Gå til innhold
Fiskersiden

Håndlagede wobblere auksjoneres bort, del 16


PerH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er usikker på den skjeen på 2-en, tror fargen kunne funke bra i Etne utpå sesongen, men den elva er jo ikke særlig dyp unntatt akkurat i hølene, hvordan går den i vannet? graver den mye?

Nei, den graver ikke mer enn andre wobblere, er ingen dypdykker. Kroppen har et stort volum med nokså mye oppdrift. Dette kompenserer. Leppa ser dessuten større ut enn den er siden makrovinkelen på bildet er forfra. Men ved å variere utfiskingen med jigging og høy/lav stangføring kan du jo få wobbleren til å gå akkurat som du vil i elva. Du har en utrolig fleksibilitet ved landfiske der teknikkene sitter i henda etter få timers fiske. Det er mer under båtfiske der stanga er fiksert i en holder at du trenger wobblere med helt spesielle egenskaper for å fiske hølene rett.

God, aggressiv gange, som alle Vaarala. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Prøvde å få frem en eller annen mer nøyaktig klokke her som viser sekunder, men uten hell. Vi får derfor godta kl 21.00 som siste frist. Det er rett og slett ikke mulig å få det mer nøyaktig når det tross alt står kl. 21.00 i overskriften på tråden. Etter denne tolkning må 21.00 godtas og 21.01 underkjennes. Enige?

Dere må ikke være så i siste liten - bedre å by jevnt og trutt hver dag uka i gjennom... :lol:

Ukas vinnere er:

Nr 1: Avkroken kr. 200

Nr 2: Vilhelm kr 160

Nr 3: Laksefiskeren kr. 170

Nr 4: HelgeS kr. 160

Sender PM til dere!

Nye objekter i farta - Nils Master fester med gutta i kveld, så han fikk ikke lagt ut nå, så dermed blir jeg hans vikar for kommende uke!

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Prøvde å få frem en eller annen mer nøyaktig klokke her som viser sekunder, men uten hell. Vi får derfor godta kl 21.00 som siste frist. Det er rett og slett ikke mulig å få det mer nøyaktig når det tross alt står kl. 21.00 i overskriften på tråden. Etter denne tolkning må 21.00 godtas og 21.01 underkjennes. Enige?

Dere må ikke være så i siste liten - bedre å by jevnt og trutt hver dag uka i gjennom... :)

Ukas vinnere er:

Nr 1: Avkroken kr. 200

Nr 2: Vilhelm kr 160

Nr 3: Laksefiskeren kr. 170

Nr 4: Laksefiskeren kr. 160

Sender PM til dere!

Nye objekter i farta - Nils Master fester med gutta i kveld, så han fikk ikke lagt ut nå, så dermed blir jeg hans vikar for kommende uke!

Fantastisk! Etter å ha slitt med å få tak i Habanero i over et halvt år er jeg endelig en lykkelig ( og heldig) eier av Habanero :lol: Etter at penger og wobblere er overlevert selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til neste gang kanske reglerne i første posten bør endres.. for där står det ju:

Nye wobblere skal (hvis mulig) legges ut hver helg. Auksjonene går over ca. en uke der budfrist for objekter er kl. 21.00 fredag kveld. Klokkeslett som kan leses på innleggene i tråden er det som da gjelder. Kl. 20.59.59 er følgelig godkjent, mens 21.00.00 underkjennes!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Nr 1: Avkroken kr. 200

Nr 2: Ingen bud? :lol:

Nr 3: S.Eie kr. 150

Nr 4: HelgeS kr. 160

Heisan!

Prøvde å få frem en eller annen mer nøyaktig klokke her som viser sekunder, men uten hell. Vi får derfor godta kl 21.00 som siste frist. Det er rett og slett ikke mulig å få det mer nøyaktig når det tross alt står kl. 21.00 i overskriften på tråden. Etter denne tolkning må 21.00 godtas og 21.01 underkjennes. Enige?

Dere må ikke være så i siste liten - bedre å by jevnt og trutt hver dag uka i gjennom... :)

Ukas vinnere er:

Nr 1: Avkroken kr. 200

Nr 2: Vilhelm kr 160

Nr 3: Laksefiskeren kr. 170

Nr 4: Laksefiskeren kr. 160

Sender PM til dere!

Nye objekter i farta - Nils Master fester med gutta i kveld, så han fikk ikke lagt ut nå, så dermed blir jeg hans vikar for kommende uke!

Noen tuller her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, jeg tuller!

Er endret til din fordel nå, Helge S. Tolket automatisk nytt bud som høyere bud, noe som ikke var tilfelle. Liten trening som ausjonarius. Sorry! :lol:

------------

Ukas nye objekter:

Budøkninger kr 10,-

Beggar 55P

Et av mine førstevalg i elva under forhold der småttiser trenges. Er på 55 mm og går aggressivt og søkende, samt litt dypere enn de fleste på denne lengden. Stabil og god på stryk. Bildet lyver litt, for modellen er nokså flat, men er bred over forkroppen og raskt avsmalnende og har derfor god silhuett i elva.

74804_s.jpg

Minstepris kr. 120,-

Katti

Et 70 mm råskinn av en wobbler! Et ”hemmelig våpen” som ofte fønker når alt annet svikter. Jeg var så heldig å få kjøpt et parti av disse i vinter, for de produseres ikke lenger. Vi lovet jo at det skulle dukke opp noen godbiter i tråden, så vær så god - her er en av dem...

74805_s.jpg

Minstepris kr. 170,-

Jurmu

Velkjent og god wobbler, svært populær m.a. i Namsen. Utrolig farge på denne 65 mm’eren. Den formelig ber om å fiskes med når himmelen rødmer, men duger også meget godt som all-roundfarge. Svømmestilen overlater jeg til den finske ekspertisen kommentere: ”...swimming action like the one in salmon catchers dream." Oversatt sitat fra Erä Magazine 5/97.

74806_s.jpg

Minstepris kr. 140,-

Lykke til!

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti h....... når jeg ser hva du har lagt ut så lurer jeg på hva du skjuler/har.

Dette var rått. Har lovet å holde meg unna (ikke sant Robert) så jeg skal holde ord... men det er ikke lett.

To av disse var helt RÅE! (jeg har ikke provisjon :rolleyes: )

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.