Gå til innhold
Fiskersiden

Kasting og sveiving. Høyre eller venstre?!


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Gjelder høyrehendte, det blir selvsagt motsatt for venstrehendte.

Hva gjør DU og hvorfor? Kaster du med høyre og sveiver og trekker inn med venstre, eller bytter du hånd og sveiver og trekker inn med høyre? Har du andre varianter? Fortell gjerne med noen begrunnelser...

Hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster med høyre, trekker inn med venstre, sveiver med høyre - fordi det føles naturlig og fordi jeg alltid har gjort det. Å kritisere andre erfarne sportsfiskere for hvilken hånd de velger å sveive med er det mest infantile våset jeg har sett utenfor testforumet.[^]

Edit: Flemms: ja, har sveiva på høyre side på haspel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av SMS

Kaster med høyre, trekker inn med venstre, sveiver med høyre - fordi det føles naturlig og fordi jeg alltid har gjort det. Å kritisere andre erfarne sportsfiskere for hvilken hånd de velger å sveive med er det mest infantile våset jeg har sett utenfor testforumet.[^]

Litt artig dette her, for jeg gjør som deg SMS. Kaster med høyere, trekker inn snøre med venstre, kjørere fisk med venstre og sveiver med høyere. Dette er helt naturlig for meg også!

Lite spørsmål SMS; Har du haspel sveiva på høyer også? Få som har det, men det er også naturlig for meg!

PS! Er Ikke skjeivhendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster med høyre, sveiver og trekker inn med venstre.

Sveiver alltid med venstre, med unntak av på havfiskesnellene(er høyresveiv på alle). Alltid vært sånn, faller helt naturlig for meg!

Og PLUTSELIG kom Trym ut av fluefiskeskapet sitt, gitt[ ;) ][ :D ]

Miracles DO happen![ :D ][ :D ] Er Frisch den neste?? Følg med alle sammen........[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meninga å kalle alle som ikke gjør det samme som meg for tullinger og imbesiller! Selv om jeg syntes det er teit, poenget er at det for meg er fullstendig ulogisk å gjøre det på den måten!! Det å måtte drive å bytte hånd på stanga under fighten... men dere har vel bare ikke fått skikkelig fisk på enhåndsen !?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

Kaster med høyre, sveiver og trekker inn med venstre.

Sveiver alltid med venstre, med unntak av på havfiskesnellene(er høyresveiv på alle). Alltid vært sånn, faller helt naturlig for meg!

Og PLUTSELIG kom Trym ut av fluefiskeskapet sitt, gitt[ :D ][ :D ]

Miracles DO happen![ :D ][ :D ] Er Frisch den neste?? Følg med alle sammen........[8D]

Du la merke til at det var 4 (FIRE) år siden sist jeg pisket spagetti Esox??? Det var i tiden før jeg oppdaget kystmeite/surf. [^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

Kaster med høyre, sveiver og trekker inn med venstre.

Sveiver alltid med venstre, med unntak av på havfiskesnellene(er høyresveiv på alle). Alltid vært sånn, faller helt naturlig for meg!

Og PLUTSELIG kom Trym ut av fluefiskeskapet sitt, gitt[ :D ][ :D ]

Miracles DO happen![ :D ][ :D ] Er Frisch den neste?? Følg med alle sammen........[8D]

Jeg får vel svare jeg også da:

Jeg brekker fluestanga med begge hender, og kaster den i søpplebøtta med høyre[ :D ]

Spøk[?] til side... venstre sveiv på alt under stanga, og høyre på alt over. Man kan vel si at jeg bruker den "riktige" hånda til å kaste med generellt sett[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

Kaster med høyre, sveiver og trekker inn med venstre.

Sveiver alltid med venstre, med unntak av på havfiskesnellene(er høyresveiv på alle). Alltid vært sånn, faller helt naturlig for meg!

Og PLUTSELIG kom Trym ut av fluefiskeskapet sitt, gitt[ :D ][ :D ]

Miracles DO happen![ :D ][ :D ] Er Frisch den neste?? Følg med alle sammen........[8D]

Du la merke til at det var 4 (FIRE) år siden sist jeg pisket spagetti Esox??? Det var i tiden før jeg oppdaget kystmeite/surf. [^]

Jada Trym! Kan da fortsatt lese[ :D ] MEN; engang fluefisker, alltid fluefisker!![ ;) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster med høyre og sveiver med høyre, men skjønner at "mort" fiskere sveiver med samme hånd som en kaster. Alle som har fått storfisk (Over 10 kg) på enhånds vet at: Kastingen etter en slik fight får ikke den samme snerten over seg, når en har brukt alle kreftene i kaste hånda på å holde i stanga under kjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.