Gå til innhold
Fiskersiden

Perca`s bilder


Perca
 Share

Recommended Posts

Jeg får vel åpne en egen tråd med bilder her jeg også.

Jeg begynner forsiktig med et bilde og så får vi se hvordan det vil utvikle seg etterhvert.

76967_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/30880/76967.jpg

Måne og fiskeørn med brasme.

Gøy med photoshop! :lol: En montasje av 2 bilder. Månen er fotografert med Canon EF 100-400mm i går kveld og fiskeørna er fotografert med Sigma 70-300mm for ca 2 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månebildet er uskarpt så det rekkerr (men må kanskje være det for å skape troverdighet til montasjens dybdeskarphet totalt sett). Ellers en artig montasje som også hadde tjent på å være mindre midtstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ut å ta (bedre)bilder av månen i kveld da det var fullmåne og at yr.no fortalte at månen skulle stå opp kl 17.31 i dag, men slik gikk det ikke! Når klokka var 17.20 så seig det inn noen skyer og parkerte akkurat der hvor månen skulle komme opp. Jeg kjørte et par kilometer for å se om noen rådyr var på plass, og det var de.

77095_s.jpg

Her er ei rådyrgeit som ikke likte at jeg var for nærgående.

77096_s.jpg

Og her er 3 andre rådyr som ikke så på meg som noe veldig skremmende.

Klokka var ca 18.00 når jeg fotograferte disse Bildet av rågeita er tatt på frihånd og bildet av de tre rådyra er tatt med stativ. Bildene er tatt på 1/160 sek med f/5.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Kraftig hals på sangsvanen, samt en litt halvhjertet fake tan. :) Bildene blir litt "diffuse" på skjermen min og, som om de er veldig komprimert eller noe.

Men nå skal det også sies at skjermen min ikke er av typen enormt bra heller. :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen nye bilder...

78732_s.jpg

Her er en stokkand hannfugl med feil farge på nebbet! Fargen skal være knallgul, men denne har et nebb hvor fargen er blågrå.

78733_s.jpg

Titt titt... Her ser dere den riktige fargen på nebbet til en stokkand hannfugl på denne tiden av året.

78734_s.jpg

Sanglerke fotografert i ettermiddag.

Jeg må desverre tilstå at jeg nå har lest bruksanvisningen på det nye objektivet og etter å ha lest denne så skjønner jeg hva jeg har gjort feil de første gangene jeg brukte det nye objektivet! Jeg visste ikke at jeg måtte slå av billedstabilisatoren når jeg brukte annlegg eller stativ under fotograferingen... ;) Jeg mener ihvertfall selv at bildene er betydelig skarpere nå enn da jeg begynnte med dette ojektivet. De er i hvertfall skarpe på min skjerm. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Moro å se at det er andre som tar gakk-gakk bilder :) Jeg har nettopp begynt å ta bilder med speilrefleks og ender er et supert utgangspunkt for å øve seg, syns jeg. Etter fire småturer med litt knipsing så begynner interessen å feste seg for alvor; noen bilder virker også til å bli nokså ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.