Gå til innhold
Fiskersiden

Indre Oslofjord - hvilke arter?


Recommended Posts

Jeg fisker mye i indre Oslofjord og da gjerne i en radius som ikke er veldig stor foreløpig, men fra Oslo havn og utover mot bestemorstranda og fornebu, snarøya osv. Pluss at jeg har båt også da...Hvilke arter er det egentlig jeg har mulighet for å få i disse områdene? Bare sånn dersom jeg skulle få interesse for noe annet enn SØ [ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har du ikke fisket fra bryggekanten med krostørrelse 28 og microagn, så er det naturlig at du har gått glipp av en art eller 2. Kan hende du må litt lengre ut i fjorden enn Snarøya for å komme i kontakt med noen av artene også [ :( ].

Kanskje vi nå skulle fyre oppunder ThorEH, så han kommer med en artikkel om microfiske?!

Må innrømme at jeg ikke har microfisket i Oslofjorden, men har følgende arter på listen i det minste fra Indre Oslofjord, dvs innenfor Asker: Lyr, sei, torsk, makrell, havabbor, knurr, horngjel, sjøørret, laks, sild, brisling + noen flate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder kanskje å tilpasse fisket sitt, selv om jeg har fått mye rart tilfeldig på fluen også når det har vært målrettet etter andre arter. Du som har båt har sjansen på steinbit, stor torsk, småflekketrødhai, lange, sei, lyr, sø, laks, flatfisker, hvitting, knurr, vassild, fjesing, hyse... ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk er jo faktisk noe av det jeg har fått mest av ...men microfiske høres gøy ut [ :) ]

Trym: Neste helg kan jeg ikke, skal ofre en helg på å være kokk i 40 årslag, men det blir vel ikke siste gang dere skal på meitetur.

Espen: Har tenkt tanken, men har også sagt til meg selv at klarer jeg ikke å få fisk her så hjelper det vel ikke stort å dra lenger ut heller! Landstreffet here I come...kanskje jeg kan lære noe der i hvertfall [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Det gjelder kanskje å tilpasse fisket sitt, selv om jeg har fått mye rart tilfeldig på fluen også når det har vært målrettet etter andre arter. Du som har båt har sjansen på steinbit, stor torsk, småflekketrødhai, lange, sei, lyr, sø, laks, flatfisker, hvitting, knurr, vassild, fjesing, hyse... ++++++

Jeg bare sier til våre!!!! Når båten er på vannet igjen...da assa [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

Opprinnelig postet av Remy

Det gjelder kanskje å tilpasse fisket sitt, selv om jeg har fått mye rart tilfeldig på fluen også når det har vært målrettet etter andre arter. Du som har båt har sjansen på steinbit, stor torsk, småflekketrødhai, lange, sei, lyr, sø, laks, flatfisker, hvitting, knurr, vassild, fjesing, hyse... ++++++

Jeg bare sier til våren!!!! Når båten er på vannet igjen...da assa [ :) ]

Jeg foreslår at fiskesiden arrangerer et lite meitekurs! Jeg er i hverfall villig til å betale en god slump for å øke, eller kanskje bedre sagt, få litt, kunnskap om hvordan man kan få de forskjellige artene på kroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

Opprinnelig postet av Remy

Det gjelder kanskje å tilpasse fisket sitt, selv om jeg har fått mye rart tilfeldig på fluen også når det har vært målrettet etter andre arter. Du som har båt har sjansen på steinbit, stor torsk, småflekketrødhai, lange, sei, lyr, sø, laks, flatfisker, hvitting, knurr, vassild, fjesing, hyse... ++++++

Jeg bare sier til våren!!!! Når båten er på vannet igjen...da assa [ ;) ]

Jeg foreslår at fiskesiden arrangerer et lite meitekurs! Jeg er i hverfall villig til å betale en god slump for å øke, eller kanskje bedre sagt, få litt, kunnskap om hvordan man kan få de forskjellige artene på kroken.

Nå må du ikke komme i ufører å begynne med meite , bli med i trofebåten etterhvert så ska vi fange fisk , stor og mye fisk.

På flue å på dorging [ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

Opprinnelig postet av Remy

Det gjelder kanskje å tilpasse fisket sitt, selv om jeg har fått mye rart tilfeldig på fluen også når det har vært målrettet etter andre arter. Du som har båt har sjansen på steinbit, stor torsk, småflekketrødhai, lange, sei, lyr, sø, laks, flatfisker, hvitting, knurr, vassild, fjesing, hyse... ++++++

Jeg bare sier til våren!!!! Når båten er på vannet igjen...da assa [ ;) ]

Jeg foreslår at fiskesiden arrangerer et lite meitekurs! Jeg er i hverfall villig til å betale en god slump for å øke, eller kanskje bedre sagt, få litt, kunnskap om hvordan man kan få de forskjellige artene på kroken.

Nå må du ikke komme i ufører å begynne med meite , bli med i trofebåten etterhvert så ska vi fange fisk , stor og mye fisk.

På flue å på dorging [ :) ][ :) ]

Jeg er med! [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Nå må du ikke komme i ufører å begynne med meite , bli med i trofebåten etterhvert så ska vi fange fisk , stor og mye fisk.

På flue å på dorging [ :) ][ :) ]

Jeg er med! [ ;) ]

Tsk...tsk...tsk... trodde du ville ha FLERE arter jeg fiskeLine...

Erik tar jo aldri noe annet SØ, HA, makrell , sei og torsk.

Ikke begrens din fisking, utvid den!

[ ;) ]

Tror ikke det er mange steinbit, småflekketrødhai, lange, flatfisker osv. som er tatt på dorg... [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Rettelse: I båten til erik er det kun dorging... erik har kastet med flua en gang fra denne båten, utenom det har den kun blitt brukt til dorging... og han mobbet meg fordi jeg var ute og dorget en gang.. hahaha

bla bla bla bla

Nå har det seg slik at for meg er det morro å ta med folk i båten og det gjør at fluekasting ikke alltid er like lett.

Men så fort jeg får muligheten, så er fluestanga i bruk.

Har tatt pen SØ fra båten på flue i Tvedestrand[8D] På steder som inge vet og som du ikke får vetta hvor er[ ;) ][ ;) ]

Når jeg og Eirik var ute i høst ble det mye dorging , og for meg er det utrolig morro å se andre kose seg å lykkes. Og det vil jeg forsette med for jeg koser meg også stort da.

Viktig å gi av seg selv [ ;) ][ ;) ]

Har to SØ i år på flue så det så[ ;) ][ ;) ]

gla i deg jeg gut [ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.