Gå til innhold
Fiskersiden

canadarøye tips ?


link
 Share

Recommended Posts

vurderer og ta en tur opp i ett ukjent vann for og prøve stooooor bekke røye i høland noen som har no tips hva jeg bør bruke ? Blink som vanlig røye og maggot eller er det no annet som funker bedre

Røyeblink bør funke.....Gjerne en med Orange/kobber... Bekkerøya liker sterke farger.

Lykke til :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer og ta en tur opp i ett ukjent vann for og prøve stooooor bekke røye i høland noen som har no tips hva jeg bør bruke ? Blink som vanlig røye og maggot eller er det no annet som funker bedre

Husker et vann med bekkerøye for en del år tilbake. Disse ble satt ut om høsten, og fredet til isen kom. De tok stort sett all slags redskap du slapp nedi, men trikset var å fiske høyt i vannet, nærmest oppunder isen. Fikk de på mormyshka, pimpel, blink med maggot og balansepilk. Ville vel ha gått for pimpel med litt større treblekrok og maggot som "all-round".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger vel ikke det vannet i høland akkurat :)

Men eksemplarer av arten ble tatt langt ned i vassdraget for snart 30 år siden.

Er vell høland :) så det holder he he .30 år siden ? må si jent ungen hans holder seg godt da ser ikke en dag mer en 10 år ut he he .

Gabbe 1 km er langt det i en meter snø :unsure:

takker for tips

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker et vann med bekkerøye for en del år tilbake. Disse ble satt ut om høsten, og fredet til isen kom. De tok stort sett all slags redskap du slapp nedi, men trikset var å fiske høyt i vannet, nærmest oppunder isen. Fikk de på mormyshka, pimpel, blink med maggot og balansepilk. Ville vel ha gått for pimpel med litt større treblekrok og maggot som "all-round".

Det er nok et poeng her... Den tar nok på det meste om den er der.. For maken til glupsk fiskeart tror jeg du skal lete lenge etter.....:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen turer etter bekkerøye vært år, og min erfaring er at mann ikke skal fiske for aktivt. La gjerne stikka stå stille litt, beveg litt med små bevegelser osv. Den tar gjerne rett etter at mann har satt fra seg stikka eller rett etter at man tar den opp igjen er min erfaring.Bruker stort sett lysdraken til det, og det funker bra. Maggot eller mark har jeg ikke merket noen stor forskjell på.

At den er glupsk er helt rett, var oppe for en måned siden, og da fikk jeg på ei på en ca 10 cm, sønnen min på tre skulle prøve å dra den opp, dette tok litt tid, og dermed kom det en til (vekt 450g) og gafla i seg den som allerede satt på kroken. Den hadde den så langt ned i halsen at den blei med opp. Forholdsvis spesielt kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd to turer og jeg fant den vanskelig å få....

Mulig jeg gjorde noe feil. Fisket på bunnen.

Første gangen var vi tre stykker og fikk 3 små (selvfølgelig fikk jeg alle :o

Andre gangen var vi fire stykker (3 barn) som fisket og fikk ingen.

Setter pris på tips om utstyr, dybde m.m.

Har fisket MYE på isen, men bare to ganger etter Bekkerøye.

Edit: Har hatt tre turer (til to forskjellige vann) og den ene gangen var vi 4 voksen og null napp (men mye Jæger og øl).

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhøhøhø -----------> link

ja ja ja fikk litt mer info ringte han i sted :angry2: går brun ørret abbor og canada røye der fisk satt ut for 15 år siden blir vell og prøve søndagen så kan du sitte og se på de sure rally bilene du Remy :angry2: he he

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja ja fikk litt mer info ringte han i sted :lol: går brun ørret abbor og canada røye der fisk satt ut for 15 år siden blir vell og prøve søndagen så kan du sitte og se på de sure rally bilene du Remy :unsure: he he

Nei, var ikke noe surt med Rally bilene, vakker aften på Bjerke i kveld.

Eksosen var grønn, biodiesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.