Gå til innhold
Fiskersiden

abborre i k-sand


stor abborre
 Share

Recommended Posts

Funderar på att flytta till Kristiansand tills i vår. Hur är fisket där, efter djupets svartrandiga rövare. Abborren! Är det fiske i havet som gäller, elleri lokala sjöar?

det er jo noen abbor vann rundt her men ikke mye stor fisk, kan ikke si at det er mye havabbor heller, har ikke sett noe til den jeg, men er ikke noe ekspert etter den, mye andre fiskeslag å jakte på da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man stor abborre då? :lol:

Och vad kan man fiska mera, ifrån land?

stor abbor vet jeg egentlig ikke, telemark kanskje? men vet ikke altså.

fra land her kan du fiske torsk, sei, lyr, flyndre, sjøørret, makkrell osv, det vanelige som er å få tror jeg, mye stor lyr ute nå, tatt noen av dem i det siste, morro. fisken begynner å bite nå og utover, du må bare hive deg rundt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda abbor har vi her sør og det største jeg har fått er 1,2 - 1,3

men om det er stor for deg eller ikke vet jeg ikke noe om.

Vanne hvor jeg har fått mine største abbor ligger 3-4 min med bil fra sentrum

Dette er ikke den fiskearten jeg går så mye etter så jeg tør nok ikke

si for mye om det men jeg er sikker på at du kan få litt info hvis du kontakter Stein Grønberg på Grønberg sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda abbor har vi her sør og det største jeg har fått er 1,2 - 1,3

men om det er stor for deg eller ikke vet jeg ikke noe om.

Vanne hvor jeg har fått mine største abbor ligger 3-4 min med bil fra sentrum

Dette er ikke den fiskearten jeg går så mye etter så jeg tør nok ikke

si for mye om det men jeg er sikker på at du kan få litt info hvis du kontakter Stein Grønberg på Grønberg sport

ja kan være enig med are06 om det, Grønberg kan vel svare på alt om fiske her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du flytter til Kristiansand KUN for fisket sin del :lol:

Stor abbor finner man på Østlandet, Rundt Oslofjorden og omegn.

I Kristiansand kan man treffe på over 100 arter fra land, så det er nok å ta av.

Det tas da vitterlig mye stor abbor på Sørlandet. Men vet ikke om så mange vann vest for Grimstad...

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sett abbor opptil 1.6kg tatt i et vann i marnadal, saa de er der, man maa bare finne de!

Det er nok riktig, men ikke daglig kost. Har selv fisket mye i vannene i marnardal og det finnes abbor i veldig mange, men gjennomsnittsvekta er desverre for lav. Basert på mine erfaringer går det veldig lang tid mellom hver som rudner 300-400 gram.

Når det gjelder kilefjorden har jeg tidligere fisket der mye, i den sørlige delen, like ved "utløpet" til Otra. Der var det overbefolket med abbor, og størrelsen var også deretter-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellom arendal og tvedestrand er det noen vann med enorm abbor. det ryktes om en abbor der som er den neststørste tatt i norge -på 3 kilo. det er mange år siden jeg hørte dette-over 20 år. men det er masse stor abbor i dem-det er det ingen tvil om . snittstørrelse på 300-400 g. fått abbor på 1 kilo der på mark-og på hver tur abbor over 300 g-ofte 2-3 stk også. det er snakk om flere vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.