Gå til innhold
Fiskersiden

Støvler, hansker og lue til isfiske


Vikane
 Share

Recommended Posts

Ser meg om etter noe bekledning for å bruke på isen og lurer på hva folket bruker og kan anbefale, har selv funnet et par produkter jeg lurer på om holder mål.

Lue - Shimano Siberian

Støvler - DAM Thermo Støvel - Kamik Icecrusher

Noen som har noen komentarer til disse produktene, eller linker til tilsvarende og bedre utstyr ?

Angående hansker er jeg helt blank, tips til vanntette hansker det går an å fiske med og samtidig ikke fryse fingra av seg ?

Endret av Vikane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hansker er jeg helt blank, tips til vanntette hansker det går an å fiske med og samtidig ikke fryse fingra av seg ?

Har prøvd endel neoprenhansker men finner ingen som holder hendene varme. Har også noen varme, tykke, forede gummihansker, men de er totalt uegnet å fiske med.

http://www.lexow.no/default.asp?Product=140402151

Kjøp deg heller (eller få noen til å strikke) fingerløse ullhansker, med et par polvotter eller ullvotter med vindtrekk som er så store at de går utenpå hanskene fryser du aldri på hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bruker jeg, ull så de tåler å bli våte.

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=08&prodid=1796

Er det under ti blå tar jeg av og til et par votter utenpå, men da kan jeg ikke fiske

Endret av beerbellybob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg heller (eller få noen til å strikke) fingerløse ullhansker, med et par polvotter eller ullvotter med vindtrekk som er så store at de går utenpå hanskene fryser du aldri på hendene.

Støttes 100%

Billige scooter votter i str 12+++ :lol: er utmerket som yttervott.

1 par extra pulsvanter er fint å ha med seg i tillegg da disse har en tendens å bli våte :)

Ei fornuftig lue er nok BF'en fra forsvaret. BF'en

Nå har du nesten ikke brukt penger og da er de 1500 spenna for Kamik Oslo WP støvla nesten gratis. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

De hanskene er vel litt klomsete å fiske med eller?

Joa, det er vel få hansker som ikke er det. Men kjøpte et par som satt temmelig bra på henda, disse hanskene har en løs innerdel som kan tas ut og vaskes, ganske kjekt når dem begynner stinke av agnlukt osv. Holder man på med takkel og agning har jeg de uansett ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Iv got those muckboots. I think they are fantastic. Havent experienced any cold with therm. Coldest iv been out in is -23.

They are warm and comfortable but very poor grip on wet rocks... I can't count how many times I've fallen over whilst out fishing with them on.

They do however seem to grip snow quite well :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.