Gå til innhold
Fiskersiden

Stangknekk


Morten
 Share

Recommended Posts

Med inspirasjon fra en annen tråd der brukne stenger ble nevnt lurer jeg på hvor mange som har brukket en eller flere fluestenger i karrieren og hvordan dette har skjedd. Har selv jobbet i butikk i en årrekke og er stadig like forbauset over hvor mange som klarer å ødelegge fiskeutstyret sitt.

Selv har jeg fisket med flue i 15 år og egentlig ikke ødelagt en eneste stang under fiske. Dvs. tilfeller som innebærer reklamasjon. De eneste uhellene jeg har opplevd var en kammerat som knakk en topp på en av mine stenger med bagasjeromlokket på bilen, og et tilfeller der jeg selv måtte sage stangen i to da de nederste leddene hadde kjørt seg fast etter et fall. Denne var det garanti mot alle typer brudd på, så det kostet meg ikke mye å erstatte stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok knekt en del stenger ved testkasting. Vanlig overhånd tåler nok de aller fleste bra, men ved å ta skikkelig i med et rullekast skiller fort klinten fra hveten. Tok tre stenger etterhverandre (Utgått for mange år siden) før importøren måtte innse at det ikke var produksjonsfeil på serien. Alle knakk på samme sted, like over skjøten. Dette var snakk om 7er stenger, så de skulle tålt litt juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkt en under kasting, løsnet i holken(todelt) uten at jeg merket det!

Knekkt en stang mens den ble tredd i snøre. Dvs man holdet stanga opp og skal trekke ut fortommen...pang! Klassiskker, men stanga må ha hatt skade fra før!

En fetter satte seg på min første fluestang, tuppen knakk!

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en fluestang skal jo ikke har store kakken før den knekker... jeg har klart og knekke to fluestenger tilsammen, på de 2 årene jeg har fisket med flue, men den ene fikk jeg jo på garantien så det gjore jo ikke så mye[ :D ] tipper at mamma hadde klikket hadde jeg ikke fått den andre stangen på garantien[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stang på trynings langt langt oppe på fjellet i mørket så jeg merka det ikke før jeg var frame ved hytta [ :D !] (hadde da bare en stang) og en annen gang da jeg hekta i bakslengen men den siste knakk ved at fatter'n med all sin vekt trampa på min splitter nye kastekannon [ :D !][} :D ] "tror jammen jeg må melde meg på slanke klubben"[ :D !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.