Gå til innhold
Fiskersiden

TRØNDELAGSTREFF 2009


Recommended Posts

Det blir offisielt FS treff i Trøndelag 2009!

Namsenlaks, Trond og Vilhelm arrangerer :D

De vil gjerne ha innspill og kommer med mer info i denne tråden etterhverrt :D

AKtuelle spørsmålstillinger:

Ferskvann eller saltvann? Gutta har bla kjennskap til stor gjedde og/eller ørret.....'

Når?

Dersom saltvann, er folk interessert i å betale for skikkelig båt?

Kom med innspill til gutta ;)

Edit: endret trådtittel

Endret av Karl Inge S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å ta det viktigste først. Hvilken dato er det snakk om?

Her må der bare komme med innspill, men tenkte i april/mai engang.

Og må bare rette litt opp på det Kis skrev i første tråd, det er STOR ørret som er mest sannsynlig i ferskvann og Potensiell stor gjedde .

Ørretguru er Vilhelm og Gjeddeguru er Trond :D

Fortell også litt om hvilke arter dere ønsker å prøve etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser på følgende opplegg.

Aglen camping, det er ytterst ute på Otterøya, der er det rikelig med hytter og mulighet for leie av båt. Båtene er 14 ` og har 5 Hk motorer så man kan komme seg litt rundt i skjærgården rundt campingen

Jeg stiller med egen båt og der kan det rulleres på folket.

Christer kan også muligens stille med egen båt.

Arter man kan få i området er : Stor sei, torsk, lange og uer. Tidvis stor lyr.

Hvis man går på utsiden av Jøa, så kan man få store sandflyndrer, store rødspetter,kveite,steinbit,knurr,kloskate,gapeflyndre, glassvar, hvitting og hyse. Lysing er også tatt på plassen.

Går man over gyltfjorden kommer man til distriktets beste sjøørret plass, der det årlig blir tatt flere sjøørreter over 5 kg (jeg har selv pers fra 2008 der på 4 blank)

Vil man kjøre noen mil i bil så er jo Skjellbrosme plassen innenfor rekkevidde også, grov hågjel og flotte brosmer er det tatt der også.

Man kan kystmeite i fra svabergene utenfor campingen men det er ganske "Uggen" bunn der så man bør helst bruke enkle tackler, billige bly og kansje Lead lifts.

Det er også observert breiflabb av dykkere like uten for campingen.

Hvis interressen er stor kan jeg høre med en skipper ute i Flatanger om tur, dette er "matauk" fiske der det går i stor sei,torsk,lange og uer.

Har selv vært med skipperen to ganger, den første turen var matauk og vi kom hjem med rundt 400kg sei, torsk og uer.

Hvis man ønsker et slikt tilbud så vil det nok koste en del mere i påmelding, jeg kan hente inn pris hvis interressen er der.

Båten har fiskeplass til 6 stk, blir det flere som ønsker dette tilbudet, kan man eventuellt leie han inn for 2 dager.

Det skal også undersøkes om å få leid en større åpen båt slik at muligheten for å komme seg ut på åpent hav kan være tilstede. Der er det store sjanser for STOR sei, torsk, lange og uer. I mai er det også veldig stor lyr på visse plasser. Ankertau er også tilgjengelig for oppankring i rennene som går helt ned mot 500meter på yttersiden av campingen.

Vilhelm "sine" ørretvann er også i kjørbar avstand. Der er det er tatt flere 2kg + ørreter.

Trond har Gjedde i hagen så der er det muligheter for de som vil. (ca 10 mil fra namsos)

For artsjegere så finnes det meste av kutlinger her og de er relativt lett å plukke. (leir,berg,sand og tang)

Inn til Namsos er det ca 4 mil, og der har man jo de velkjente skatekaiene for de som vil prøve seg på dem.

Mulighetene er mange.

Håper å få til dette treffet i begynnelsen av mai.

Dere må komme med forslag her på hva dere ønsker, så skal vi gjøre det vi kan for å få ordnet noe der alle blir fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag Jim Frode!

Er noen tentative datoer klare?

Jeg har akkurat fått meg ny scedule så jeg må se litt på den,men alle må komme med forslag her på når det eventuellt kan passe.

Men vi ser for oss torsdag-søndag.

Du sverre kan vel gå god for skipper Bjørsvik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ut 30 april og blir borte til 14 mai, så jeg ser at det helst blir helga før jeg reiser ut eller minimum ei uke etter at jeg har kommet hjem så jeg er sikker.

23-26 april eller 21-24 mai det passer best for min del

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser på følgende opplegg.

Aglen camping, det er ytterst ute på Otterøya, der er det rikelig med hytter og mulighet for leie av båt. Båtene er 14 ` og har 5 Hk motorer så man kan komme seg litt rundt i skjærgården rundt campingen

Jeg stiller med egen båt og der kan det rulleres på folket.

Christer kan også muligens stille med egen båt.

Arter man kan få i området er : Stor sei, torsk, lange og uer. Tidvis stor lyr.

Hvis man går på utsiden av Jøa, så kan man få store sandflyndrer, store rødspetter,kveite,steinbit,knurr,kloskate,gapeflyndre, glassvar, hvitting og hyse. Lysing er også tatt på plassen.

Går man over gyltfjorden kommer man til distriktets beste sjøørret plass, der det årlig blir tatt flere sjøørreter over 5 kg (jeg har selv pers fra 2008 der på 4 blank)

Vil man kjøre noen mil i bil så er jo Skjellbrosme plassen innenfor rekkevidde også, grov hågjel og flotte brosmer er det tatt der også.

Man kan kystmeite i fra svabergene utenfor campingen men det er ganske "Uggen" bunn der så man bør helst bruke enkle tackler, billige bly og kansje Lead lifts.

Det er også observert breiflabb av dykkere like uten for campingen.

Hvis interressen er stor kan jeg høre med en skipper ute i Flatanger om tur, dette er "matauk" fiske der det går i stor sei,torsk,lange og uer.

Har selv vært med skipperen to ganger, den første turen var matauk og vi kom hjem med rundt 400kg sei, torsk og uer.

Hvis man ønsker et slikt tilbud så vil det nok koste en del mere i påmelding, jeg kan hente inn pris hvis interressen er der.

Båten har fiskeplass til 6 stk, blir det flere som ønsker dette tilbudet, kan man eventuellt leie han inn for 2 dager.

Det skal også undersøkes om å få leid en større åpen båt slik at muligheten for å komme seg ut på åpent hav kan være tilstede. Der er det store sjanser for STOR sei, torsk, lange og uer. I mai er det også veldig stor lyr på visse plasser. Ankertau er også tilgjengelig for oppankring i rennene som går helt ned mot 500meter på yttersiden av campingen.

Vilhelm "sine" ørretvann er også i kjørbar avstand. Der er det er tatt flere 2kg + ørreter.

Trond har Gjedde i hagen så der er det muligheter for de som vil. (ca 10 mil fra namsos)

For artsjegere så finnes det meste av kutlinger her og de er relativt lett å plukke. (leir,berg,sand og tang)

Inn til Namsos er det ca 4 mil, og der har man jo de velkjente skatekaiene for de som vil prøve seg på dem.

Mulighetene er mange.

Håper å få til dette treffet i begynnelsen av mai.

Dere må komme med forslag her på hva dere ønsker, så skal vi gjøre det vi kan for å få ordnet noe der alle blir fornøyde :P

Altså ikke fløyfisk og lomre?

Seriøst, denne plassen vil kunne bli en høydare. Stor fisk og mange kule arter gjør dette til en mulig storartet :) opplevelse for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.