Gå til innhold
Fiskersiden

Laks... eller?


Recommended Posts

Mrot og jeg var på en liten SØ-ekspedisjon i dag. Den utkårede plassen var dessverre utilgjengelig pga is, da måtte vi forsøke alternative plasser..

Dagens eneste fisk ble denne, som jeg først trodde var SØ. Deretter trodde jeg at det var en liten laks. Eller SØ... eller...?

72717_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/28906/72717.jpg

72718_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/28906/72718.jpg

Det som gjør at jeg tror det er en laks er i hovedsak haleroten/spord + prikkemangel, men først og fremst magefølelsen da jeg så fisken i håven første gang.. <_<

Hva tror dere fettfinneeksperter?

Endret av permagnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikkert en sjøørret, jaffal ikke Laks.

men jeg hellet litt mot "stealhead" et lite øyeblikk, men klarer ikke å se noen prikker på halefinnen eller ryggfinnen på de store bilden, fikk en stealhead i Etne for mange herrens år siden, den var like speilblank, men ble avslørt av prikkene og et svakt rosa gjellelokk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en helt normal sjøørret, akkurat som denne jeg tok rett over fjorden for et par år siden. Får stadig vekk slike flekkløse individer, det er nok bare snakk om en fargevariant. Sitererer Dr. Fish: "Det vanligste, er vanligst".

72757_s.jpg

72758_s.jpg

Ja visst er det en sø, men å forkaste at den fisken PerM holder i henda ikke ligner på en sjøørøye er feil. Hadde den blitt tatt nordpå hadde den sikkert i de fleste tilfeller blitt tatt for nettopp det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.