Gå til innhold
Fiskersiden

Vestfold/Telemark treff.


 Share

Recommended Posts

Har ikke noe meiteutstyr selv, så landfiske er mindre aktuelt for meg bortsett fra sjøørettfiske.

Men om alt klaffer, og det eventuelt skulle være av interesse kan jeg stille med en båt lik den på bildet nedenfor. Det vil da i så fall bli avreise herfra til Langangen eller eventuelt andre ønskelige steder.

Endret av Vikane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vikane:

Hvis du kommer innom en tur på fredag,så kan du jo høre med gutta om de har lyst?

Tror behovet for båt til driftmeite/oppankret nattmeite er prekært om vinden drar i feil retning til helgen.

Tror det kan bli suksess å ha en ekstra båt i bakhånd.

(Jeg vet om noen årleite sø/regnbue plasser mot barkvik,men det kan vi prates om senere.)

Denni: Bare ta med deg stengene å kom.

kjærringa er det ikke så viktig med,men husk fersk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei robert. du skal ikke se bort i fra at jeg svinger innom en tur. Klar for å dra opp noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli folksomt dette.

Virker som om nesten alle ønsker rødknurr,lysing og noen ønsker lomre.

Det blir som sagt en kabal å legge,men jeg vil tro at alle får muligheten til å prøve seg etter artene.

Været forandrer seg fort på denne årstiden. Fredagen har for mye vind for micro meite forøpig,men lørdagen ser bra ut.

Med den vindretningen vil Langangen ligge i le.

Vi får krysse fingre og tær.

http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Larvi...tidsvarsel.html

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av en mørk og kald søndag så sitter jeg og lager noen enkle (rødknurr)tackler nå he he.

Er det mange som har tenkt å bruke fredagskvelden på pilsing eller er planen å komme i gang med fisket fra morran av og få utnyttet helgen? :)

Men for å være litt seriøs: Jeg håper det blir lange dager fra morran, selv om folk skal litt hit og dit. Sist gang jeg fikk campe hos Robert så måtte jeg forøvrig vekke Lasse. Det tok et par timer he he.

Blir moro å møte både gamle bekjente og nye folk fra FS.

Noen som vet når Rage er i Larvik? Kanskje jeg kunne prøvd å time' min ankomst der slik at det ikke blir mer henting enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kom når det passer. Henrik kan du sikkert sitte på med også. Bare å ringe,så ordner det seg.

Det blir en uhøytidlig konkurranse på lørdag.

Må bare få spikret en plan først.

Jeg reiser neppe før i 10tiden på lørdag.

Blir flere som skal nattmeite på lørdag,så du får garantert fisket mange nok timer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom på:

Er det behov for å ta med egen pod eller er det mulighet for å få lånt en pod av noen på treffet?

Poden jeg har er den lange, fæle Mustad-poden og siden den ikke kan slås sammen så er det litt knot å få den med seg. Går selvsagt an, må bare lirke den ut av bil og inn i lasterommet på bussen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom på:

Er det behov for å ta med egen pod eller er det mulighet for å få lånt en pod av noen på treffet?

Poden jeg har er den lange, fæle Mustad-poden og siden den ikke kan slås sammen så er det litt knot å få den med seg. Går selvsagt an, må bare lirke den ut av bil og inn i lasterommet på bussen osv.

Men den er vel ikke særlig mye lengre enn stengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er vel ikke særlig mye lengre enn stengene?

Nja, det går an å teipe den fast til den ene 2-delte stangen jeg skal ha med, resten jeg tar med er 3 og 4-delte stenger. Får se hva jeg gjør, kan jo hende det plutselig blir behov for en ekstra pod og. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg kommer til å se ut som DEN amatøren, med 1 stang, 1 snelle, uten pod, uten syskrin full av stæsj til å lage takkel med.... Håper jeg kan lære noe da :lol:

:lol: Etter ei helg med Robert og gutta er eg sikker på at du har lært mykje. Og ynskjelista du har laga til julenissen har fått mange nye linjer med fiskeutstyr. :) Det er alltid inspirerande og artigt å vera med på FS-treff, det å møta petribrødre og utveksla erfaringer og gode skrøner er noko alle som har mogelegheiten må oppleva. Lykke til med treffet, alle som skal til trivelige Robert! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg kommer til å se ut som DEN amatøren, med 1 stang, 1 snelle, uten pod, uten syskrin full av stæsj til å lage takkel med.... Håper jeg kan lære noe da :)

Man trenger virkelig ikke noe mer for å bedrive kystmeite, altså. Selvfølgelig fisker man mer effektivt med to (eller fler) stenger, men med ei stang blir man kanskje litt mer nødt til å eksperimentere med tackler, søkketyper, agn, krokstørrelse også - til man plutselig finner det som fisken vil ha. En annen fordel med kun ei stang er at man hele tiden har 100% konsentrasjon rundt ett tackel, og dermed har lettere for å kroke fisk.

Og en annen ting; to stenger gir nødvendigvis ikke dobbelt så mye fisk. Så still opp med du har, og kos deg med det.

Pod er vel ingen nødvendighet heller. Har du en stol eller en sekk gjør den veldig fint nytta si den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får som oftest mest fisk på aktivt meite,så ei stang kan ofte være fornuftig.

I det området jeg har tenkt til å lokke med de fleste er det mye sypike og hvitting.

Jeg har nok fiskeutstyr,så ei stang eller 2 har jeg sikkert til låns. :)

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg kommer til å se ut som DEN amatøren, med 1 stang, 1 snelle, uten pod, uten syskrin full av stæsj til å lage takkel med.... Håper jeg kan lære noe da :lol:

:lol: Det er flere "amatører her"; personlig ser jeg meg selv som kun i startgropen hva kunnskap om kystmeite/metoder/muligheter angår.

Jeg kommer også til å ha med meg flere stenger så om du eller noen andre får behov for å låne en stang så skal nok det ordne seg. Gleder meg til å se og høre folks meninger om tackler osv, skal prøve å lagre mest mulig ny kunnskap denne helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke tak i Østfoldingen,så jeg er usikker på hvordan det skal la seg ordne. Tog?

Link må desverre melde forfall ser det ut til.

Været er ikke helt på våres side heller...

http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Larvik/Larvik/helg.html

Den gode nyheten er at vinden ikke får tak i Langangen med den vindretningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til hver enkelt hvor de ønsker å fiske.

Nevlunghavn,Helgeroa,Tvedalen,Langangen eller hvor man måtte ønske å fiske.

Har også båt,men tror at "gammel" sjø kommer til å gjøre det lite trivelig utaskjærs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner folk å møte opp hos deg på fredag ettermiddag, Robert?

Personlig kan jeg veldig gjerne tenke meg å bli med på satsing etter rødknurr på lørdagen, hvis det går an å sitte på med noen som har tenkt seg ut i samme ærend. Ser ut som vi får litt regn men temperaturen er ikke så halvgæren hvis pent.no holder ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai:

Leit å lese at livet ebber ut. :)

Hold deg hjemme du hvis treffet kommer ubeleilig.

Du har herved åpen innvitasjon når det måtte passe deg.

(Kjøp deg toyota.)

Jon:

Jeg har ikke planer om å fiske etter rødknurren nå,men plassen ligger bare 1km før gyltevika så det er ikke noe problem å få deg dit.

Jeg var innom nærbutikken for å handle reker i dag.

Noen hadde ved en feiltagelse nappet ut støpslet til fryseren,så de øverste rekene var tint.

Fikk alle rekene.Litt eim var det jo,men 10-15kg med gratis agn sier man ikke nei til. :)

De 2første på treffet kommer i morgen. Mulig vinden vil ødelegge,men det vil tiden vise.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.