Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken Baitrunner?


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Og nå kommer dere med det her etter at jeg har kjøpt Shimano Baitrunner...... :)

Etter min mening er det ingen grunn til å ha sinna surefjes Tequila :P Jeg har fire Baitrunner GTE-B 8000. Tre til karpefiske, en til kystmeite. Spesielt den til kystmeite har blitt brukt beinhardt de tre (eller var det fire?) åra jeg har hatt den, og funker fremdeles ypperlig. Jeg er veldig fornøyd med den modellen i alle fall, og nøler ikke med å anbefale dem. Synes big pit sneller fort blir for store, tunge og klumpete. Det er i alle fall mine to cent i diskusjonen :D Har forøvrig tre Fox baitrunnere også. den minste billigmodellen. Veldig godt fornøyd med dem også, men de er ikke å få tak i her på berget. Koster dog ikke allverden der ute på internettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine GODE erfaringer med Shimano siste 10 årene, og ikke minst mtp servicen vi får i Norge på Shimano (jeg har faktisk fått sneller tilbake 3 dager etter at jeg sendte dem. Inkl postgang) er det ikke feil å gå for Shimano.

Har vært innom de fleste modellene til Shimano utenom Twin power og Stella (det kommer :) ) og har vel egentlig aldri blitt skuffet.

Må sjekke litt rundt men godt mulig jeg ender på DL RA 8000 eller AERO 6000/8000 .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med BTR 4500B? Stabile og solide, samt saltvannsvennlige :) Jeg har to av dem, men har dessverre ikke fått testet dem skikkelig ennå. Dog har jeg fått et godt inntrykk av dem de gangene jeg har brukt dem. Dønn solide, jevn gange og god brems (og fett retro utseende :P )

http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...requestid=38724

(Edit: kasteegenskapene på BTR kommer nok neppe opp mot bigpitsneller dersom dette er avgjørende)

Endret av permagnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) pønkeren har 3x 4500B ,jeg har 3 x 8000B jeg har brukt begge, men syns 4500 ble litt små til mitt bruk, tror jeg hadde gått for den "store" serien, men som Remy sier, det er bare spolene som er forskjell.

Ta turen til Frode du å klin til, du vil ikke angre

Endret av asmund aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) pønkeren har 3x 4500B ,jeg har 3 x 8000B jeg har brukt begge, men syns 4500 ble litt små til mitt bruk, tror jeg hadde gått for den "store" serien, men som Remy sier, det er bare spolene som er forskjell.

Ta turen til Frode du å klin til, du vil ikke angre

Njaei, det er ikke bare spolen som er forskjellig på de Per Magnar og Avkroken snakker om og 8000B... Helt andre sneller. De du har kommer i 5000, 6000 og 8000. 5000 er litt mindre, 6000 og 8000 er helt like, bortsett fra at 8000 har større snørekapasitet. Morsomme er jo at pga det veier 6000 litt mer enn 8000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har helt rett Åsmund, jeg blingser her, og husker feil, uannsett er snellene til pønkeren str 5000, altså utgaven mindre enn mine 8000B

Du kan jo kikke på snellene til Sturla Karl Inge, men jeg synes de blir litt pinglete :) ,

(men de kler Greys stengene hans perfekt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har helt rett Åsmund, jeg blingser her, og husker feil, uannsett er snellene til pønkeren str 5000, altså utgaven mindre enn mine 8000B

Du kan jo kikke på snellene til Sturla Karl Inge, men jeg synes de blir litt pinglete :) ,

(men de kler Greys stengene hans perfekt!)

Kan jeg tenke meg :) Selv har jeg Fox FS7000E på mine Prodigystenger. Det er i grunn ganske kledelig det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det ingen grunn til å ha sinna surefjes Tequila :)

Bare litt tull. Har en del Shimano sneller og er meget godt fornøyd.

Ser ut til at Baitrunneren får ilddåpen sin i helgen - årets første fisketur - e glær mei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.