Jump to content
Fiskersiden

Propanlukt i hybelen!

Anatema
 Share

Recommended Posts

Det lukter skikkelig propan i hybelen min.

Jeg har et gammelt kjøleskap og 1 oljeovn her inne, og det er vel egentlig det eneste, utenom pc og tv.

Det må vel være kjøleskapet som er syndern? Hvis jeg lukter inni lukter det ikke annet enn råtten mat, men på utsiden lukter det propan. Lukter jo i hele hybelen egentlig, men hvis jeg lufter så all lukta går ut, begynner det å lukte igjen rett ved kjøleskapet.

Oljeovnen står rett ved kjøleskapet men det kan umulig komme fra den?

Og det er vel egentlig ikke propan i et kjøleskap? Det kan jo selfølgelig være en annen gass i den familien, men det lukter hvertfall helt som propan.

Kjøleskapet er vel MINST 20 år gammelt.

Bær ut alt du har i leiligheten, forsvinner lukten bruker du eliminasjonsmetoden.

Dvs bær en og en ting inn og se om lukten kommer tilbake, eneste muligheten imo!

Start utlufting umiddelbart, åpne alle tilgjengelig dører og vinduer . Husk at propan e romtrent halvannen gang tyngre enn luft, så bor du i en kjellerleilighet bør du være eksta oppmerksom. En liten gnist ved riktig blandingsforhold, sender både deg og leiligheten til himmels. Dette er ikke noe du bør sitte forran dataen å fundere på, propanlukt skal du ta på ALVOR.

Start utlufting umiddelbart, åpne alle tilgjengelig dører og vinduer . Husk at propan e romtrent halvannen gang tyngre enn luft, så bor du i en kjellerleilighet bør du være eksta oppmerksom. En liten gnist ved riktig blandingsforhold, sender både deg og leiligheten til himmels. Dette er ikke noe du bør sitte forran dataen å fundere på, propanlukt skal du ta på ALVOR.

Ja. Pælma det ut varandadøra her nå. Er på vei til skien så det får bare ligge der fram til søndag.

Det var den luksusen... zzz..

Ligger hybelen i en kjeller? eller huset i et søkk i terrenget?

Her var det en sak ifjor da flere hus fikk fylt kjellerne sine med propan fra en lekkasje i en tank fra en bedrift som lå 500 meter vekk!!!!!, propanen fulgte terrenget som "vann" og trengte seg inn i kjellerne på de husene som lå lavest i terrenget nedenfor.

Ganske skremmende! :)

Heiv ut kjøleskapet før jeg kjørte hjem ja. Trudde jeg svarte i denne tråden i stad, men jeg gjorde visst ikke det.

Tenkte at det kunne bli litt farlig hvis jeg dro hjem til skien for helga, og kjøleskapet sto og lakk propan hele helga, så jeg satt det bare rett på utsida av hybelen imens.

PROPANE NIGHTMARE(s)...(Pendulum) :)

http://www.youtube.com/watch?v=YZBQMJlVXyc

Litt ikke helt til hjelp, men satt faktisk og hørte på dem da jeg leste tråden.

Er det mulig det ikke er propan du kjenner, at du rett og slett tar feil gass?

Punkterte et kjøleskap engang jeg, det lukta meget ikke bra.

Edited by BINN LADDEN

Strengt talt så lukter ikke propan så mye, men etanthiol tilsettes så man enkelt skal lukte lekkasjer. Forslaget om å teste om det er propanlekkasje med fyrstikk bifalles ikke.

Skulle bytte flaske på en lampe på hytta en gang, stakk hull på den, propanspruten stod, mista den på gulvet hvor den snurret rundt og spydde flytende propan utover gulvet.

Dette er ei hytte uten strøm så det var kun levende lys.

Jeg og fruen satt ny rekord i "UT AV HYTTA FORT SOM *****!"

Og ute var det natt, kaldt og snø, men det gikk bra gitt :-)

Strengt talt så lukter ikke propan så mye, men etanthiol tilsettes så man enkelt skal lukte lekkasjer. Forslaget om å teste om det er propanlekkasje med fyrstikk bifalles ikke.

True that.

Kan hende noe lignende var tilsatt freongassen i kjøleskapet?