Gå til innhold
Fiskersiden

Hodelykt


ArildH
 Share

Recommended Posts

Har litt forskjellige hodelykter, men er alltid på jakt etter en bedre.. :)

Foretok et søk på "hodelykt" i forumet, men det viser seg at mange tråder inneholder det ordet.

Hodelykten jeg ønsker skal lyse bra/supert på kort avstand, (0- 8 meter?), og gjerne gi et et konsentrert lys. Lykten kan godt være sparsommelig på strømforbruk..

Noen anbefalinger?

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...

Nei da har ikke det, men JEG har aldri sett en hodelykt til dags dato som kan måle seg. Men det finnes sikkert noen som er bedre ja ;)

Ei annen lykt som er god er jo Led Lenser lyktene, den nye utgaven med både dimming og fokus, er jo vannvittig bra.

Jeg har selv den med kun dimming, men var å fisket i mørket med Stig og Øystein i helga og de hadde begge den nye utgaven...

Ei god lykt gir muligheter for micromeite i mørket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...

Nei da har ikke det, men JEG har aldri sett en hodelykt til dags dato som kan måle seg. Men det finnes sikkert noen som er bedre ja ;)

Ei annen lykt som er god er jo Led Lenser lyktene, den nye utgaven med både dimming og fokus, er jo vannvittig bra.

Jeg har selv den med kun dimming, men var å fisket i mørket med Stig og Øystein i helga og de hadde begge den nye utgaven...

Ei god lykt gir muligheter for micromeite i mørket ;)

Og billige er lyktene også. 450 hos xxl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stk av den som Thor husker navnet på (sikkert for at den er som han, liten og lett) fåes på knalltilbud på OBS innimellom, da selges den for 199.- det er gratis for denne lykta.

Tror man skal lete lenge etter mer hodelykt for pengene enn den, om du får den til den prisen, villedende pris på den er vel 699.- mener jeg :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Led Lenser i ca 1 år. Jeg har oxo en halogenlykt, men den bruker jeg ikke mer. Kommer nok aldri å kjøpe lykt med noe annet enn led teknologi. Noe som var lettere med halogenlykta var at en altid hadde med seg ekstra batterier for de varte ikke så lenge. Det er noe herk med led lykta. Har enda ikke skifta batterier så det blir nok en stor overaskelse når den slukker, uten reservebatterier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg Princeton Apex Pro igår, den har fått masse skryt. Ca 600kr på fleeBay.

Du vil ikke angre!

Husk å ha med ekstra batterier på tur. En liten indikator under hovedlyset blinker rødt om batteriet begynner å gå tomt, sjekk alltid denne indikatoren før du drar ut :)

Andre tegn på svakt batteri er:

-Først vil lykten etterhvert "nekte" å lyse på full styrke.

-En tid etter dette begynner den i tillegg å gi noen korte "blink". Det er siste varsel før det etter en kort stund blir mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid likt Petzl lyktene godt men etterhvert har det dukket opp mye annet bra.

Men sjekk:

Oslosportslager Har ofte gode tilbud / 15% rabatt til turistforenings medlemer .

Har også 1500lumens lykta Betty X Pro sykkellykt / hodelykt '09 tilbare 8600,-kr

UtiNaturen Gode priser på bla hodelykter og bra kajakker.

Utebutikken

Har også de små håndholdte lyktene Fenix "halv" minimaglite med +/- 200 lumen.Blir som en liten håndholdt lyskaster til ca 400kr.

Sportsnett har også mye bra.

petzl_zipka_plus.jpg

Petzl Zipka Plus bruker jeg selv i kombinasjon med håndlykt Fenix.

fenixp3d01.jpg

Endret av HRT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte akkurat en LED LENZER på jernia... f.f. for et lys den lyser med 55lumen og lyset kan justeres ifra 30-100 prosent... den lyser opp 25 meter uten prob...

kampanje pris på 299,-

Er dette den som heter "Headfire Revolution"?

Ser at Jernia skriver "KAMPANJE" på Led Lenzer H7 til 499,- Tror at dette er ordinær pris før eventuell rabatt hos en hvilken som helst Luna forhandler..

Mange gode forslag her i tråden, blir ikke lett dette :)

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.