Gå til innhold
Fiskersiden

...bare i Amerika


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Her hjemme godtar vi at bagasjen blir borte og ferien ødelagt. Skitt au :)

Og har kundebehandlingen vært dritt, så kan vi slenge inn noen ord i lokalavisen.

Sånnt er livet her i nord.

Lyder utsgnet: "Svikt i rutiner" kjent? De sier rett ut at de ikke har kontroll. Og skulle svikt i rutiner koste noen livet, har det da vært en kalkulert risiko eller er det mangel av kontroll?

Alt i alt er ikke bare snakk om en tapt xbox, men hvor mange ganger det må skje før en tar tak i det før det ender i katastrofe.

Da er kanskje 10 mill i underkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjemme godtar vi at bagasjen blir borte og ferien ødelagt. Skitt au ;)

Og har kundebehandlingen vært dritt, så kan vi slenge inn noen ord i lokalavisen.

Sånnt er livet her i nord.

Lyder utsgnet: "Svikt i rutiner" kjent? De sier rett ut at de ikke har kontroll. Og skulle svikt i rutiner koste noen livet, har det da vært en kalkulert risiko eller er det mangel av kontroll?

Alt i alt er ikke bare snakk om en tapt xbox, men hvor mange ganger det må skje før en tar tak i det før det ender i katastrofe.

Da er kanskje 10 mill i underkant.

Den der var ikke lett å forsvare sånn ved første øyekast, men du stod med glans Potemkin, velfortjent:

:)

Det kunne like godt vært en koffert som innholdt livsnødvendige medisiner, medisinske apparater til asmtatikere etc. At søksmålet skjer med en Xbox, får heller bare være en torn i siden til flyselskapet. Vi skal ikke godta at bagasje forsvinner, det bør faktisk være umulig, helt dønn seriøst umulig. Når det allikevel skjer så kanskje et slikt søksmål kan få flyselskapene til å slutte å ikke bry seg hver gang de mister noens bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at bagasje forsvinner, utrolig mye som er dårlig merket, og faller/slites destinasjonsmerket av skal det i grunn ganske mye til for at den havner på rett plass.

Jeg har faktisk fått rett bagasje hjem med taxi 3 ganger siste 7 år og jeg reiser endel (hver gang har jeg reist via eller fra Roma). Tross alt har jeg en svart samsonite uten navn, og de tror jeg det finnes 100 millioner av. Min neste koffert tror jeg blir lyseblå eller grønn, da vises den ihvertfall på båndet :lol:

Synes flyselskapene gjør en bra jobb med bagasjen jeg.

Man sender da ikke livsviktige ting i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ikke kofferten, men selve xbox'en som var borte/stjålet.

At folk har åpnet kofferten din uten nødvendig tillatelse og stjålet noe er kun en bagatell hvis de hadde puttet knark inne i kofferten din og du hadde blitt stoppet som kurer.

Da er det kanskje bagasjen som kommer først hjem og du ankommer i drosje 7 år seinere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott - slike søksmål er jo den rette veien å gå mot kjappere innsjekking. Tipper vi ser for oss følgende endring av reglementet om noen år:

§Innsjekking må gjøres senest 3 dager før avreise, for å kunne sjekke og dokumentere all bagasje som ikke er håndholdt. Dette for å kunne gardere bedriftens drift i tilfelle søksmål fra kalkulerende, løgnaktige eller rett og slett glemsomme passasjerer.

Hadde kunden satt seg inn i det relativt universale regelverket - så hadde han kanskje prøvd seg på litt i overkant varm kaffe hos McDonalds istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel like borti natta hva denne engelske kjærringa forlanger?

Det er godt at hun lever i sin egen lille værden,for tenk om skravleland hadde driftet henne. :)

http://www.dagbladet.no/2009/03/20/nyheter...smisse/5390801/

Ser for meg kontakt annonsen hennes:

Vakker kvinne søker holden mann.

Du bør være milliardær,raus med pengene,minst dobbelt så gammel som jeg er og du bør regne med søksmål om jeg ikke får viljen min.

Ærbødigst Grevinnen av Nothing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Stavangeravisen:

"SA: Årets beste advokathistorie

Advokat forsikret sigarkasse mot brann

En amerikansk advokat kjøpte i fjor en kasse dyre og sjeldne sigarer. De var så dyre at han forsikret sigarkassens 24 sigarer. Forsikringen dekket også brann.

En måned senere hadde advokaten røykt opp hele kassen med de flotte sigarene. Da, uten å engang ha betalt forsikringspremien, forlangte han erstatning fra forsikringsselskapet. De nektet å betale, og det ble erstatningssak.

Charlotte, North Carolina. USA. Foriskingsselskapet nektet erstatning av den opplagte grunn at advokaten hadde røkt dem slik sigarer normalt skal brukes.

I sitt krav i retten kunne advokaten dokumentere at sigarene var gått tapt i en "rekke av mindre branner".

Retten ga advokaten medhold i hans krav om erstatning. I dommen sa dommeren at kravet fra advokaten var idiotisk og urettmessig. Men polisen advokaten hadde forsikret ham mot brann, og selv om det var merkelig, så var sigarene påtent.

For å unngå en lang og dyr ankesak aksepterte forsikringsselskapet å betale advokaten 15 000 dollar i kompensasjon for de sigarene han hadde røykt

"Den som ler sist"

Etter at advokaten triumferende hadde hevet sjekken på 15 000 dollar, fikk forikringsselskapet ham arrestert. Anklagen var 24 tilfeller av ildspåsettelse.

Gjennom sitt eget vitneprov hadde advokaten erkjent at han tente på sigarene. Dermed ble han siktet for med hensikt å ha satt fyr på et forsikret objekt. Han fikk derfor en dom på 24 dagers fengsel og en bot på 24 000 dollar.

Mye kan tyde på at denne historien er usann. Men så lenge en dommer i USA forlanger millioner for savnede bukser på et renseri, er det ikke noe som overrasker oss. Den historien var sann og like utrolig.

Eller for å sitere en tidligere redaktør: "Om det ikke er sant, så er det veldig godt løyet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=35330&hl=

Herlig sigar historie. :D

Blir vel like stor gjenganger som c&r siken som gjedda tar.

Synes også den med bobilen var flott. Gubben forlot førerplassen i fart fpr å hente seg litt kaffe.

Bobilen dro selvsagt av veien og mannen fikk erstattet bobilen sin med en ny.

Selskapet hadde ikke skrevet i instruksjonsboken at man ikke måtte forlate førerplassen så lenge kjøretøyet var i bevegelse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.