Gå til innhold
Fiskersiden

Lopez stikkene


Ginny
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Lopez stikke som jeg kjøpte av Tom Ole en gang, den har jeg hatt mye gode minner med. Det er den beste stikka jeg har.

Men fant kun en mammut nettbutikk som heter lopez design som hadde et par stikker, men ikke den.

Venter spent på andre svar, kunne tenkt meg en til av denne

Hyggelig å hører at stikkene mine vekker gode minner. Håper også at disse er med på å skape ennå flere gode minner til flere av dere.

Om det er samme stikka som CB bruker , ( om den fortsatt er i bruk) er det flere som savner denne . Jeg har laget mange modeller før jeg satset kun på Elite kullfiber serien og er nødt til å se bilder før jeg kan se hvilke modell det er. Derfra kan jeg se om disse kan gjenskapes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er sort, formet som en skje med selve stangen ut fra tynneste delen av skjeen, med spolen nede i et hull frest ut i basen.

Det hadde vært fint å se bilde Remy om du har sjanse. Er det varpestikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser sånn ut

Om det ser sånn ut, er den vel brukt :D . Modellen du viser til er den 1. jeg lanserte i begynnelsen av 90 årene og min 1. produkt innen isfiske. Ta vare på den.

Formene har jeg ennå(vekker gode minner også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ny, men ja, skjønte den var gammel den gangen den ble kjøpt. For å være helt ærlig, beste stikka jeg noen sinne har hatt....

Takk for det. Ja, noen ganger må man se tilbake til starten, mye bra ble laget den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info er det varpestikkene jeg er på utkikk etter mysjk og ikke mysjk, er det de to modellene som ligger på overnevnte link som er tilgjengelige og på lager?

Lageret er blitt tømt 2 ganger , men måte avvike fra å la være å produsere flere. Nå er jeg ferdig med sesongens 3. og siste opplag og har flere på lageret.

Takker til alle som har valgt disse :) . Det tok av i år.

Ved bestilling vennligst bruk denne link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å hører at stikkene mine vekker gode minner. Håper også at disse er med på å skape ennå flere gode minner til flere av dere.

Om det er samme stikka som CB bruker , ( om den fortsatt er i bruk) er det flere som savner denne . Jeg har laget mange modeller før jeg satset kun på Elite kullfiber serien og er nødt til å se bilder før jeg kan se hvilke modell det er. Derfra kan jeg se om disse kan gjenskapes.

Tror jeg har to forskjellige typer Martin. En ren myskha varpestikke, den andre kombi myskha/lokkemeite varpestikke. Begge er i bruk fortsatt, og det vil de nok fortsatt være i lang tid fremover også. Knallstikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har to forskjellige typer Martin. En ren myskha varpestikke, den andre kombi myskha/lokkemeite varpestikke. Begge er i bruk fortsatt, og det vil de nok fortsatt være i lang tid fremover også. Knallstikker!

Takk Cato. Den ene modellen til myska må være minst 15 år Cato og er den 1. modellen av varpestikke jeg lagde før jeg tok i bruk kullfiber. Flott at de fortsatt er i bruk.

Flere har etterspurt akkurat denne modellen, især til mormyska og røyefiske og vurderer å få disse i produksjon igjen.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

73302_s.jpg

Denne da?

:)

Det stemmer sjef. Det er den 1. modellen av varpestikker og fra begynnelsen av 90 årene i forrige århundre :D . Ser at du har indikatøren på venstre side av stammen, du kan godt plassere denne på høyre side om du løfter selve tråden forsiktig ( den fjærer) og klemme beslaget til indikatøren imellom. Da står ikke den i veien for varpingen.

Takk for bildet og ta være på stikka. Det ble ikke laget flere en ca. 50 - 60 stk.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik, har brukt den til mormyshkafiske hver vinter siden 1997.

Men kanskje jeg heller skulle pensjonere den siden det ble laget så få.

Det er opp til deg Arnstein, men disse holder livet ut og er laget til det du har brukt den til siden 1997. Isfiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer sjef. Det er den 1. modellen av varpestikker og fra begynnelsen av 90 årene i forrige århundre :) . Ser at du har indikatøren på venstre side av stammen, du kan godt plassere denne på høyre side om du løfter selve tråden forsiktig ( den fjærer) og klemme beslaget til indikatøren imellom. Da står ikke den i veien for varpingen.

Takk for bildet og ta være på stikka. Det ble ikke laget flere en ca. 50 - 60 stk.

Bare hyggelig :) stikka er i gode hender..( ikke pensjoneres) :D

Takk for tipset.Skal testes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) stikka er i gode hender..( ikke pensjoneres) :)

Takk for tipset.Skal testes ut :)

Forresten. Det er mange stor abbor du fikk ifjor- Savner til tiders Østlandet med storabbor vann, især om vinteren.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å fortsette med å bruke den. Den er min favoritt til mormyshkafiske.

Hadde vært kjempefint om du gjenopptok produksjon av den.

Jeg tror at akkurat denne modellen fortjener fred ( det er som når man mister katten etter mange år, man kan får samme fargen, men aldri samme katt igjen). Jeg har notert ønsker fra flere de siste årene om å revurdere ny produksjon. Jeg kommer sannsynligvis med oppgradert modell til 1. kommende sesong da mye har skjedd innen materiallteknologi siden den gang. Vitale målene blir det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.