Gå til innhold
Fiskersiden

Sandebukta


L K
 Share

Recommended Posts

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men vil ikkje stanghaldarane smelte seg nedover i isen?

Har ikke hatt noe problemer med det,selv på den dårlig is. Det er jo en liten krave mellom bolten og røret.

Bolten stikker ca 7cm ut.

Tryta: Kunne sikkert laget flere holdere,men er nesten ikke noe igjen av de dimensjonene igjen på jobben.

Men jeg har et lite privat lager,så jeg må vel gå over og sjekke.

Er ikke få stangholdere og poder jeg har laget opp i mellom tida :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med disse er at man slipper å bøye seg ned, og stanga har mulighet til å svikte et godt stykke...

Skal som sagt kutte av fremdelen og bakdelen slik at man kan gjøre tilslag mens stanga står i holderen.

Har sånne på jolla mi:

fiskersiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med artig fisk :unsure: er mye spennende som svømmer i denna fjorden gitt. synd isen var så dårlig og at møkkaværet kommer imorra. skulle gjerne vært på isen i sandebukta sjøl. har vært på isen i drammensfjorden de siste to dagene på jakt etter den fine seien som visstnok var der. ikke fått noen av de desverre. men blei noen greie SØ og hvittinger. er det ikke fare for å skade haien når den holdes litt hardt på gjellene slik som på bilde?

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:unsure::blush:;) Gråhai! grattis med tøff art.

Det jeg er mest overrasket over er dette:

"Det var flere rundt i området som også fikk gråhai i mindre størrelser,men lite med annen fisk."

så det ble fanget flere gråhai på isen der idag?

Her bør artsfrikene kjenne sin besøkelsestid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svømmer sikkert flere der,er det noen som våget seg utpå idag?

Var frista, men om isen var råtten i går så regnet jeg med at det var livsfarlig å våge seg utpå i dag ( i alle fall for en av min størrelse :D ) Ergelig at det ikke var kaldt et par dager til, skulle gjerne hatt gråhaien på artslista. Får heller prøve fra båt, og kjøre en foringskampanje for å lokke den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Hei Jeg fant tilfeldig denne siden med fiskerforum idag. Kjempe flott side. Jeg var ute i sandebukta selv idag.

Jeg lurte på er det trygt å gå på isen imorgen altså mandag tror dere.?????

( De som har erfaring med isen gjennom åra kan svare)

Sitat fra denne rapporten:

"Isen var 9-10 cm,men råtten og full av luft. Den ga etter, og det ble store vanndammer der man stod

(kniven gikk imellom med 3 hogg)"

Jeg ville styrt unna var jeg deg, ta i alle fall ingen sjanser ettersom søndagen var svært mild og med endel vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

"Isen var 9-10 cm,men råtten og full av luft. Den ga etter, og det ble store vanndammer der man stod

(kniven gikk imellom med 3 hogg)"

Jeg ville styrt unna var jeg deg, ta i alle fall ingen sjanser ettersom søndagen var svært mild og med endel vind.

jeg var der til klokken 17.00 søndag men siste sjanse for meg på mandag har kjempe lyst og har avtalt med en venn å møtes der klokken 07.00 mandag.

Du sier 9-10 cm er ikke det sjukk nok for å holde 90 kg. Hva er minste laget ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv en tur på Mulvika Søndag , hvor isen burde være vesentlig dårligere enn i sandebukta , men den var helt grei der i hvertfall. 10-12 cm.

Når det gjelder fisket så var det elendig kun noen små hvitting , Lørdag var alt som kom opp en støing på halvannen kilo etter det jeg hørte av andre fiskere , så blir lenge til jeg gidder å prøve meg der igjen...dessuten så var jo været ikke noe å skryte av heller..alt i alt en møkkatur , men isen bar og det gjør den i morra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

"Isen var 9-10 cm,men råtten og full av luft. Den ga etter, og det ble store vanndammer der man stod

(kniven gikk imellom med 3 hogg)"

Jeg ville styrt unna var jeg deg, ta i alle fall ingen sjanser ettersom søndagen var svært mild og med endel vind.

jeg var der til klokken 17.00 søndag men siste sjanse for meg på mandag har kjempe lyst og har avtalt med en venn å møtes der klokken 07.00 mandag.

Du sier 9-10 cm er ikke det sjukk nok for å holde 90 kg. Hva er minste laget ?

9-10 cm holder i massevis - som regel. Men etter et slikt mildvær vi har hatt de siste dagene vil isen være ekstra porøs og sårbar. Sist jeg var i Sandebukta - før mildværet, var det også 9-10 cm is, da kasta jeg en stein på ca 10 kg ned på isen, og den gikk igjennom. Men isen holdt likevel meg. Bare som et eksempel på hvor porøs sjøis er når saltinnholdet er høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.