Gå til innhold
Fiskersiden

Åros


Perca
 Share

Recommended Posts

Jodda, det blir mye mas dette her, men er det noen som kan gi en rapport om det har lagt seg is ved Åros og over mot Gråøya? Og om den er gangbar for en flodhest som meg..?

En oppdatering fra lørdagens "isfiske"tur...

Vi ankom Åros ca kl 08.00 og det var tåke og fortsatt mørkt. Og så går vi ned til "isen" for og sjekke forholdene og hva fanden er det vi ser..? Jo, åpent vann! Hvor var det du fant 7 cm is Remy? I frysedisken på REMA? For ved utløpet av Åroselva og over mot Gråøya var det ihvertfall ingen is.

Ok, jeg ble grinete og bestemte at vi får dra på isen i bunnefjorden i stedet. Ny passering av Oslofjordtunellen til kr 55.- og gjett hva som skjer..? Den jævla fotoboksen blinker!!! Det skal bli spennende og se hva regninga blir og nå nærmer jeg meg også prikkedøden...

Vel, Remy skal ikke akkurat lastes for at jeg ikke klarer å overholde fartsgrensene, men fyren sto ikke veeeldig høyt i kurs hos meg i dette øyeblikk. Ja, der og da så var jeg en smule frustrert!

Og så havna vi på isen i Bunnefjorden og dro opp bra med hvitting, ei sypike og en torsk. IT-sjefen mistet flere fine fisk og en fisk røyk snøret rett under isen. Jeg har mistanke om at det var en pen sjøørret da den tok agnet like oppunder isen. Selv så hadde jeg et solid napp og da jeg sveivet opp så var sena røket. Hadde det ikke vært for at det var i Bunnefjorden så hadde jeg tippet på pigghå. Er det noen som har hørt om pigghåfangster i Bunnefjorden i vinter? Jeg tok ikke et eneste bilde på denne turen, men IT-sjefen fotograferte flittig så kanskje han kan legge ut noen.

Ellers så anbefalles det å kjøpe Ås avis denne uka. Vi ble intervjuet av ei journalist utpå isen. Hun tok noen bilder av oss og hun fikk også oppskrift på fiskesuppe av meg. Det hørtes ut på henne som at denne oppskriften ville komme i avisen. :) IT-sjefen fikk napp og sveivet opp dagens minste hvitting mens hun journalista fotograferte som besatt.

Ja, ja... Det var ihvertfall moro å ta en tur på sjøisen selv om vi ikke akkurat kom utpå der vi ønsket.

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gangbar for meg ihvertfall, så ja.

Men nå vet jeg jo ikke din vekt vs arealet på føttene dine da, så selv om isen holdt meg så burde du regne ut hvor mange newton trykket blir før du beveger deg utpå. Så jeg tør ikke si om den er sikker eller ikke, den holdt meg!!! Tydeligvis nok areal under føttene :) Blir vanskelig å si at "7cm, trygt som pokker" når man først må regne ut trykket :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters Remy! Takk for fin informasjon. Da vet du hvor jeg er å treffe til lørdagen.

Jeg har føtter som står i stil til kroppen... Dvs str 48 og dermed et forholdsvis moderat marktrykk pr. kvadratcentimeter. ;) Jeg er glad for at jeg ikke har slike femiføtter med størrelse 44 og lignende... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært hyggelig om du også kom på sjøisen ved Åros til lørdagen Svenna. Vi er 4 stykker som skal utpå, Fruen, IT-sjefen, kjæresten til IT-sjefen og jeg. Og du Remy, date med damer er ikke gyldig forfall til fisketur! :)

Svenna, skal vi gjøre en innsats for å lokke ut Laksefiskeren til lørdagen? En tilnærmet umulig oppgave, men vi kan jo gjøre et forsøk. Jeg klarte jo å få han med på omtrent samme årstid i fjor på samme sted. Riktignok i fiskeyachten min, men... :)

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=30808

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært hyggelig om du også kom på sjøisen ved Åros til lørdagen Svenna. Vi er 4 stykker som skal utpå, Fruen, IT-sjefen, kjæresten til IT-sjefen og jeg. Og du Remy, date med damer er ikke gyldig forfall til fisketur! :o

Svenna, skal vi gjøre en innsats for å lokke ut Laksefiskeren til lørdagen? En tilnærmet umulig oppgave, men vi kan jo gjøre et forsøk. Jeg klarte jo å få han med på omtrent samme årstid i fjor på samme sted. Riktignok i fiskeyachten min, men... :lol:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=30808

joda, når det er snakk om store, feite, runde, deilige gjeddemadammer så :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Åros i Drøbaksundet

Vel... Jeg vil vel ikke akkurat kalle det Drøbaksundet. Plassen er mellom Åros i Røyken kommune og Gråøya i Røyken kommune. Hvis du tar for deg et kart og finner utløpet av Åroselva så er du skremmende nær fiskeplassen.

Ålræit Remy, jeg må innrømme at jeg ikke akkurat tenkte på slike madammer. Da vil jeg ikke kalle det å svikte fiskinga! :lol: Du får ha skitt fiske Remy, det er vel ikke på Jaren du skal..?

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenna, skal vi gjøre en innsats for å lokke ut Laksefiskeren til lørdagen? En tilnærmet umulig oppgave, men vi kan jo gjøre et forsøk. Jeg klarte jo å få han med på omtrent samme årstid i fjor på samme sted. Riktignok i fiskeyachten min, men... ;)

Spørs om det går . Han er nok litt for glad i sofa'n på denne årstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg at det var i Sætrepollen du hadde vært ja... :rolleyes:

Jeg ække grinete på deg nå, men det er løgn å si at jeg var veldig blid på lørdags morgenen. Det som irriterer meg mest nå i ettertid var at jeg ikke dro videre til Sandebukta. Det er helt klart fler morsomme arter der enn i Bunnefjorden. Men vi fikk da fisket og vi fikk fisk så jeg skal vel ikke klage så alt for mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg at det var i Sætrepollen du hadde vært ja... :rolleyes:

Jeg ække grinete på deg nå, men det er løgn å si at jeg var veldig blid på lørdags morgenen. Det som irriterer meg mest nå i ettertid var at jeg ikke dro videre til Sandebukta. Det er helt klart fler morsomme arter der enn i Bunnefjorden. Men vi fikk da fisket og vi fikk fisk så jeg skal vel ikke klage så alt for mye. :)

angrer selv at jeg ikke tok meg turen ned til sandebukta før den helvetes vinden kom. Den og varmegradene tærer godt på isen overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, tok noen bilder! Fin tur dette. Artig for madammen også som nesten ikke hadde fisket på isen før, og i alle fall ikke med agn og på sjøen!

Madammen med en hvitting på stanga

8271.jpg

8276.jpg

8279.jpg

Nevnte hvitting var visst søt :)

8275.jpg

Perca fikk også fisk

8282.jpg

Perca fikk en hvitting like stor som han selv! :o

8280.jpg

Det er viktig å ha en komfortabel arbeidsposisjon ;)

8281.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.