Gå til innhold
Fiskersiden

Alt om fiske 2/2009


Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er sant, Trond: *skryteskryte av dei eg kjenner som var med i bladet*. Småstoffet på side 11 må også trekkast fram som ein höydare.

Men det hadde vore interessant å høyrt kven dommaren i gulp/naturlig agn var. Er denne marinbiologen å stole på?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra nummer ja, jo mer ikke-fettfinnestoff jo bedre :lol:

Der er jeg vel motsatt av deg, jo mer fettfinnestoff jo bedre. Gode artikler og interessante ting å lese om all annen fisk finner man i mange andre blader som er kun for det. Stort sett utenlandske. Fettfinne er top of the pops i fiskeverden, og det finnes mange i dette ganske land som er überdyktige på det. Dermed faller det seg veldig naturlig at aof bruker stoff fra disse folkene også. Videre er BRORparten av leserne fettfinnenerder, som de fleste, som igjen gjør at det faller naturlig med fettfinnestoff i bladet. Dette er hovedgrunnen til at jeg går tilbake som leser av aof etter over ett års fravær. Jeg vil ha det norske, gode fettfinnestoffet :lol: Så kan din ergelse bli min glede. Godt er nå det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har skjønt det etterhvert jeg også, bortkastet tid å prøve å endre redaksjonens prioriteringer. Skulle vært noen driftige wise-asses som starta et nytt magasin, "Artsfiskeren" eller noe.

Ja, men med 150 faste abonnementer blir det vel vanskelig om man skal se realistisk på det. Si AOF har 15% av alle som fisker i norge som abonnementer eller kjøpere av bladet, derav er 99% av de fettfinnefiskere. Så ser man selv at miljøet, engasjementet og antallet blir for lite. Tror jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med deg der Remy. I Norge er brorparten av abbonentene av fisketidsskrift laks og ørretfiskere,med havfiskere på en andreplass. Karpefiske, meite og artsfiske kommer langt ned. Bladet er jo selvfølgelig kommersielt og vil derfor legge fokuset mot det som selger, og i Norge er det fettfinne som selger.

Om man hadde droppa artsmangfoldet i bladet hadde max 2% kutta ut bladet. Hadde fettfinnefokus blitt minimert med 10% hadde de mista 70% av abbonentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personlig alt for interessert i de norske artene og forholdene til å hengi meg totalt til svenske blader. Ok, så er kanskje ikke markedet enormt for et slikt konsept, men hadde vært artig om noen prøvde. Trenger ikke vært artsfiskerettet, men bare et alternativ til AoF. For to dedikerte fiskemagasin mener jeg det bør være marked for i Norge (ser bort i fra VL og J&F).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.