Man kjøper fiskekort "mange plasser". Ofte hos bøndene selv.

Kan gi deg noen tips på PM om du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.