Gå til innhold
Fiskersiden

Film av havmus


 Share

Recommended Posts

Tipper han snur litt før klokka sier femti meter.

EDIT: Håper du får til en tur til Bontelabo en gang Rudolf. Hadde vært utrolig spennende å se undervannsbilder derfra!

I utgangspunktet så ønsker jeg å dykke så grundt som mulig. Dette har med dekompresjon, gassmengde og tid en kan være nede å gjøre. Skal en f.eks. ha 30 minutter på 50 meter, krever dette mye gass, kanskje egen dekompresjonsgass etc. og da blir det mye stress og kanskje ikke så moro.

Her er noen bilder av dykkemakker Bjørn etter at vi har vært 20 minutt på 80 meter og besøkt vraket av Lysefjord 1.

rsv032cd13.jpg

rsv028cd25.jpg

Og to av vraket.

rsv032cd09.jpg

rsv032cd11.jpg

Det er klart at å svømme etter bruskfisk i fritt vann med slikt utstyr OG kamera og forsøke å ta gode bilder ikke er så enkelt, men hadde det ligget en håkjerring og ventet der nede, er det mulig at en kan strekke seg langt :)

På Tømmerkaien tenkte jeg meg å bruke nitrox som jeg kan gå til maks. 40 meter med. Da får jeg lengre bunntid uten for lang dekompresjon og trenger bare et 2x12 sett på ryggen for en times dykking.

Wire og dritt på bunnen er ikke noe problem. Vanligvis beveger vi oss så seint at vi ser slike ting i god tid før vi svømmer inn i det.

Skulle svært gjerne ha dykket på Bontelabo ja, men det er en logistikksak med skipstrafikk og Bergen Havnevesen som gjør dette litt mer komplisert enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.