Gå til innhold
Fiskersiden

...og kona ønsker seg...


CharlieB
 Share

Recommended Posts

Før i tiden, da menn var menn og kvinner var kvinner, var det greit med jul. Man stakk innom en eller annen butikk sånn ca. på julaftens formiddag og gjorde de nødvendige investeringer.

Investeringene var i grunnen ikke så nøye gjennomtenkt, da man den gang ikke skulle kjøpe seg fiskedøgn gjennom totalsummen på julegaven(e).

Nå er situasjonen en annen har jeg merka. For nå ønsker kona seg støvler til jul.

Og hva er det så spesielt med, tenker kanskje du...

Jo, nå skal jeg prøve å si noen ord om støvler slik støvler skal være...

1. De skal være kule

2. De skal være høyere enn Eiffeltårnet, og minst like korrekt arkitektonisk utformet.

3. De skal være med snøring som får den mest ihuga hockeyspiller grønn av misunnelse.

4. De skal være MED varmt for - helst så varmt at man kun trenger tynne nettingstrømpebukser oppi.

5. De skal være sorte, må vite.

6. De må være str. 36 - den skjønner jeg forsåvidt, hadde jeg bare skjønt de 5 første.

7. De må være av merket EtellerannetJacobsen, som kun fås kjøpt LANGT fra der jeg bor.

8. De må da koste MINST en høvding for at de skal være tilfredsstillende.

Jeg ser at neste års velvillighet i forhold fiske muligens er avhengig av om jeg klarer å innfri dette ønsket.

Jeg ser at neste års turer i terrenget muligens blir kansellert fordi fruens nye støvler kun er til bybruk.

Jeg ser at jeg muligens må ta opp lån for å klare denne viktige investeringen.

Så hva gjør jeg nå?

Med ønske om en støvelløs julehøytid.

CharlieB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp støvlene (de er oppskrytte og ikke så bra (ihht til mange - her i Stavanger har annenhver dame disse) men ikke bry deg og det, kjøp og om de koster en høvding så er det billigere enn å bli skilt........

Ellers så likte jeg forslaget med noen billige grønne støvler også legger du et skattekart oppi - da har du lagt gullegget - det husker hun!

Spørs om ikke jeg må gjøre det samme - har kjøpt røde støvletter til kånå - får håpe det får innvirkning på neste års laksesesong :)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på lillevinkelen sko i oslo (på nettet). God service og hadde bra utvalg, og smak de fleste kvinner liker.

Eg fann dei ikkje der..

Charlie, gidder du kjøpa eit sett i str. 37 også? Eg må visst også ha sånne. Forøvrig trur eg regnkåpe frå samme produsent også går rett heim.

EDIT: TUSEN KRONER?!

Endret av Rasmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fann dei ikkje der..

Charlie, gidder du kjøpa eit sett i str. 37 også? Eg må visst også ha sånne. Forøvrig trur eg regnkåpe frå samme produsent også går rett heim.

EDIT: TUSEN KRONER?!

Ja klart jeg kan legge ut for et par i str. 37. Trenger da litt mer detaljer. En støvel er ikke en støvel, må vite...

1 høvding er på salg det, gode mann.

PS: Du kler nok ikke regnkåpa

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.