Gå til innhold
Fiskersiden

Utsatte fisk i Norge....


 Share

Recommended Posts

Eit kjapt søk basert på Pethon viser at følgande artar er brakt til Norge med menneska si hjelp: sterlett, suter, regnlaue, grundling, karuss, gullfisk, karpe, gresskarpe, dvergmalle, regnbueaure, bekkerøye, canadarøye, (pukkellaks), (ketalaks). Artar i prantes er anadrome. Tek ein dei anadrome artane med er det 48 artar i ferskvatn hjå oss, og 14/48=0,29. Altså litt under 30 prosent er innført.

Da har jeg nok enten lest litt feil i boka som fant 50% , eller så var det ikke 48 arter i den og halvparten av de som sto der var innbrakt utenfra. 30% er da fortsatt mye?

Eit kjapt søk basert på Pethon viser at følgande artar er brakt til Norge med menneska si hjelp: sterlett, suter, regnlaue, grundling, karuss, gullfisk, karpe, gresskarpe, dvergmalle, regnbueaure, bekkerøye, canadarøye, (pukkellaks), (ketalaks). Artar i prantes er anadrome. Tek ein dei anadrome artane med er det 48 artar i ferskvatn hjå oss, og 14/48=0,29. Altså litt under 30 prosent er innført.

Dette var rask telling, så arrester meg gjerne.

:unsure:

jeg leste i Aschehoug sin bok. Vet ikke om det var 48 arter der engang... Jeg kan også ha lest feil, men 30% er da fortsatt mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg leste i Aschehoug sin bok. Vet ikke om det var 48 arter der engang... Jeg kan også ha lest feil, men 30% er da fortsatt mye?

Joda, 30 % er endel. Men tenk også på at arter som sterlett, dvergmalle, regnlaue, gullfisk og gresskarpe vel finnes i nokså begrenset antall i noen få vann. Samtidig synes jeg det blir rart å ta med anadrom fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gløymte i farten solabbor (som ikkje er i Pethon). Då skulle det bli 31% . Klart det er for mykje, eg trur ikkje nokon egentlig er uenig i det. Poenget er likevel at dersom ein skulle "ordne" opp i dette, kan resultatet bli mykje verre enn det i utgangspunktet er. Det er det Karl Inge meiner med "gjort er gjort".

I tellinga di har du sikkert tatt med dei artane som ikkje forkjem i Norge. Mange artar i Pethon 2005 er ikkje utbreidd her, men er likevel med i boka.

Du var jo en av de første som kommenterte tanken om å føre vannene tilbake som en besnærende tanke, så vi er nok på samme side, men jeg må nok skrive litt flere ord per mening og overlate litt mindre til "fordommene" og tilfeldighetene.

Ja, eg er enig i at det hadde vore optimalt, men me lever ikkje i ein optimal verden. Å utrydde alle ikkje-naturlege artar vil kunne få større negative konsekvensar enn positive. Dersom det i det heile tatt er mogleg å utrydde alle uønska artar i alle vatn.

Og: gud ≠ naturen får gå sin gang.

:unsure:

Joda, 30 % er endel. Men tenk også på at arter som sterlett, dvergmalle, regnlaue, gullfisk og gresskarpe vel finnes i nokså begrenset antall i noen få vann. Samtidig synes jeg det blir rart å ta med anadrom fisk...

Kva er rart med det? Anadrom fisk vert jo rekna til ferskvassfiskane (som oftast, i alle fall). Skal me utelate aure og røye fordi dei har anadrome populasjonar? Skal me ta med laks fordi det fins relikte ferskvasstammer? Kva med stingsilda som enten bur i havet eller i ferskvatn? Ein stad må definisjonen gå :o .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er rart med det? Anadrom fisk vert jo rekna til ferskvassfiskane (som oftast, i alle fall). Skal me utelate aure og røye fordi dei har anadrome populasjonar? Skal me ta med laks fordi det fins relikte ferskvasstammer? Kva med stingsilda som enten bur i havet eller i ferskvatn? Ein stad må definisjonen gå :unsure: .

Jeg synes det er rart siden de store deler av livet oppholder seg i saltvann, og siden de jo kan ha kommet hit også uten hjelp fra mennesker... Stingsilda aner jeg ikke. brakkvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du referer til dei artane eg sette i parantes eit par postar opp, så er det artar som blei sett ut av russarane, frå Stillehavet til Atlanterhavet. Stingsilda klarer seg både i salt og søtt vatn. Den er jo heller ikkje utsett (men spreidd).

Dersom det fins gode googlarar der ute (det veit eg at det gjer, Trond), så fann eg denne referansen på artsdatabanken.no: Nilssen, J.P. & Wærvågen, S.B. 2001. Den nylige spredning av gjedde og karpefisk i Sør-Norge Fagutredning, Abelsenteret.Gjerstad 2001/3: 41 s. Eit søk på Bibsys gav ingenting.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du referer til dei artane eg sette i parantes eit par postar opp, så er det artar som blei sett ut av russarane, frå Stillehavet til Atlanterhavet. Stingsilda klarer seg både i salt og søtt vatn. Den er jo heller ikkje utsett (men spreidd).

Dersom det fins gode googlarar der ute (det veit eg at det gjer, Trond), så fann eg denne referansen på artsdatabanken.no: Nilssen, J.P. & Wærvågen, S.B. 2001. Den nylige spredning av gjedde og karpefisk i Sør-Norge Fagutredning, Abelsenteret.Gjerstad 2001/3: 41 s. Eit søk på Bibsys gav ingenting.

:)

Var dem jeg tenkte på. Og jeg er klar over at stingsilda klarer seg i både og. Var derfor jeg skrev den spøkefulle kommentaren om brakkvann... Uansett ser jeg på trådstarters utgangspunkt som noe utopisk, og i tillegg temmelig umulig, spesielt om man skal utrydde anadrome arter i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suter, karuss og karpe ble innført som nyttefisk, ikke primært til sportsfiske.

Karuss er det litt usikkerhet om har vært her siden tidenes morgen.

Dessuten er disse en del av den norske kulturarven og har sin rettmessige plass i vår fauna.

Tanken på å nullstille deler av den norske faunaen, vitner om lite forståelse for nytteverdien av et tilført mangfold som vi har lært å utnytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for mye input fra FS folket og har justert ambisjonene mine :-)

Jeg kommer ikke til å forsøke å "nullstille" alle vann. Jeg har konkludert med at jeg for min del nok ikke er artsrasist, men muligens en smule artsnasjonalist.

Jeg har lært mye om å skrive i forum og skal skjerpe meg. Er ikke så bevandret i forumsdiskusjoner.

Jeg var ikke sentimental i rødvinsfylla når jeg skrev dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.