Gå til innhold
Fiskersiden

Tips om hvilket isbor man kan kjøpe?


JohanM
 Share

Recommended Posts

Styr unna biltema sin. Har bare hørt negativt om den! Rantanen er tingen!! Den røde er et godt bor med grei pris, mens den grønne er klart best selvom den er litt dyrere!

Bruk heller litt penger til et godt bor så slipper man frustrasjonene med et bor som blir sløvt etter en halv isfiskesesong :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte bor i fjor. Endte på blågrønn "Ur Rantanen", som eg forstod var veldig bra (vinnar i "alle" testar, m.a. Alt om Fiske sin).

Etter grundig research på pris endte eg opp med å kjøpa det på http://www.leirudfiske.no/shop

edit: Link direkte til nettbutikken

Endret av Rasmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, noen som vet om noen nettbutikker som selger disse borene?

SKITT FISKE blå - 155 mm - kr 1099.- http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=45770 + frakt 115.-/163.- på døren

stangtuppen.com rød - 155 mm - kr 799.- ( punkt-, ikke helsveiset) + frakt ?

TEST: http://publish.hm.kunder.linpro.no/taarnet...ticle257691.ece

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lenge siden denne ble postet men likevel:

Har hatt flere isborer opp gjennom årene, de fleste av typen Mora. Nest siste jeg hadde var en billig sak som jeg kjøpte på Intersport for 2 år siden. Denne tok kvelden nå - og investere derfor en en Rantala UR til 999,- igår.

Fantastisk bor - skjærer gjennom isen som nærmest "smør". Ser også veldig solid ut. Selv min 2. siste nye Morabor klarte ikke å borre så bra som denne. Blir spennende å se hvor lenge den holder uten å bytte krone/alternativt få den slipt.

Så da mangler det bare røye/ørretfangst på kveldens overnattingstur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen Mora-bor for maaaaange år siden. Never again sier jeg.

UR er det eneste jeg vurderer mtp bor (ser selvfølgelig bort ifra motoriserte varianter nå). :)

Koster kanskje noen hundringser mer, men de er verdt hvert eneste øre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden denne ble postet men likevel:

Har hatt flere isborer opp gjennom årene, de fleste av typen Mora. Nest siste jeg hadde var en billig sak som jeg kjøpte på Intersport for 2 år siden. Denne tok kvelden nå - og investere derfor en en Rantala UR til 999,- igår.

Fantastisk bor - skjærer gjennom isen som nærmest "smør". Ser også veldig solid ut. Selv min 2. siste nye Morabor klarte ikke å borre så bra som denne. Blir spennende å se hvor lenge den holder uten å bytte krone/alternativt få den slipt.

Så da mangler det bare røye/ørretfangst på kveldens overnattingstur..

Virker ikke som de blir så mye sløvere, med mindre mann borrer i stein. Koster ikke all verden å få krona slipt opp heller. Kosta under en hundrings hos g-sport for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forholdsvis nye MORA NOVA er suverent på de sørpe-isene som er her på østlandet i disse dager. Absolutt det letteste å bore med på denne type is ! Det er jo ganske mange som kjemper om å selge de også. Et råd hvis du vil ha det: Kjøp det boret med lang spiral og nedfellbart håndtak. Det burde du få for rundt 1.200 kroner.

UR Rantanen har lenge vært min favoritt, men heretter blir det mitt reservebor som skal brukes på

hard stål-is. Der er UR Rantanen absolutt raskest og best (men det er litt avhengig av hvor stor vinkel som er slipt på knivene på krona).

Problemet blir heretter å vite hvordan isen er på de forskjellige vann, da....for å kunne velge riktig isbor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.