Gå til innhold
Fiskersiden

Fluebokser


Steigen
 Share

Recommended Posts

Aluminium og trebokser her. Foretrekker flatt foam av god kvalitet!!!!! Boksen skal væremiddels stor, akkurat plass i jakkelommen, da får jeg mest med meg pluss den skal være dyp nok til at hårvingefluene mine ikke støter sammen for mye, da blir vinga så sinnsykt stygg over tid! Bruker i dag Wheatly bokser for det meste. Til ørret foretrekkes C&F, men lager trebokser selv til mindre fluer og ørretfluer,samt en boks proppa med sø fluer som alltid er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med C&F-boksene som er vantette og som ikke blir vesentlig slitt, da de har et system der du presser fast fluene i små spor eller micro-slits som de kaller dem selv.

Til tuber bruker jeg en "standard" liten slukboks, som kan deles. På den måten får jeg to store rom til tubene og to små rom til kroker og slanger.

Alle ovennevnte passer i en standardlomme på vadejakker, og blir benyttet under fiske.

Til "transport" og oppbevaring av fluene bruker jeg større bokser. F.eks et treskrin på størrelse med et A4-ark som har tre etasjer og rommer alle dobbelkrok laksefluene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.