Gå til innhold
Fiskersiden

Lysing/Kummel fiske med M/S Gotland 11-14 September


Gotland
 Share

Recommended Posts

Da det var stort intresse for Lysingfiske etter mine rapporter i høst så har jeg bestemt meg for og kjøre ein målrettet lysingtur 11-13 september (turen kan utvides med flere dager).

Prisen blir 5000;-/dag for båten (8 timer) det er mulig vi prøver kvelds/nattfiske noen dag.

Jeg har satt ein grense på 6 deltakere. Blir litt dyrere en 8 men mer komfort og plass ombord.

Overnatting i leilighet 200;-/pers og natt med eget sengtøy (kan leies for 100;-) inkl. vasking.

Det trenger selvfølgelig ikke vare kun lysingfiske under disse dager hvis alle er enig men det er det de vill bli satt fokus på.

Bortblåst tur tar jeg ikke betalt for.

Påmelding via PM alternativt tel 90097236.

Mvh Frederic

Endret av Gotland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

her: http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=a...26tab%3Daddress

Om jeg ikke husker feil, så er nrek herifra. Det er veldig dypt ned, ca 3-400 meter på midten, med bratte vegger på hver side av sundet. Stedet er beskrevet av AOF i fjor. Veldig artsrik fjord.

Sundet det inne huser stor lysing, kveite og storsei på 15 kg+. Det er fullt mulig å kaste tau opp i bruen for oppankring, dvs at man slipper å kaste anker på plassen (flytebru).

_1125flytebrufreifranossa.jpg

75506_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/30273/75506.jpg

Verd et forsøk. Det er mange som fisker fra bruen, men de mister jo de store da er det langt å dra de opp fra vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det fiskes på bunnen under brua, må man i alle fall huske tunge nok søkker. Hekta fast båten i brua og prøvde med et kilossøkke. Fikk"bunnkontakt" med over 600 meter line ute. Hadde dessverre ikke tyngre søkker med. Forøvrig har jeg ikke fått en eneste fisk i nærheten av brua etter flere forsøk. Men at det er fisk der er det ikke tvil om når man ser fangstene enkelte klarer å berge opp på brua.

Det er den forrige n-rekorden på lysing som er tatt i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.