Gå til innhold
Fiskersiden

SØ-tur Larkollen-Jeløya - Tips og turinvitasjon


Recommended Posts

Hei, nå håper og tror jeg at være blir bedre og at de siste dagers snøfall, kun var krapetrekninger fra Kong Vinter. Jeg har lyst å prøve meg på ved Larkollen eventuelt Jeløya. Har ikke fisket der før. Holder meg stort sett rundt Onsøylandet. Noen tips hadde vært veldig fint fra begge steder. Da tenker jeg fiskeplasser.

Enda bedre hadde det vært hvis noen hadde lyst å slå følge. Har ikke bestemt meg for hvilken dag, ennå. Men det kan være aktuelt tirsdag, onsdag eller torsdag.

Uansett er jo sansynligheten stor for at vi ikke får en dritt, så da hadde det jo vært moro med litt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var jeg tilbake. Ble ikke "danmark", veien dit kjørte jeg rett forbi. Hadde ikke akkurat memorert kartet. Stoppet et sted som heter Brentetangen, litt nordover etter Larkollen. Så veldig lovende ut. Odde, strender, en sydvent bukt, badende i varme solstråler. Beveget meg rundt hele odden 2 ganger. Men det er nok for tidlig ennå, ikke hadde jeg temperaturmåler med meg. Kan tenke meg at det var akkurat for kaldt for sjøørreten. Ikke et napp. Ingen fisk som fulgte sluken. Helt dødt i 4 timer. MEN været, matpakka og kaffen var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da valgte du hvertfall riktig dag å ta turen på! Suverent vær å ikke få fisk i. Jeg har fiska rundt ved Foten og hytteområdet ved Strømtangen i dag og det var helt knall. Kosa meg glugg ihjæl i sola. Tenkte på deg/dere, og håpet at dere tok turen i dag.

Så en fin sjøørret (1,5-2kg) som svømte rolig og overlegent langs en skrent bare et par meter fra land. Klarte ikke å lure den til å bite.

Utenfor Foten fikk jeg to torsk på rundt kilo`n da jeg prøvde å fiske litt dypere. Begge fikk friheten tilbake. Var endel folk ved Foten og utover der i dag. Både fluefiskere og slukdengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.