Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandstreff /Landstreff 2009


Gjest Hugo
 Share

Recommended Posts

Er jo plenty av campingplasser med hytter i Kvinnherad da.Uskedal,Løfalstrand,ænes,sunndal :)

I fjor var det umuligt å få plass på dei stadane i Kvinnherad fordi dei var fyllt opp med polakker, men situasjonen er jo ein anna i år, så kanskje..... :) Fiskemessig er Kvinnherad den mest spanande staden, eit mylder av arter og stader for alle fiskeformer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Både Mauranger og flere plasser i Nordhordaland utgikk ifjor ettersom det var umulig å få til overnatting.

Men kom med forlsag så sjekker jeg opp :angry2:

Og dette er et landstreff emr enn et vestlandstreff så Trøndelag er absolutt aktuelt.

Forøvrig er 2 treff heller ikke uaktuelt, trenger ikke være 40 stk på hvert treff :)

Mye av grunnen til (i hvert fall for Nordhordaland) dette var at Mongstad (Statoil-Hydro) leide alt av plasser grunnet stopp i anlegget eller noe i den duren. Skal ikke være store problemet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av grunnen til (i hvert fall for Nordhordaland) dette var at Mongstad (Statoil-Hydro) leide alt av plasser grunnet stopp i anlegget eller noe i den duren. Skal ikke være store problemet nå.

Det er jommen artig at jo mindre de gjør, jo flere folk trenger de... :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er helt klart, det er for mange vestlandsfolk her inne til at det kan bli noe Trøndertreff. Dessuten er jo de fleste der vest lite reisevillige virker det som :)

Om det skal bli vestlandstreff på meg bør det være fiskemuligheter som er i fokus (det sosiale kommer vel av seg selv), for min egen del innebærer det mulighet for ut i båt etter blålange og andre dypvannsarter. Ikke meningen å være kravstor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært både og med blålanga forøvrig :o var vel best første året mener jeg å huske, for de som gikk til Ålfjorden bla?

:) No har tidspunktet for treffet vore litt for tidleg på året til at blålangegaranti kan gjevast, det er merkbar nedgang i fangsten av arten i månadene mars,april,tidleg mai her i distriktet. Dersom ein hadde lagt eit treff til f.eks. hausten, hadde fangstane vore betydeleg større. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 2 treff på Føyno bla pga mulighetene for blålange, kan ikke huske å ha sett Triturus der, men andre trøndere har det vært ;)

Met to båter på 40 mann... Koslig med sosialisering altså, men skal man reise tusen mil og sette av en uke bør man få noe igjen for det fiskemessig også mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 2 treff på Føyno bla pga mulighetene for blålange, kan ikke huske å ha sett Triturus der, men andre trøndere har det vært :D

Det har vært både og med blålanga forøvrig :o var vel best første året mener jeg å huske, for de som gikk til Ålfjorden bla?

Det vart tatt to blålanger i Ålfjorden og to i Langenuen det første året. 4 blålanger på ei helg er vel ikkje så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt respektløst det der Trit, var flere enn 2 som stilte med stor båt begge treffene, og det var flere småbåter til fri benyttelse- disse hang bakpå store båter deler av begge treffene (særlig 2007) da skipperne ville gi flest mulig sjansen til å fiske dypt.

Hadde faktisk plass til flere i stor båt ihvertfall en av dagene begge treffene vet jeg.

Tror ikke det var noen som ikke fikk komt seg på dypt vann på noen av treffene, men det er klart- på et sånt treff kan man ikke ha båt til fri disp flere dager i strekk, det er jo opplagt. Så dersom man reiser hundrevis av kilomter kun for å "gutse" er treff ikke det optimale, men guidingen sto det vel ikke mye på hverken 2007 eller 2008...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt det litt på spissen, ikke meninga å fremstå respektløst. Vet det blir lagt ned en enorm jobb i et slikt treff, og jeg er selsagt enig i at det sosiale er viktig. Poenget mitt er at totalopplevelsen blir bedre om man har sjansen til å få pen fisk samtidig som man sosialiserer. Men kanskje jeg ikke har tatt poenget med fiskersidentreff? At fiskingen er underordnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt det litt på spissen, ikke meninga å fremstå respektløst. Vet det blir lagt ned en enorm jobb i et slikt treff, og jeg er selsagt enig i at det sosiale er viktig. Poenget mitt er at totalopplevelsen blir bedre om man har sjansen til å få pen fisk samtidig som man sosialiserer. Men kanskje jeg ikke har tatt poenget med fiskersidentreff? At fiskingen er underordnet?

Fiskingen er ikke underordnet, men det er klart- "tung gøtsing" er ikke kompatibelt med treff, litt avhengig aav hva man gøtser etter selvsagt. Er mange som har 10-12 t fisk daglig på treff, andre fisker noen timer midt på dagen og chillern..... ofte litt sånn fordlet at de lokale tar det litt kuli, de som kommer langveisfra er ivrigere :D

Kjenner meg jo igjen selv- på vestlandstreff fisker jeg lite, på siste østlandstreff var vi oppe 05 for å være i Nitelva før morgenrushet til Oslo :o

Klart- kommer du til vestlandet sitter du ikke på hytta 6 timer daglig f.eks, eller omvent om jeg skulle komme på trøndelagstreff på isen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært noe problem med båt under treffene på Føyno.

Alle som ville prøve seg på havfiske har fått muligheten til det, men ikke alle fikk begge dagene(fre/lørdag).

Flere var også rundt Føyno med alu-båtene som hører til plassen.

Det beste med hele treffet på Føyno er jo tilgang på båt(er), flere lokale stiller jo opp hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.