Gå til innhold
Fiskersiden

Fs Konkurransen 2009


 Share

Recommended Posts

https://www.fiskersiden.no/index.php/konkur...onkurranse-2009

Resultatene for 2008 kommer meget snart, gjenstår bare kontrolltelling.

Er i samtaler ang premier for 2009-konkurransen, kommer snart memer info. Blir bra!

Innmelding til konkurranse(at)fiskersiden.no

Vennligst husk å melde inn med følgende mal når du sender inn pr epost. Det gjør registreringen mye enklere for oss:

Navn:

Fiskeslag:

Vekt: gram

Fangstmetode:

Dato: dd.mm.yyyy

Sted:

Vitne: (med telefonnummer og/eller E-post)

Fiskens lengde : cm (Ikke påkrevet, men er greit om man har likevel)

Og der er sponsoren bekreftet- kommer tilbake med mer info, men kan røpe at førstepremien er en snelle med damenavn.....

skittfiske.jpg

PREMIER

1. Premie

Shimano Stella 2500 FD

Verdi 7990,- Kr

2. Premie

Nye Shimano Twin Power 2500 FC

Verdi 3499,- Kr

3. Premie Daiwa Caldia 2500

Verdi 2999,- Kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Privat vekt av anerkjent merke kan benyttes".

Etter å ha ødelagt et par vekter med "anerkjent merke" bruker jeg nå digitalvekten til Biltema som går til 25 kg. og viser vekt i 1gram-intervaller. Jeg har bare positive erfaringer med at denne er stabilt korrekt - også gjort kontrollmålinger av at denne viser korrekt vekt, dog ikke veid noe som er veldig små som eksempelvis kutlinger, men tenker på fisk på f.eks. i området 1-10 kg.

Så hva sier juryen til å melde inn fisk hvor denne er benyttet ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem, tror kontrollveiinger er viktigere enn merke på vekta, jeg har ymse erfaringer med f.eks Lawson som får mye skryt, jeg bruekr stort sett min Rapala- som fikk slakt i AOF testen. men kontrollveies ofte og klarer jobben hver gang :)

:) Kva med veging i båt med tanke på c/r ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I C&R's navn så foreslår jeg at det burde gå an å lage en tommelfinger-regel. Det er tross alt ikke alt som kommer opp som trenger å dø, selv om vi har moro av å melde inn vekt og art.

Og siden det er en intern konkurranse, så kanskje vi kan ha en regel som sier:

Laveste målt vekt i båt, minus 10%, altså trekke fra en kilo på en tikilos fisk.

Går kanskje an å differensiere type:

>20kg -10%

>10kg -7%

>5kg -5%

>500g -3%

<500g ingen trekk

Bare et forslag, siden vi er så C&R vennlige :)

Edit: skriveleif

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i båt....tja. Veiing i båt er og blir veldig unøyaktig. .....

Synes dette er litt gammeldags, men men..

Nå har jeg ikke sjekka, men mener det er meldt inn bla røye fra Skogseid i konken tidligere. Disse blir vel veid i båten?

Alle skjønner jo at vekta blir gal i høy sjø, men oppankret båt på stille vann blir jo ganske nøyaktig.

Og hva med flytebrygger? Ofte disse har litt bevegelse i seg ( ja det er kverulering, men uansett..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken skal ikke veies i båt, sånn er reglene, så forventer vi at folk bruker sunn fornuft mtp c&r etc. Det er jo faktisk lov å ta fisk og spise den :) og skulle fisken være av den sorten som ikke bør drepes syns vi vel folk da heller får sette de ut uten å få veid de da. Det er ikke mulig å lage regler som tilfredsstiller alle aspekter ved c&r, veiing i båt mm så da får vi ta det enkle og ryddige valget.

Premiene er nå på plass fra SkittFiske ;)

PREMIER

1. Premie

Shimano Stella 2500 FD

Verdi 7990,- Kr

2. Premie

Nye Shimano Twin Power 2500 FC

Verdi 3499,- Kr

3. Premie Daiwa Caldia 2500

Verdi 2999,- Kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så det begynner og bli interessant og melde inn fisk på denne siden :)

Meget flotte premier

SKulle jeg mene, er vel bare AOF og Langesund som har bedre :)

Og husk- bare å melde inn, er ikke kommet veldig mange mailer enda men det blir en helt annen konkurranse i år mtp oppdteringer, deltakelse osv :)

OBS- siden vi ikke ahr oppdatert enda er det lov å sende inn fisdker tatt i hele 2009. Når oppdateringer begynner vil vi derimot følge 3-ukers regelen :)

Les mer om reglene på hovedsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Minner om de flotte premiene vi har fått på plass :)

Tatt litt mer tid enn antatt å få ordnet grunnvekter, lære meg registrering osv men nå er vi igang ;)

Det blir et helt annet trykk i FS-konken dette året kan jeg love!

Oppdatert pr. 09.03.2009

Poeng:

https://www.fiskersiden.no/index.php/konkur...2009-resultater

Innmeldte fisk:

https://www.fiskersiden.no/index.php/konkur...n-2009-fangster

Info og grunnvekter:

https://www.fiskersiden.no/index.php/konkur...onkurranse-2009

OBS- vær så snill og bruk "standarden" for info når dere melder inn fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk- bare å melde inn, er ikke kommet veldig mange mailer enda men det blir en helt annen konkurranse i år mtp oppdteringer, deltakelse osv :)

OBS- siden vi ikke ahr oppdatert enda er det lov å sende inn fisdker tatt i hele 2009. Når oppdateringer begynner vil vi derimot følge 3-ukers regelen :lol:

For seint å melde inn fisk tatt i beg. av februar nå? Ble tatt litt på senga av denne tidlige oppdateringen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kjetil, mtp fjorårets oppdateringsratio godtar jeg litt sene innmeldinger, men oppdateringene kommer hyppigere så kom emd de nå :D

Husk at innmeldinger sendes til konkurranse(at)fiskersiden.no

Karleif: Får ikke åpnet mailen fra deg av en eller annen grunn, gidder du sende på nytt?

Og så er det gtreit om dere reduserer str på bildene litt, komme rinn mange mail som er på mange MB og det skaper endel ekstra arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.