Gå til innhold
Fiskersiden

Sjørretfiske mandal


Jøgga
 Share

Recommended Posts

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjekk www.fiskeglede.no ,endelig ei sjappe for oss der ute... legg merke til adressen :)

oi oi, har han fått åpna butikk, det var gode nyheter, det er ikke for mange slike butikker her i sør, takk for tipset, kommer dere utpå? tåka ligger tett som graut her <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg,pero og blammer reiste utpå i dag kl 07.00 i jakt på sø. Ettersom jeg nettopp har operert håndleddet og ikke kan håndtere fiskeredskap :) , var jeg passiv tilskuer og fotograf i dag.

040420090922c01a826d2c954eba9f.jpg

Tror Pero mistet noe inn i gapet på torsken som han ikke finner igjen

040420090932d4cf134fb5ee4f5f98.jpg

Blammer poserer

0404200909389f3b475e8592415ea7.jpg

Vites ikke hva som skulle fanges men flytegarn var det

040420090952a435ed0f632b4aceac.jpg

Blammer fikk testet den nye Guide line 8-22g stanga mi, tror den falt i smak

040420090922921b3b865d35436baf.jpg

Ble disse 2 på ca 800g hver med til middag i dag. Blammer er storfornøyd

040420090952a88c7070cdb4487191.jpg

Pero i kjent stil

0404200909082246b59a676843ecb2.jpg

Ble littt mye vind etter hvert, men ellers fin dag med litt farge oxo i vinterbleike ansikter ;) Ikke store bettet i dag, 5 sø og sikkert dobbelt med torsk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytegarn på denne tida av året lukter ulovlig sjøørretfiske. Ble det meldt fra til lokal myndighet om garnfunnet?

Her er en nyttig link hvis det oppdages ulovlige garn:

http://www.ulovligegarn.no/

Etter det man kan lese seg til,blant annet på dette flotte forum,gjøres det svært lite med ulovlig garnfiske! dra opp dritten,lovens lange arm har neppe tid til å ta noen for å ødelegge ulovelig satte garn heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske så håpløse forhold i dag, så dro inn tidlig.

Dersom været bedrer og vinden gir seg så er det nok heller andre fiskarter som blir prioritert fremover. Sø fiske blir nok fremover mer et alternativ/en backup enn det det satses på først. Nå er det havfiske og fiske lenger ute på grunnene og dypkantene som frister. Men vi får se.;)

I dag ble det kun en torsk, og sånn sett har vi jo sett at det er bra med småtorsk inne. Og det er jo bare toppers!

Ift. dette med garnfiske, så er det jo noe å merke seg at mye av den søen vi har fått har hatt tydelige skader og noen har sågar hatt åpne sår som nok sikkert skyldes garn.... Det tragiske er jo at dette bare blir værre og værre jo nærmere vi kommer tiden for lakse innsiget. Spesielt i sniksfjorden er det jo helt vilt hva de lokale klarer å hive ut av garnlenker. Er jo bare å ta en kjøretur ved lavvann så ser du hvordan de har rigget dem. Ligger i utgangspunktet noe nedsenket, men da ser du flytedobbene mer tydelig. Kontaktet politet en gang jeg så de holdt på å trekke, og da rykket jaggu ordensmakten ut. Politibåten lå i Mandal og tok turen..... De fant 4 garn som var tatt opp og 14 laks i båten.

Og at det er lokale er det ingen tvil om. Vet hvilke båthus de holder til i og hvilke båter det er de bruker. Har ofte knipset bilder av dem i aksjon. Får håpe politet snart er sjøsatt, så går det nok en telefon direkte dit når vi kommer over slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle jo absolutt hatt politibåten på vannet tidligere for ta disse garnidiotene, men er vel pengemangel som er grunnen. og det ser vel ikke ut som det blir bedre tider heller med han justisministern som leker tøffing nå for tida :lol:

ellers må det være en herlig situasjon når man kalle 5 sø og 10 torsk for dårlig bett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er artig å få fisk av bra size på grunna! Har vært lite fisk på grunnene pga det lave vannet, men nå som tempen stiger så tar det snart av.

Fikk den på en tube som har vinge av craftfur, en skikkelig god flue.

Den anbefaler jeg.

Fin til dorging også! Gjerne 10-15 cm lang og dorga med synkesnøre.......

Må vel ut i båten snart.

Har en plass jeg skal teste, gleder meg vilt he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en liten tur i går kveld, fikk bare fisket en liten time, men fikk opp en sø på 1,5 kg og var borti 3 stykker i tilegg. fikk den på en stor rød marabu flue som jeg fisket rykkevis inn med lange pauser.

sø-en var full av brisling og små tanglopper, virker som de tar det meste.

var en kjempeflott liten tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.