Gå til innhold
Fiskersiden

Håndlagede wobblere auksjoneres bort, del 16


PerH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da ble det til slutt seende slik ut i denne auksjonen:

1. Nestorit Pr0t0typ3 kr. 200

2. Habanero Pr0t0typ3 kr. 160

3. HoPE Vilhelm kr. 210

4. Vaarala Nidelva kr. 260

5. Poppeli Mini kr. 300

6. Mankala Pr0t0typ3 kr. 190

7. Lepard Team50lbs kr. 190

8. Silli Mini kr. 250

Kjære Nidelvfisker, det siste budet ditt kan nok ikke aksepteres da det i følge forumklokka er postet klokka 21.01. Sorry!

Sender PM til alle, men dere har vel kontonummeret fra før? Mener i alle fall at jeg har postadressene deres! Husk kr. 10 i porto per sending.

Ellers gratulerer til vinnerne og tusen takk til alle budgivere!

;)

---------------------------------------------------------------------

Min fiskesesong starter fredag om 14 dager i Bjøra. Derfor blir dette min siste auksjon foran inneværende sesong. Vet ikke om noen av de andre vil legge ut noe mer, men har ikke hørt noe om det foreløpig. Så dette blir antagelig "siste sjanse" i denne tråden. Vi avslutter med et smell..!

1. Kupirulli – 75 mm

PerH proudly presents…

Disse er slett ikke hverdagskost i hverken norske eller finske elver. Du må kjenne noen som kjenner noen for å få tak i disse! Nydelig håndtverk og utrolig lettjustert, fra tight iron nail til søkende svømmestil. Rigget med Kamasan NK62 kroker. Meget gode wobblere!

82127_s.jpg

Utropspris 150,-

2. LJ – 100 mm

Stor LJ i farge ”Perustiikeri” – gull, hot oransje og svart. Synes dette er en av de flotteste fargene Leo Juntunen lakker, en riktig god laksefarge! Rigget med Kamasan NK 62 kroker.

82143_s.jpg

Utropspris kr. 150,-

3. Muuras – 75 mm

God Muuras modell i farger som er meget populær i mange finske elver, kanskje spesielt i Kymijoki og i de sørfinske elvene. Der er de ofte førstevalget etter laks, men også til tidligvandrende sjøørret..!

82129_s.jpg

Utropspris kr. 130,-

4. Vinha Koski – 65 mm

Dette er Antti Mertanens nye wobblermodell spesialutviklet for laksefiske i knall rød farge med hot orange rygg. Vet ikke hva det er, men kameraet mitt skiller dårlig på disse fargenyansene så hele greia blir seende rød ut. Har noen råd og vink til hvordan dette kan løses, send gjerne PM. Kameraet er en Olympus μ 10 MP.

82130_s.jpg

Utropspris kr. 120,-

5. JiiS – 60 mm

Nydelig sak fra Juha Sarja. Gull underside, sort og hot oransje med et slags metallic-preg. Rigget med Kamasan NK 62 kroker.

82144_s.jpg

Utropspris kr. 110,-

6. Katti – 65 mm

Rå Katti i kanonfarger!

82145_s.jpg

Utropspris kr. 170,-

7. Turdus T7 – 80 mm

Relativt stor wobbler fra Hannu Rastas i spesiell farge. Litt sølvglitter på den blodrøde kroppen og rutenettet på sidene er lakkert i en spesiell ”Kameleontti” farge, som skifter melom lilla og kobber etter hvilken vinkel lyset treffer. Umulig å ta bilder av effekten! Rigget med Owner ST 36 kroker.

82146_s.jpg

Utropspris kr. 120,-

8. Vaarala modell A – 65 mm

Ingen auksjon uten noe for de som foretrekker litt sølv og blått i wobblerne sine. Denne kommer med litt oransje innimellom også. Burde fønke godt til kombinasjonen sjøørret/laks! Rigget med Ownerkroker.

82147_s.jpg

Utropspris kr. 140,-

9. Mattillan Pätäkkä – 75 mm

Største laksewobbleren fra fra Saku Mattilla i nydelig ”matta” finish. Gull og rødoransje i kombinasjon burde være et rimelig trygt valg sesongen igjennom!

82148_s.jpg

Utropspris kr. 130,-

10. RR Suippo kalu – 70 mm

Nyeste kreasjon blant laksemodellene fra Lasse Pauhe i utradisjonelle farger for oss nordmenn. Hans tidligere modeller har vært meget gode! Burde være en hit til fiske morgen og kveld, natt, eller litt utpå sesongen. Rigget med Owner ST 36 kroker.

82149_s.jpg

Utropspris kr. 140,-

11. Ottiviehe 5 – 65 mm

Smekker, vellaget sak i nydelige farger, kanskje særlig for godværsdagene?

82150_s.jpg

Utropspris kr. 120,-

12. Poppeli – 60 mm

Siste sjanse for å sikre deg en Poppeli. Nå har jeg nemlig ikke flere for salg, da unntatt mine egne gamle og nye som nok blir værende trygt i skrinet sitt..! Owner ST 36 BC kroker er påmontert.

82151_s.jpg

Utropspris kr. 210,-

God jakt! ;)

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 4. 260,-

Pokker... Det der var min favoritt jo! ;)

Bare fordi at eg var ute å sveiste rust på bilen min, så fikk eg ikkje med meg denne også...

jaja...

1. Kupirulli – 75 mm - 150,-

2. LJ – 100 mm - 150,-

7. Turdus T7 – 80 mm - 120,-

9. Mattillan Pätäkkä – 75 mm - 130

10. RR Suippo kalu – 70 mm - 140,-

Endret av Pr0t0typ3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering dagen før avslutningsdagen:

Nr. 1 Kupirulli Tor Inge G 160,-

Nr. 2 LJ Pr0t0typ3 kr. 150,-

Nr. 3 Muuras Mini kr. 130

Nr. 4 Vinha Nidelva kr. 150,-

Nr. 5 JiiS Ingen bud? :blush:

Nr. 6 Katti Ingen bud? :)

Nr. 7 Turdus Pr0t0typ3 kr. 120,-

Nr. 8 Vaarala Tor Inge G 150,-

Nr. 9 Mattillan Pätäkkä Tor Inge G 150,-

Nr. 10 RR Pr0t0typ3 kr. 140,-

Nr. 11 Ottiviehe Nidelva kr. 150,-

Nr. 12 Poppeli Ingen bud? :)

Er laksegjengen vårslappe..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppsummering noen fattige timer før avslutning:

Nr. 1 Kupirulli Tor Inge G 160,-

Nr. 2 LJ Pr0t0typ3 kr. 150,-

Nr. 3 Muuras Mini kr. 130

Nr. 4 Vinha Mini kr. 180,-

Nr. 5 JiiS Ivar Magne kr. 110,-

Nr. 6 Katti Dan kr. 170,-

Nr. 7 Turdus Pr0t0typ3 kr. 120,-

Nr. 8 Vaarala Tor Inge G 150,-

Nr. 9 Mattillan Pätäkkä Tor Inge G 150,-

Nr. 10 RR Pr0t0typ3 kr. 140,-

Nr. 11 Ottiviehe Olsen77 kr. 180,-

Nr. 12 Poppeli Olsen77 kr. 210,-

Overraskende lite futt her?

Hvis ikke utvalget er bra nok og av høy nok kvalitet, så vet jeg sannelig ikke hva jeg skal by dere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes auksjonstråden ble ganske bra med mye forskjellig å velge i. Skal vi ha noe lignende til neste år bør vi kanskje satse på litt større objekter også, i skiktet 80-120 mm, da flere har etterlyst dette på PM. Det er ikke mange rendyrkede laksewobblere i den størrelsen, alt finnene bruker er nokså smått - men effektivt likevel. Vet også at f. eks. at Poppeli har 75 mm'ere, men har dessverre ikke klart å skaffe disse. Noen objekter er dessverre ikke helt lette å finne, men en lang vinter hjelper på så kanskje til neste vår..? ;)

Den siste auksjonen i denne tråden, fra min side i alle fall, endte slik:

Nr. 1 Kupirulli Marksman 170,-

Nr. 2 LJ Nidelvfisker kr. 160,-

Nr. 3 Muuras Mini kr. 200

Nr. 4 Vinha Nidelva kr. 260,-

Nr. 5 JiiS Pero kr. 120,-

Nr. 6 Katti Pero kr. 220,-

Nr. 7 Turdus Nidelvfisker kr. 130,-

Nr. 8 Vaarala Tor Inge G 150,-

Nr. 9 Mattillan Pätäkkä Tor Inge G 150,-

Nr. 10 RR Marksman kr. 150,-

Nr. 11 Ottiviehe Nidelva kr. 230,-

Nr. 12 Poppeli Mini kr. 250,-

Sender PM med kontonr. Kr. 10 kommer i tillegg per forsendelse til dekning av porto.

Et svært og velment skitt fiske til både denne rundens kjøpere og alle andre som har utvidet beholdningen sin gjennom tråden. Noen av dere har fisket med wobblere lenge, mens andre er helt nye i gamet. Håpet er at flere av dere, spesielt i sistnevnte kategori, får øynene opp for dette fisket som er både effektivt og gøy - og fortsetter med det også i kommende sesonger..! :lol:

Tusen takk til budgivere, kjøpere og alle andre interesserte som har tittet innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.