Gå til innhold
Fiskersiden

REVANSJ PÅ VESTLANDET!!!


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Nå er planen for første del av ferien lagt. Jeg skal tilbake til Vestlandet for å sjekke om det virkelig ikke går an å få stor fisk der også. Det kan da umulig bare være i Oslofjorden det går an å få fisk på over 3-4 kg!

Jeg ankommer Bergen sent på kvelden 22. juni, og dagen etter når etterdønningene av ”et par øl med broren min” har lagt seg setter vi i gang!

Takket være treffet og god guiding der vet jeg nå om noen spennende plasser (Nordre Straumsundet, Rognesundet? o.l) , men tar veldig gjerne imot tips.

Vurderer også å leie båt og stikke ut der jeg og mine romkamerater på treffet opplevde ”brosme- og lange-eventyret”. (bare at nå vil vi ha litt større eksemplarer + blålange).

Fluefiske etter sei, rømt oppdrettslaks og brun-hvitting står også høyt på prioriteringslista. Og ferskvann….. Ja, det må bli Skogseid. Er det forresten laks i elva som renner ut i Sævareid nå? Og hvordan er det på denne tiden av året i Eikelandsoset?

Ja, det er nok av muligheter i hvert fall. Håper det ikke blåser 40 m/sek slik det gjorde sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sans for det ramsalte primitive livet helt ute i havet er kanskje Løno et alternativ du skal vurdere. Den øya får Nautnes til å se ut som en plass inne i en vestlandsfjord hvis du sammenligner.

Er et eldorado for sportsfiske fra land og båt.

Ligger rett utfor der eg bur og det er godt mulig at skyss ut der kan ordnes.

http://www.bof.no/Utleiehus/lono.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løno virket aboslutt spennende! Skal lese brosjyren det var link til på siden du refererte til, Magne.

Hunter: Litt dårlig timing at vi bytter landsdel akkurat samtidig. Kunne vist deg noen bra plasser i Oslo hvor du sikkert kunne ha fått spennende fiske, men jeg tipper det er mange andre som stiller opp! Men har du muligheten til en tur den 23. så hadde det vært moro! Kunne hatt veldig lyst til å prøve Sævareid, men det bør jo helst være laks der. Har du fisket der før? (Hva kaller dere forresten den lille elve-stubben?) Vil du på det sterkeste anbefale kjøp av kraftig teleskopstang, eller går det greit med vanlige laksestenger på 10-13 fot? Har fått med meg at nesten alle fisker med kokt reke der, og det er jo et greit agn å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor du frivillig vil stå i kø for og fiske i sævareid er meg en gåte gabrielsen hehe! det finnes MANGE andre plasser rundt bergen der du kan fiske på blanke :( Osterøy,fjellspollen osv er alle gode plasser...kan sikkert fikse en tur til sognefjorden hvis du vil også :( laksestenger på 10-13 fot er mer en nok uansett så velkommen tilbake til det forblåste vestland skal du være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller du opp, Atle M, blir jeg veldig glad og betydelig mer optimistisk når det gjelder fangst! Du fortalte jo utrolig spennede ting om fiske i Bergensområdet på treffet, og det hadde vært skikkelig bra om jeg og broren min kunne ha slengt oss med på tur med deg til noen av disse stedene.

En annen ting: Den dypvannsbrygga "alle" snakket om før treffet, men som ble lite besøkt pga. kraftig vind fra nord. Er den noe å tenke på? Er sjansen for Pigghå OK derfra f.eks? Og Skate (av HelgeL-størrelse)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra!

Nå bør jeg sette meg ned og binde litt fluer mtp lyren. Får vel både binde noen orange og noen Kvitebjørn (har du fått noe på dine Kvitebjørner, Hunter?). Brukte intermediate på fluestanga sist og skulle gjerne sett at snøret sank litt raskere. Bør jeg kanskje investere i et synk3-snøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

Dette blir bra!

Nå bør jeg sette meg ned og binde litt fluer mtp lyren. Får vel både binde noen orange og noen Kvitebjørn (har du fått noe på dine Kvitebjørner, Hunter?). Brukte intermediate på fluestanga sist og skulle gjerne sett at snøret sank litt raskere. Bør jeg kanskje investere i et synk3-snøre?

Haha hunter har ikke brukt de engang,han snekrer terasse fremdeles hehe![ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.