Gå til innhold
Fiskersiden

vinterstøvler


villlax
 Share

Recommended Posts

Noen som kjenner til disse:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...07&WT.svl=Bilde

Eller andre støveltips mottaes med takk <_<

Kjenner ikke til de nevnte støvlene, men har en anbefaling:

KAMIK, MODELL OSLO. KOOOOOOOOONGESTØVLER SOM TÅLER KULDE NED TIL (MYE MER ENN DET SOM VIL VÆRE FORSVARLIG Å VÆRE UTE I HEHE).

Vet dessverre ikke hvor du får kjøpt disse nå, men jeg har brukt mine i 3 eller 4 sesonger nå hvis jeg husker riktig, og jeg fryser ALDRI på føttene lenger. Kan anbefales på det varmeste. Og selv om de er utrolig varme, så sitter de faktisk såpass bra på foten at jeg ikke har noe som helst problemer med å bruke dem på litt lengre gåturer (selv om de ikke er noe å traske milevis med kanskje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Canadaboots med lause innerstøvler. Det finns fleire produsenter og modeller og eg kjem ikkje på navnet på dei. Få tak i nokon som har varmereflekterande folie på utsida av innerstøvelen. Dei er perfekte til både isfiske, havfiske og kystfiske i kulden men dei er ikkje noko å gå på tur i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Canadaboots med lause innerstøvler. Det finns fleire produsenter og modeller og eg kjem ikkje på navnet på dei. Få tak i nokon som har varmereflekterande folie på utsida av innerstøvelen. Dei er perfekte til både isfiske, havfiske og kystfiske i kulden men dei er ikkje noko å gå på tur i.

En av disse er Eiger, som jeg er den lykkelige eier av. De har redda meg fra mye frysing på tærne, må jeg si. Noen gå-sko er de riktignok ikke, men de er ypperlige til f.eks. meitefiske, og isfiske.

Innersokkene er forresten knalldeilige å tasse rundt med inne når det er litt småkaldt på gulvet. <_<

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skee Tex og Power boots er ypperlige til isfiske ihvertfall. Har brukt begge flere sesonger og har fortsatt til gode å fryse skikkelig. Power bootsa funker greit å gå i og syns jeg. Veldig lette. Minuset er at du ikke får tatt ut fóret. Det gjør du med skee tex, men de er ikke så fleksible og mindre behagelige å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hva du skal bruke dem til så har jeg hverken frosset på beina med Kamik eller SkeeTex - angrer forresten på at jeg ikke handlet enda et par med Kamik i New York - de lå på 4-600 der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eg har Sorel med gummi nederst og impregnert stoff opp til kneet, kjøpt på XXL (6-700 kroner). Vannvittig store og håplause å gå langt med, men passar fint for kald meiting. Desse er varme, i alle fall. Alle sko blir kalde dersom du sveittar dei våte, difor ville ikkje eg ha Muck. Men folk skryt fælt av Muck, og då må jo dei også vera bra :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Eg har Sorel med gummi nederst og impregnert stoff opp til kneet, kjøpt på XXL (6-700 kroner). Vannvittig store og håplause å gå langt med, men passar fint for kald meiting. Desse er varme, i alle fall. Alle sko blir kalde dersom du sveittar dei våte, difor ville ikkje eg ha Muck. Men folk skryt fælt av Muck, og då må jo dei også vera bra :o .

No har desse skoa fått sin ildprøve. I går gjekk eg gjennom isen til livet (to gonger), og blei følgelig noko "fuktig" på føtene. Likevel haldt me ut frå klokka 09.00 til 18.00 ute på isen, i ein del vind og 8-9 minusgrader. Blei ikkje kald før fem-tida, og var ikkje så mykje i bevegelse heller.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.