Gå til innhold
Fiskersiden

Webkamera suldalslågen


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Tenkte ikke laks om dagen, med unntak av at det er ca. 100 dager igjen, før nå og i tidligere i dag.

Var på sportsbutikk og kjøpte diverse dims til kystmeite og ble da fortalt at det var noen polakker som hadde vært innom og fortalt om de store laksene de hadde fått nå..... :) og nå dette her. Laksen skal være i sjøen igjen nå, eller?

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Ja, men det skal ikkje vera slik fisk i elva no, det skal berre vera støinger, og dei er ikkje på langt nær så trinne som denne. :lol:

Vanligvis rett dette ja Even. Det er nå en gang slik at i Lågen kan faktisk laksen gyte så sent som i februar, selv om det meste av fisken har gytt i løpet av januar. Slik har det faktisk alltid vært, ikke rart laksen i Lågen regnes som den seneste i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis rett dette ja Even. Det er nå en gang slik at i Lågen kan faktisk laksen gyte så sent som i februar, selv om det meste av fisken har gytt i løpet av januar. Slik har det faktisk alltid vært, ikke rart laksen i Lågen regnes som den seneste i landet!

:lol: Oki, Frode, det kan forklara kondisjonen på fisken, men den må nok gjera som andre konfirmanter; greia seg for eigen hand, det er nok ikkje så mange andre å dela gleden med. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Laks i kamera 1 nå, langt nede mitt i bildet, skade på ryggen.

Ikke så stor, men en blank fisk å kikke på :unsure:

Neste gang den kommer inn i elva.....

Elvekamera er gøy! Og snart er det ny fisk på gang, og mye arbeidstid kan gå tapt.

Var det ikke kamera i trappa i Suldal også i sin tid?

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg har drukket, men synes jeg ser to. Den ene er klinkende klar som driver rundt steinen, men synes jeg skimter noe blankt i bakgrunnen også.

Har brukt tid på å sjekke akkurat det samme. Mulig det var den som fikk fremste til å skvete unna noen ganger. Men litt utydelig, desverre.

Men, litt tid kaster jeg jo bort på å sjekke det :)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis rett dette ja Even. Det er nå en gang slik at i Lågen kan faktisk laksen gyte så sent som i februar, selv om det meste av fisken har gytt i løpet av januar. Slik har det faktisk alltid vært, ikke rart laksen i Lågen regnes som den seneste i landet!

Dette har du greie på Hr. Mortensen, veldig bra. Fikk faktisk en forklaring på dette av min venn A.Lamberg i dag. Det viser seg at det oppstår i veldig mange elver at noen laks ikke går ut før smolten går ut,de kan faktisk være i elva helt til ny laks kommer oppover.

Men jeg mener de burde komme seg ut og spise seg god å mette å komme tilbake mye større å stille seg foran kamera i SKOTI. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fult :) jeg ser jo flere ledige vald hvær gang jeg er i suldal. eneste plassen som det alltid er folk er i fossen :blush: (det skulle vært en fredningssone). tar nesten hvær gang en tur og ser oppover elva og ser lite folk. selv i slutten av september er det lite folk i helgene.

Spørs vel hvor du har prøvd å få tak i kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hvor du har prøvd å få tak i kort?

Har fisket i Suldal og vet at det er mulig å få tak i kort. Prøvde å få til en guttehelg i "Skoti-hølen". Ser grei ut å fiske selv for ett par av de som evt skulle vært med, som er nybegynnere. Får prøve igjen i 2010 :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket i Suldal og vet at det er mulig å få tak i kort. Prøvde å få til en guttehelg i "Skoti-hølen". Ser grei ut å fiske selv for ett par av de som evt skulle vært med, som er nybegynnere. Får prøve igjen i 2010 :blush:

Det er mange fine vald i Suldlslågen som er lette å fiske for nybegynnere,både nedenfor og ovenfor "juvet"

Det er nok riktig som en skrev at det har vært endel ledig,men siste året var det ikke bare å velge å vrake det kunne faktisk være vrient å få tak i kort. Så vær tidlig ute i år med å bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.