Gå til innhold
Fiskersiden

"Rapport" fra Ascension island!!!


Grutle
 Share

Recommended Posts

Fikk en telefon fra en entusiastisk Magnhild Bekkevold (mora til CB!) i dag tidlig. Hun måtte innrømme at det sannsynligvis var en del "hull" i den rapporten hun gav meg! Unge Bekkevold hadde pratet som en mitraliøse(både på inn og utpust) og hadde selvsagt blandet hai,tuna,marlin,kilo,pund,magasjau,eggleggende kjempeskilpadder etc. i en salig gjørme av en monolog!!![ :D ]

Det jeg nå kommer med kan jeg derfor ikke stå helt inne for;)

*CB har fått en eller annen hai på 400 kg!!!! (han har dermed nådd målet om å bikke 250kg i år!)

*Største fisken som var tatt var visst 600 kg !!!(ANER ikke hvilken art! eller om det var Morten eller Guggen som tok den)

*Guggen har fått Blue marlin på 250 kg!

*CB har fått Atlantic Sailfish. (vekt vites ikke)

*De har fått masse Yellow Tuna på opptil 50kg.

*De har 22 arter totalt.

*Bekkis har fått diarè! (Det var faktisk det første Mora hans fortalte![ :D ])

Som sagt så er dette en mildt sagt ufullstendig rapport,og det må tas forbehold på vektene da det selvfølgelig kan dreie seg om kilo og pund om en annen!

Det kommer nok uansett en svært så fyldig rapport her på siden,og også i diverse blader når skravlebøtta & co har kommet hjem.

Det ser uansett ut som om de har fått full valuta for pengene, og at de ,as we speak, har sine livs råeste fiskeopplevelser!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, på denne linken så finner dere en rapport CB selv skrev inn i går:https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp?TOPIC_ID=5295&whichpage=2

Her er rapporten cut and pasted :-)

sitat:

Ble noe koedd med innlogginga her nede, men kjapp Ascensionrapport som foelger (Espen faar lage egen traad av dette og slenge inn de tre siste vokalene)

Foerste dag ute ga nada paa marlintrolling, men en kjapp tur inntil land ga Rainbow Runner, Bonito og Black Jack (taggmakrellvariant). Dette ble agn til chunking etter YFT. Jeg fikk den foerste naar natta kom, en sak paa 100 pund som jeg brakk opp paa 7 minutter paa standup. Etter det tok det av, og vi tauet YFT, men min er fortsatt den stoerste. Deretter var det paa tide med sixgill. Morten var foerst, slapp ned, fikk hogg, en 250 punds svirvel roek. Netse nedslipp paa 150 meters dyp, jeg holdt i snoret og kjente noe digert ta agnet, en 5-kilos Jack. Tilslag fulgte, og et droyt kvarter senere kom det opp en sixgill paa 1100 pund, ca et halvt tonn. Neste natt tok Ola en paa 8-900 pund (400 kilo) foer jeg dro en paa mellom 900 og 1000 pund. Null wahoo, men masse jacks og YFT. Brukte lettere og lettere utstyr, og landet fisken etterhvert paaa marginalt utstyr. Sushi paa baaten og paa hotellet. Marlinfisket har vaert elendig, men for to dager siden fikk Ola endelig en Blue marlin paa rundt 250 pund, dessvere i stol, og jeg fikk en sailfish paa rundt 100 pund, ogsa dessverre i stol. Men sixgillene tok vi standup paa rundt 20 min. Beinhardt! De andre toer ikke proeve..

Forrige tatt paa standup brukte fangstmannen 1 t 50 min paa.

Testet nattfiske fra land, fikk jacks, grouper, murene og noen haier. Mistet noen digre. Skal ut i natt igjen. Vaeret er kanon, sol og rundt 30 grader og vind. Et utrolig sted!

Har fortsatt 5 dager igjen, derav to nattpass. Sykt artig popperfiske etter jacks fra land, enorme mengder fisk overalt, delfiner rundt baaten osv. HJemme i Norge i slutten av mars, saa glem alle spoersmaal og PM til da. Alt vel her!

CB

--------------------------------------------------------------------------------

"Annars måste vi få nämna att Fetkatten fortfarande är mur-fet, och dessutanom lite seg...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Grutle

sitat:Opprinnelig postet av Sollien

Se, evt. hør (for ikke å snakke om lukt) for deg Cato i akutt-diaretisk fight med ett halvt tonn hai...

Kommer ICKE på tale![ :D ]

Begrepet "disaster hockey" blir trenger kanskje noe justering etter dette ??

Høres forøvrig heelt rått ut der nede! Flyndremeite på Hurumlandet til helga mistet brått noe av glansen, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magasjauen er historie, men spydde som en gris i natt. Baaten er booket av noen franskmenn, saa vi tok en tur opp paa oyas hoyetse punkt Green Mountain. Helt ubeskrivelig. Ufattelig frodig, bananer fra traerne, (Ola tok to, saa kunne han spise en ogsaa), ugjennomtrengelig jungel av bambus, ingefaer, banantraer, fargerike orkideer og masse annet. jeg har ikke sovet i natt grunnet magen, saa jeg er tilbake paa hotellet for noen timer soevn mens gutta bader, dykker og fisker i English Bay der vi skal proeve haifisket i natt igjen. Forrige natt blev det inget, da den lokale fiskeren ikke hadde noe tunaskrott til oss. Alt av fisk her er ufattelig sterke og har ofte enten kjipe tenner eller pigger. Murene er den klart kjipeste og styggeste. Vil heller sove ei natt med ti havaal enn aa ta i en sann. Fersk sushi var et kulinarisk hoydepunkt, men grillet grouper i gaar var ikke feil det heller. Ellers er det sjef aa sitte ute midt paa natta i shorts og t-skjorte og nyte iskald pils. Helt klart feteste stedet jeg har vaert, og mets rampete fisket. Hverken jeg, Ola eller Morten ventet mer enn noen minutter foer vi hadde sixgill (kamtannhai) paa agnet. Stoerste sixgillen fikk Magnar, fra Trondheim, sannsynligvis over v-reken. Over 600 kilo var den. Tyngden naar disse fightes paa standup er dyrisk, og risikofylt. Bruker ikke sikkerhetsline, saa det gjelder aa passe paa. Ellers fikk en av gutta en Galapagoshai paa rundt 70 kilo under tunachunking, mens en annen hadde en hammerhai som tok tunaen inntil baaten. Fisket etter YFT er sykt fett! Frilinefiske med agnbit, man kjenner fisken ta, kroker og der drar den avgaarde i et vilt tempo med raa kraft. Noe dolphin (dorado) ogsaa. Ola testet tuna paa flue, og mistet en da flua hadde snudd seg. Surt! To baatdager igjen, men flere dagers fiske fra land. Mye flyvefisk som lander i baaten om natta. Gjelder aa dukke! Jobber fra modem her, saa internett gaa tregt. Drar rett paa turne, og kommer ikke hjem foer i slutten av mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe noe i AOF denne gang, men FJ var visst hyppe. Nattens haifiske fra land ga oss tre haier, sannsynligvis smaa Galapagoshaier. Trikset var aa henge et tunakadaver i et reip, fiske Black Jack (enormt sterke fisker, karpene kan gaa og legge seg) og bruke hel filet av en slik 3-4-kilos sak som agn. Ikke lange tida foer det vraelet i ei snelle og ballongen fikk fart paa seg. Brukte cracklight paa sena i stedet for paa ballongen. Brukte vel 25-30 ballonger da det hogg tett. Underholdende og langt i fra kjedelig. Bilder kan droye lenge, saa du faar sette deg ned med en pils i neven og tommelen i toer'n Flemms! Aa offentliggjoere bilder paa nettet som skal paa trykk er vel i tillegg massiv idioti. Vi har etpar kveldspass i baat igjen, saa naa er det mako, hammerhead og broadbill vi sikter mot. Har jo billfish og sixgill allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Bilder kan droye lenge, saa du faar sette deg ned med en pils i neven og tommelen i toer'n Flemms! Aa offentliggjoere bilder paa nettet som skal paa trykk er vel i tillegg massiv idioti. Vi har etpar kveldspass i baat igjen, saa naa er det mako, hammerhead og broadbill vi sikter mot. Har jo billfish og sixgill allerede!

I see, comprende. Greit med pilsen, men tommelen i toer'n...naj vet ikke helt det men!

[^]

Good Luck med Mako, Treskalle og Breie-Bill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.