Gå til innhold
Fiskersiden

Tørflue


aasvik
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av aasvik

Er det noen som har fiska SØ på tørflue?

Hvilke fluer?

[ :D ]

har fått SØ på streaking caddis både i sjøen og i elva. hadde en fantastisk tur til ei lita elv i Rogaland, der en kamerar og jeg landet godt over 20 sjøørreter på over kiloen i løpet av ei natt. halvparten tatt på streaking caddis fisket raskt over kulpene.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd en del med tørrflue i sjøen, men uten de helt store resultatene. Har ofte mange harde slag, men svært mange av disse bommer.

Hvor mange av disse som faktisk er sjøørret vet jeg ikke, da jeg fisker tørt kun i mørket! Torsk tar "snillere", så alternativet er f.ex. sei, men min erfaring er at seien roer aktiviteten når det mørkner, pluss at det virker som om de ikke er særlig observante på hva som skjer på overflaten. Jeg har fått ørret både på raskt stripende, og med lange innlagte pauser.

I litteraturen anbefales forholdsvis små fluer i mørke farger til nattfisket.

Uansett fangst er det ihvf. latterlig spennende, og anbefales!

Lars Thomas Poppe//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sommer og vinter på hjortehårsfluer.

Striper dem sommerstid og drar dem poppende nå.

Cigaren var til hjelp i disse tider og på sommeren, selvsagt Streaking Caddis[ :D ]

Prøv når det er lite vind, har sett flere sø stige til flua langt fra bunnen, spennede og morsomt at akkurat dette funker når stremaer svikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, spesielt nå på vårparten og solrike dager, skal du med fordel forsøke ulike muddler-varianter. Ofte tar de på stilleliggende flue. Nå kommer de jo så nære land etterhvert også, at du bare kan gå å "kosekaste" langsetter, med fine muligheter for storfisk. Trekk den forsiktig i lange drag, og ta gjerne noen pauser hvor du lar den ligge tilnærmet stille....Schmakk!!!

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.