Gå til innhold
Fiskersiden

Dypvannskaier på haugalandet?


max_fishing
 Share

Recommended Posts

Stord bude det være mulighet hvis du kaster laaangt! Neida har sett flere plasser fra land man skal kunne finne dybder ned mot 200. Ellers er det vel nedstrand et hot tips.

Men la meg bare si med en gang at det er flere her inne som kan svare 100 ganger bedre enn meg på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et område som er kjent for å gi brukbart fiskedyp fra land. Ikke så lett tilgjengelig hele strekket, men du har jo kaia ca midt på (om den ikke er smekkfull av tømmer) og det er mulig å komme seg ned og fiske der broen fra Føyno kommer over...

http://kart.kystverket.no/advanced_default...betisk〈=nor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haggis og Espen nevner de to som blir mest brukt av meg på den typen ting. Mr. Kolbeinsen har et par plasser han bruker, men da må du gå over knauser, bøye deg under kvister og ikke minst stå skrått :)

Men det finnes nok flere fine kaier innenfor to timers kjøring. Gi en lyd hvis du finner noen bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haggis og Espen nevner de to som blir mest brukt av meg på den typen ting. Mr. Kolbeinsen har et par plasser han bruker, men da må du gå over knauser, bøye deg under kvister og ikke minst stå skrått :lol:

Men det finnes nok flere fine kaier innenfor to timers kjøring. Gi en lyd hvis du finner noen bra.

Ja takk, vil også gjerne ha en oppdatering hvis du finner noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dypvannskai, men det er mer enn dypt nok og ikke alt for vanskelig å komme til med et lass med utstyr, selv om en hold all er å foretrekke:

- bjoaneset

ellers går det flere turstier rundt på tittelsneset som fører til fiskeplasser hvor en kan fiske på relativt dypt vann.

- en annen plass er ropeid ferjeleiet der hvor det er relativt dypt.

- i sauda området er det mange muligheter like ens i åkerfjorden

Endret av Rune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ca 1,5 time til Sauda, her er flere muligheter ja, men ikke alle er like lett tilgjengelige hvis det er ønske om større dyp. Bratte fjellsider o.l. gjør at det kreves båt for å nå de dype stedene. Legg til en halv time kjøring, så havner du i Hylsfjorden. Her er mange skikkelig dype steder man kan nå fra land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Frøvikneset nord for Nedstrand når man 200muh ved å kaste "bare" 140m. 100muh med 100m kast.

Men da er det et stykke å gå. Mindre enn en km.

Se kart.

Dette er det dypeste jeg har funnet mhp på kastelengde vs dybe og ikke forlangt å gå foreløpig.

Og siden det står et fyr der er det vel mulig å stå der selv også. :)

Topo oversikt nedstrand

2979479590_f16b9b0bc9_o.jpg

Topo Frøvikneset

2979479554_ab8322e03d_o.jpg

Sjøkart Frøvikneset

2979479526_38c4f3caf0_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En genial sportsfiskerfunksjon på programmet ovenfor her hadde vært muligheten for å søke på dyp, med kriterier som f.eks. avstand fra land o.l. Noen som vet om slikt et program finnes?

Bluechart software does all that... alternatively online maps like below often have the same functions.

http://kart.fmro.no/arealis42/index.jsp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.