Gå til innhold
Fiskersiden

Rapping av bilete


Chironomus
 Share

Recommended Posts

Nei, det handler i utgangspunktet om rett og galt :D

Men, siden man ikke liker at folk bare tar tingene sine, så vil man gjerne enten ha dem igjen, eller kompensert for dem - da gjerne med penger siden det nå en gang er det man betaler med her til lands.

Joda ,jeg er i prinsippet enig .

Jeg bare tenker at det er forskjell på om en prøver å tjene penger på foto evt leve av dette ,eller at en tar

hobbybilder som havner på nettet .

Du har rett ,jeg bare tenker at det blir rart at alle skal skrike etter penger alltid ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda ,jeg er i prinsippet enig .

Jeg bare tenker at det er forskjell på om en prøver å tjene penger på foto evt leve av dette ,eller at en tar

hobbybilder som havner på nettet .

Du har rett ,jeg bare tenker at det blir rart at alle skal skrike etter penger alltid ! :D

Ja, det er forskjell... Men hvis enhver avis (eller andre) skulle kunne gått og forsynt seg av de bildene de trenger på nettet (det ligger bilder av alt og litt til på nettet), ville de som faktisk lever av å fotografere miste en temmelig solid del av inntektsgrunnlaget sitt. For min del er det ikke en pengesak å ta betalt for bilder (det er uansett snakk om så få kroner), det er en prinsippsak. Ved å gi vekk bilder gratis ødelegger jeg for dem som er fotografer på heltid og lever av å selge bilder til aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er forskjell... Men hvis enhver avis (eller andre) skulle kunne gått og forsynt seg av de bildene de trenger på nettet (det ligger bilder av alt og litt til på nettet), ville de som faktisk lever av å fotografere miste en temmelig solid del av inntektsgrunnlaget sitt. For min del er det ikke en pengesak å ta betalt for bilder (det er uansett snakk om så få kroner), det er en prinsippsak. Ved å gi vekk bilder gratis ødelegger jeg for dem som er fotografer på heltid og lever av å selge bilder til aviser.

Godt poeng det at du tenker på de som har fotografi som profesjon .

Jeg hadde sikkert bare tenkt på meg selv om jeg kunne ta fine bilder :D

Dette må bli mitt siste inlegg ikveld .Når rødvinen går inn går vettet ut .

Snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da katastrofen på Stord sto på som verst, etter lututslipp fra kommunen i lakse elven, ringte BA og ba meg pent om å få kunne bruke mine bilder til nettavisen. Eg fekk bestemme prisen. Men kunne aldri tenke meg å tjene kroner på katastrofen og ga de frie tøyler. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut ordet spre med formidle så nærmer du deg. Det er nemlig en vesentlig forskjell når du flytter og tar i bruk et bilde også kanskje også i en annen sammenheng enn først tenkt av den som eier bildet. (Det er jo derfor Gøril er så sinna om dagen også....) Om nettet så brukes til å henvise andre via linker til bildet så er det greit og faktisk sånn internett er tenkt brukt, men det blir kanskje for snevert for den gjengse sosialist som gjerne skal ha eierandel i alle som klarer skape noe...

Hvis alt som blir skapt tilhører alle blir alle veldig mye rikere, men dette er kanskje for snevert for den gjengse kapitalist ;), og vanskelig å forstå før noen kommer opp med et bedre samfunnssystem enn den demokratiske kapitalismen.

Når det gjelder bruken av bilder i aviser så skiller det seg veldig fra dette i og med at aviser er kommersielle, noe direktorater gjerne ikke er. Jeg har full respekt for at Chiro krever bildet fjernet hvis han ikke ønsker å ha noe med direktoratet å gjøre. Å kreve penger derimot synes jeg blir sært, uten at det er noe nytt at jeg ikke er enige med alle dere andre om slikt

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.