Gå til innhold
Fiskersiden

Ismeitetreff Nord-Trøndelag 2009


 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kansje jeg kan ordne leie bil på jobben robert!

Ikke høndayH1,men alt annet.

Tror vi får ta dette vidre via pm,så vi ikke ødelegger hele tråden. :huh:

Når endelig dato kommer,så sendes pm til haien eller meg så spikres det klart en reiseplan.

Jeg har buivy,propan bluss,1ekstra pod/banksticks m varsler og muligheten for ca 5kg m flu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt noe jeg har lyst til å være med på!

Om isen er sikker så stiller ihvertfall jeg opp og mest sannsynlig Fruen også! Og da har jeg plass til 2 fiskegærninger til i kjærra mi. Og jeg drar fra Osloområdet dersom noen vil sitte på. Vi spleiser på dieselen og bilen min går på rundt 0,8 på mila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres meget bra ut! Jörgen og gutta i Fiske-feber (Sverige) ville ha meg til å lage en god ismeiteartikkel om fenomenet Lygnin. Kan jeg få lov til det, gutta?

Tillater meg å være litt skeptisk her. Lygnin er en veldig liten og sårbar fjord, som mye pga FS-forumet har blitt svært godt kjent i Norge de siste få åra. Vil ikke gå noe lenger enn å si at dersom du skriver en artikkel om Lygnin må den være ekstremt klar på hvilken liten og sårbar fjord (jeg vet selvsagt ikke sikkert om den er det, men velger å anta det) dette er, og hvor viktig det er å sette alle skater pent ut igjen. Ta i så fall med tips om behandling av fisk som skal gjenutsettes under isfiske.

Og for all del nevn at alle hyser skal settes pent ut igjen, hvis ikke blir skolestknugen sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det Lygnintesting i helgen!

Madammen og jeg leier oss inn på Holmset Camping, og blir å finne på isen både lørdag og søndag. Været skal visstnok bli bra også, med mye sol og 5-8 minusgrader.Bare for fler av nordboerne å slå seg med, vi går ut fra Leirvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å være litt skeptisk her. Lygnin er en veldig liten og sårbar fjord, som mye pga FS-forumet har blitt svært godt kjent i Norge de siste få åra. Vil ikke gå noe lenger enn å si at dersom du skriver en artikkel om Lygnin må den være ekstremt klar på hvilken liten og sårbar fjord (jeg vet selvsagt ikke sikkert om den er det, men velger å anta det) dette er, og hvor viktig det er å sette alle skater pent ut igjen. Ta i så fall med tips om behandling av fisk som skal gjenutsettes under isfiske.

Og for all del nevn at alle hyser skal settes pent ut igjen, hvis ikke blir skolestknugen sint.

Sverre, you know me!? Jeg skal vinkle det slik at absolutt ALLE svenske sportsfiskere tar turen under mottoet "Blodslakt i Barteland". Spøk til side: Det skal vinkles på best mulig måte, fint du sier i fra, men i grunn helt unødvendig å nevne dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Selv om det har vært rimelig mildt og mye nedbør i det siste, ligger det fremdeles is i det aktuelle området. Prognosene sier at det vil bli kaldere fremover, så 3 helga ser ut til og være bra for is.

Når det gjelder overnatting, så er det både hotell og hytter i nærheten. Gi beskjed hva som er aktuelt for dere, så skal jeg få booka de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverre, you know me!? Jeg skal vinkle det slik at absolutt ALLE svenske sportsfiskere tar turen under mottoet "Blodslakt i Barteland". Spøk til side: Det skal vinkles på best mulig måte, fint du sier i fra, men i grunn helt unødvendig å nevne dette :)

For deg ja, men ikke for alle i Midt-Norge, dessverre. Er ikke spesielt redd for at svensker skal slenge et hundretalls skater i fjæra etter en uke på isen (er jo tross alt ikke steinbit de skal fiske etter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.