Gå til innhold
Fiskersiden

STANGBRUDD!!!


amnesia
 Share

Recommended Posts

Va å skulle lage til en klump på to håndsen min i går å då brakk driten v nederste skjøyten!![} :( ] va en gatti 13,6 fot klasse 8/9. Stanga e brukt to tre tima å den satt godt ihop so d må ha vore en fabr feil.Har ikkje snakka m tundra outdoor enda so ei veit ikkje om dei har fleire gatti stenger igjen so då bli d kanskje scott stang istaden.E d nåken so har erfaring m 13fot klasse 8 til scott,bra eller dårli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt irriterende når det skjer[} :( ][} ;) ]

Skjedde meg i går, med Slate 9 fots klasse 4-5 på utkastet. Er nødt til å være en fab. feil, men leverandøren nektet på det... Skjønner ikke det???

Men har bestilt ny, så den kostet ikke mer enn 250 kr, så jeg gadd ikke mase mer på det..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangbrudd ved fabrikasjonsfeil skjer oftest i seksjon 2 fra tuppen, (4 delt)fordi dette elementet har største belastning. Slikke stangbrudd er rene, ikke oppfliset (som oftest), og er da selvsagt reklamasjon. De fleste stangbrudd av denne karakter kommer gjerne på første fisketur. Dette har jeg opplevd selv med en 15' ABU, og senere har jeg solgt en del stenger og har i den sammenheng vært i kontakt med problemet.Svært irriterende!![} :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Så har det skjedd meg også.....

Mitt første stangbrudd er en realitet.....Min Precision Tribute klasse 9 røk......Men heldigvis funket garantien, dog må jeg ut med en egenandel på 300,-

Nattefiske i helga, og vips var tuppen røket. Jegtråkket ikke på stangen, men aner ikke hvordan den røk.

25 år med fiske uten å knekke en eneste stang. For et nederlag!

Resultatet av turen ble en laks (jeg kaller det laks) på 1.9 kilo og en sjø-ørret på 900 gram.

Rug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Loomis fluestang klasse 5 (4 delt) knakk også omtrent en uke etter at jeg hadde kjøpt den. Tok den med tilbake til butikken der jeg hadde kjøpt den. Der tittet de bare på den og ga meg ny med en gang. Bra service, og antakeligvis også bra reklame for Jesting sport på Alnabru :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Prikken

Dersom stanga ryker innen 2 år (kjøpsloven) pga fabrikasjonsfeil har du krav på ny del uten at det skal koste en krone..

Nemlig, her er det fler stangpordusenter som prøver å vri seg unna!

Har selv brukket en Orvis-T3, en Sage RPLXi på under en mnd![} :( ]

Det var 15-raske det!!! Orvis hadde veldig bra service da!

Når jeg knakk RPLXi'n i #8 tror jeg det kan skyldes bruk av store gjedde fluer med sylskarp krok som ved uhell treffer stanga og lager sår! Mulig grafitten i stanga senere trekker fuktihet, og vips så knekker den for ingenting! Andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Har selv brukket en Orvis-T3, en Sage RPLXi på under en mnd!

Det var 15-raske det!!! Orvis hadde veldig bra service da!

Skjønner ikke at dette skal resultere i "15 kjappe" som du kaller det. Begge produsenter operer vel med såkalt livstidsgaranti som gjør at du får ny del/stang uansett grunn til bruddet. Hos Sage må du betale for frakten opp og ned til Tyskland (ca 40 euro), men det er jo en lav pris å betale for "ny stang".....

Brakk min Sage SP etter en litt ufin baksleng i Årungen ifjor sommer, 4 uker senere hadde jeg ny topp. Nada problema !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av mepps3

Sinnsykt irriterende når det skjer[} :( ][} ;) ]

Skjedde meg i går, med Slate 9 fots klasse 4-5 på utkastet. Er nødt til å være en fab. feil, men leverandøren nektet på det... Skjønner ikke det???

Men har bestilt ny, så den kostet ikke mer enn 250 kr, så jeg gadd ikke mase mer på det..

Mvh

hvor hadde du kjøpt stanga??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt min knekte 9-er hos Fast Fisk. På telefon nevnte ikke Vangen, tror det var han jeg snakket med, noe om annet beløp enn egenandelen. Jeg skal hente toppen min i løpet av uka. Spennende å se om jeg må betale noe.....300,-....eller...mer...?

Min Reddington er kjøpt på Villmarkshuset. De tok ikke egenandel da jeg kjøpte stangen før de innførte egenandel. Snella fikk også slark. De byttet den tvert. Kort sagt er de veldig service-minded der nede!

Rug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.