Gå til innhold
Fiskersiden

Jakten på Lysprikkfisken. Haiangrep i Høgs'en


 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg blir like imponert hver gang det kommer en billedrapport fra deg. Utrolig fine undervannsbilder og du har jo snart bilder av alle norske arter. Hadde du skrevet bok hadde jeg kjøpt den garantert. :)

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=148162

Så nærme man kommer? Rudolf har bidratt med bilder i boken iallefall. Jeg har boken og kan anbefale den varmt til alle som elsker undervannsbilder. :lol:

Er ikke Erling broren din Rudolf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få et bilde litt mer forfra neste gang. Sånn at vi får se mer av hodet. Gjerne et bilde av fiske rett fra sida også.

Jeg tror jaffal jeg fikk det ene bildet du vil ha i kveld, :) men det får vi se i morgen. Du får gjøre deg klar for JA!2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede. Det er på tide å få festa denne fisken til noe annet enn bare minnebrikka. Jeg her en krok eller to som er klar. :)

Kan du si noe om hvor høyt over bunn og hvor langt fra land man bør prøve å presentere agnet?

Endret av Hugo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede. Det er på tide å få festa denne fisken til noe annet enn bare minnebrikka. Jeg her en krok eller to som er klar. :)

Kan du si noe om hvor høyt over bunn og hvor langt fra land man bør prøve å presentere agnet?

Har snakket mye med Karleif i kveld og gitt ham noen tips, så du får snakke med ham i morgen, men jeg er ikke sikker på om det var nordlig lysprikkfisk jeg fikk bilde av i dag. Den likner litt på laksesild, men er ikke helt det heller. Vi får se.........satser på å få proff. hjelp her i morgen kveld.

Jeg kan jo ikke røpe så mye før JA!2 ;) men jeg kan si såpass at den lysprikkfisken/laksesilden vi så grunnest var på 8 meter helt inne i ura ved betongblanderiet eller hva det nå er (har det over hele drakta mi).

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, spennande! Laksesild og nordlig lysprikkfisk skulle jo vera enkle å skille :) .

I prinsippet ja, og jeg tror nok den jeg tok bilde av var laksesild, om enn et veldig lite eksemplar, men de andre fiskene vi så var nok lysprikkfisk. Det bygger jeg på oppførsel (de lot seg ikke fotografere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på kroken ville de ikke sitte...

Jeg og karleif hadde et mer eller mindre helhjerta forsøk med mikrokroker, overblyede dupper og lange paternostertackler, men det ble med svarthåen, kloskater, ulke og en til.

Utrolig stilige bilder Rudolf. :angry2:

Synd det ikke ble noe. Jeg hadde skrevet klar gratulasjonstalen når dere som de første i landet dro opp glasskutlinger og lysprikkfisk :(

Edit: OG laksesild

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.