Gå til innhold
Fiskersiden

Inuk turjakke fra prima-villmarksliv


bryglå
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av bryglå

Ja, jeg fikk både jakke og bukse i går og så langt er jeg veldig fornøyd :o

Virka som det var skikkelige saker.

Erik

Kom tilbake når du har testa det i øsende pøsende i minst 7 timer, så kan vi diskutere om det svarer seg å kjøpe til 1/3 av prisen [ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en Inuk jakke som jeg har brukt som eneste jakke i over et halvt år nå. Kostet 999,- hos prima villmarksliv.

Siden jeg jobber turnus med en uke jobb og en uke fri, har jeg MYE tid til og er veldig mye ute. 7-8 timer i øsende pøsende har det blitt mange ganger og ofte lengre, så jakken mener jeg å ha fått testet ganske bra.

Må si meg godt fornøyd med den. Buksen har jeg ikke prøvd.

Det jeg har å måle den opp imot er en Missing-Link jakke i Gore-tex XTR til 3999,-. Var veldig fornøyd med den (til magan ble for stor og jakka for liten) helt til jeg kjøpte Inuk jakken og oppdaget at jeg hadde kastet 3000,- ned i do.

Det er en liten forskjell i pusteevnen i XTR`s favør men ikke nok til å forsvare en 3-4 dobling i pris. For å sammenlingne kan man bruke shimano Stella som eksempel. Det er sikkert en bedre snelle enn Twin power men det forsvarer ikke helt prisen.

Det er helt klart at hvis man må ha det beste uansett pris eller skal legge ut på en lengre ekspedisjon finnes det bedre produkter på markedet, men i forhold til pris tror jeg man må lete litt for å finne et bedre tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min røyk dag 3 i Femundsmarka/Røa i pissregn....[ :o ] Og icke i sømmene!!

Mulig jakka var for liten, eller jeg for stor?? ((jakka ble gravd ned der oppe, hadde skift( simms) gadd ikke reklamere, kjøpt på salg/ ultrairriteret på nedgravingstidspkt[ :o !]

Har brukt jakker fra Scierra og Simms i flere år og har aldri opplevd

det samme. Uflaks? Har dog mye andre klær fra Prima Villmarksliv som jeg er MEGET godt fornøyd med!![ :o ][ :) ] Og har egentlig bare gode erfaringer med denne sjappa.[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Liten avsporing....

Skal en ha seg dårlige vadebukser er Slate Peak og Slate Ascent det absolutt beste valget.[xx(]

I tillegg til at jeg har nevnt tidligere om disse buksene, kommer jeg med enda mer frustrasjon. I går drukna jeg mobiltelefonen. Min egen feil pga jeg la den i frontlommen på vadebuksa.[ :o )] Ble for hastig uti vannet, og tenkte ikke over at mobilen lå i vadelomma.

Nok engang en stor takk rettet mot Slate designere, som lager lommer med hull i. Takk for at dere er så praktisk i tankegangen å lager lommer med små hull i. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Roar Velle

Liten avsporing....

Skal en ha seg dårlige vadebukser er Slate Peak og Slate Ascent det absolutt beste valget.[xx(]

I tillegg til at jeg har nevnt tidligere om disse buksene, kommer jeg med enda mer frustrasjon. I går drukna jeg mobiltelefonen. Min egen feil pga jeg la den i frontlommen på vadebuksa.[ :o )] Ble for hastig uti vannet, og tenkte ikke over at mobilen lå i vadelomma.

Nok engang en stor takk rettet mot Slate designere, som lager lommer med hull i. Takk for at dere er så praktisk i tankegangen å lager lommer med små hull i. Takk!

Hvorfor ikke ta med seg laptopen og kaffetraktern ut i elva også? jeez......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.