Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

Tur på Jeløya 3 dg på rad,greit med sø egentlig,mista en 2kg+i ettermiddag,dro fluefortommen tvers av(ny 0,26 Frog),lavt vann og sønnavind,men kald....Onsdag ville sø"en ha hvitt/flash,i går hvitt/grått og idag kun rosa reke,mini-mini....)ny tur i mrg,Pistus

Var ute igjen i går,hadde med 3 kompiser i tåkehavet",8 sø med største på 1260gr-minste 800gr.fint snitt på fisken,mista tilsvarende)relativt ukoselig vær men fisken er der,tok alt på mini rosa reker.Kom dere ut og fisk!!Mvh Pistus(de fleste svømmer rundt ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hemmlighetsfull med hvor du får all fisken eller Pistus? Var ute på fredagen selv. Ved Roklubben og gikk innover mot kjellandsvik. Vi var 3 stk og kun en som fikk fast fisk i håven.

Hadde på en selv, men slapp ;)

Flere som fulgte flua helt inn mot slutten men som ikke tok tak. Kanskje det ikke var fristende nok. Kanskje det er Rosa de vil ha. Merkelig så metroseksuelle i smaken disse ørretene er :D . Prøvde meg liksom på en reke i mer naturlig farge jeg men skjønner jo nå at det er bare dumt ;)

Stort sett har jeg fiska ved roklubben/kjellandsvik eller ved Jeløy radio området så kjenner egentlig ikke til så mange lure steder der. Hører jo at Nes er poppis da. og så har jeg hørt rykter om gode fangster litt nord for refsnes stranda, men aldri testa enda. MJFF har jo stort sett alle treff ved Nes så der må det jo være litt liv skulle en tro.

Tenkte meg ut nå snart faktisk. Blåser litt idag da, men går jo alltids ann å finne steder det er litt roligere.

Er litt morsomt å høre erfaringer fra andre som fisker i samme området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catch em all

slenger meg på den tråden her jeg også selv om jeg fisker mest et par km lenger nord. jeg kan ikke melde om de helt store fangstene, men tok 3 stykker på onsdag. den største på 40 cm. så håper det biter bedre i kveld. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hemmlighetsfull med hvor du får all fisken eller Pistus? Var ute på fredagen selv. Ved Roklubben og gikk innover mot kjellandsvik. Vi var 3 stk og kun en som fikk fast fisk i håven.

Hadde på en selv, men slapp ;)

Flere som fulgte flua helt inn mot slutten men som ikke tok tak. Kanskje det ikke var fristende nok. Kanskje det er Rosa de vil ha. Merkelig så metroseksuelle i smaken disse ørretene er ;) . Prøvde meg liksom på en reke i mer naturlig farge jeg men skjønner jo nå at det er bare dumt ;)

Stort sett har jeg fiska ved roklubben/kjellandsvik eller ved Jeløy radio området så kjenner egentlig ikke til så mange lure steder der. Hører jo at Nes er poppis da. og så har jeg hørt rykter om gode fangster litt nord for refsnes stranda, men aldri testa enda. MJFF har jo stort sett alle treff ved Nes så der må det jo være litt liv skulle en tro.

Tenkte meg ut nå snart faktisk. Blåser litt idag da, men går jo alltids ann å finne steder det er litt roligere.

Er litt morsomt å høre erfaringer fra andre som fisker i samme området.

Da er du ikke langt unna..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt å høre da :glare: . Men nå vadrer det vel SØ nesten rundt hele Jeløya så mulighetene er nok absolutt til stede mange steder.

Kommet hjem fra turen nå. Roklubben og gikk mot kjellandsvik. Gikk greit i forhold til vinden. men huff så stille. Ikke antydning til noe. Endel som er ute da. var mange og se innover mot kjellandsvik. Kanksje ikke så rart med tanke på været idag heller. Helt knall å være ute.

Ser jo nå at jeg bomma ganske greit med forhold til lavvann og sånt da. jaja, kan ikke la sånt stå i veien for å ta turen ut akkurat heller. Vet ikke hvor mye det har å si, men å dra ut i det det går mot lavvann har vel aldri vært noe triks egentlig. heller omvendt sånn jeg har hørt det. fiske idet det går mot høyvann.

Morro er det å få fiska litt igjen da. selv om det er frustrerende at det ikke biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt noen smårykter om at det har blitt tatt ganske pen sø på hankø de siste dagene... skal ut en tur i morgen men skal ha med meg minste guttungen å 3 år så vi drar til flatskjær... ingen biler man må passe han for der hehe

OK. Du får legge ut en rapport når du kommer hjem, så vi får høre åssen det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt å høre da :hailfs: . Men nå vadrer det vel SØ nesten rundt hele Jeløya så mulighetene er nok absolutt til stede mange steder.

Kommet hjem fra turen nå. Roklubben og gikk mot kjellandsvik. Gikk greit i forhold til vinden. men huff så stille. Ikke antydning til noe. Endel som er ute da. var mange og se innover mot kjellandsvik. Kanksje ikke så rart med tanke på været idag heller. Helt knall å være ute.

Ser jo nå at jeg bomma ganske greit med forhold til lavvann og sånt da. jaja, kan ikke la sånt stå i veien for å ta turen ut akkurat heller. Vet ikke hvor mye det har å si, men å dra ut i det det går mot lavvann har vel aldri vært noe triks egentlig. heller omvendt sånn jeg har hørt det. fiske idet det går mot høyvann.

Morro er det å få fiska litt igjen da. selv om det er frustrerende at det ikke biter.

Har nettopp kommet hjem fra en kveldstur,som du sier,utrolig stille og for blankt,fikk en tass på 3 timer+etpar lugg.Men når det kommer til flo/fjære har Kjellandsvika fiska best midt i mellom i det siste.Så lenge strømmen går nære land,er ikke søen langt unna på denne tiden.Skal smått starte fisket på utsida nå utover,større snitt og generell bedre kondis på fisken.Pistus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen , gratulerer med fiskene Pistus , fint å høre at det har løsnet , jeg har vært så heldig å få vært ute hver dag nå , har tatt meg langfri fra jobben , ferie til gode ifra fjor . Var på Løkholmen 1.april og fikk mange små ørreter , ellers nydelig vær . Har ellers forsatt mitt fiske i Torsnes , hvor jeg satser på å fiske litt lenger ute enn inne på grunnene , har fått fisk hver dag og alle har vært flotte fisker , perset i går for i år med en på 1,6 og mistet 2 tilsvarende , var hard vind i går og hadde problemer med å lande dem , men i går var det opptimale været for det stedet som jeg fisket på , litt brunt grumsete vann , sol og bra med sør/vestavind . Skal ut idag også , drar vel rundt 12 tiden slik at jeg får tiden før / etter vannskille . Du får ta deg en tur til denne delen av Østfold en dag Pistus , flotte omeråder , vi snakkes .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen , gratulerer med fiskene Pistus , fint å høre at det har løsnet , jeg har vært så heldig å få vært ute hver dag nå , har tatt meg langfri fra jobben , ferie til gode ifra fjor . Var på Løkholmen 1.april og fikk mange små ørreter , ellers nydelig vær . Har ellers forsatt mitt fiske i Torsnes , hvor jeg satser på å fiske litt lenger ute enn inne på grunnene , har fått fisk hver dag og alle har vært flotte fisker , perset i går for i år med en på 1,6 og mistet 2 tilsvarende , var hard vind i går og hadde problemer med å lande dem , men i går var det opptimale været for det stedet som jeg fisket på , litt brunt grumsete vann , sol og bra med sør/vestavind . Skal ut idag også , drar vel rundt 12 tiden slik at jeg får tiden før / etter vannskille . Du får ta deg en tur til denne delen av Østfold en dag Pistus , flotte omeråder , vi snakkes .

Hei igjen Lakseglede,flotte fisker ute på Torsnes,gitt,må komme meg utover dit i påsken! Det er full børstissverming på gang i Mossesundet om dagen,så jeg gidder ikke fiske der.Var utaskjærs på Jeløya i kveld,plassen der jeg traff deg,et lugg og en 400 grammer,altså ikke det store...Skal jobbe i 2 dg nå,deretter er det fiske,fiske,fiske,er jo meldt overskyet og regn,har hatt best fiske i dårlig vær i det siste,så da blir en dårlig"påske for andre en god påske for meg...SeesI torsnes-traktene håper jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur på flatskjær idag med noen kompiser...hadde med meg guttungen på 4år.

Det ble tatt noen sø der ute idag bl.a en på rundt kiloen som ble tatt etter at jeg og guttunge hadde dratt hjem... venter på at han skal logge seg på msn sånn at jeg kan få bilde av den nå:)Guttungen fikk en liten skrubbe og var driiiit fornøyd med det :):D Hva meg angår... neh det sier vi ikke noenting om ettersom jeg blanka som bare f.... :blink::blink: men hey det var jo en fin tur da men bål,pølsegrilling og div :)Legger ut disse to bildene etter tilatelse fra faren til denne fiskeren ( mr blue marlin)heheh denne ble tatt på flatskjær idag

037.jpg

bilde av stolt fisker:)

038.jpg

og der var den ferdig sløyet og klar for tilberedning

Endret av østfoldgutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur på flatskjær idag med noen kompiser...hadde med meg guttungen på 4år.

Det ble tatt noen sø der ute idag bl.a en på rundt kiloen som ble tatt etter at jeg og guttunge hadde dratt hjem... venter på at han skal logge seg på msn sånn at jeg kan få bilde av den nå:)Guttungen fikk en liten skrubbe og var driiiit fornøyd med det :D:D Hva meg angår... neh det sier vi ikke noenting om ettersom jeg blanka som bare f.... :blink::blink: men hey det var jo en fin tur da men bål,pølsegrilling og div :)

Skal på tur med tvillingene på 6 til Torsdag,uansett vær....Ungene har bare godt av og være med far"på tur,blir vel lite fisking på meg,men mye skjell og steinsamling på dem...Må tidlig krøkes.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det første gangen jeg nesten blanka , fikk en liten en det var alt , men sånn er dette fisket , prøvde ifra kl.1300 til 1700 , mye folk ute nå både dagsfiskere og folk som overnatter i telt , snakket med noen som ligger i telt der ute , de hadde fisket best på lavvann , noen timer før vannet snudde igjen . Idag blir det harrytur med svigers til Sverige , mulig jeg har tid til en kveldstur senere idag . Nå som det blir litt anderledes vær kan få opp bittet igjen men det er nok masse fråtsing på ørreten om dagen etter børstemark , naken snegla osv . Jeg prøvde å binde denne naken snegla for noen år siden da vi så mange av dem i Sverige , dette var faktisk effektivt den gangen , virket som ørretene var veldig selektive . Vi får bare stå på Pistus , dette skulle ha vært jobben våres, denne interessen og denne årstiden er bare megaherlig .Vi snakkes .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabo`n og jeg sjekket ut Lervik i Onsøy i går kveld. Plenty av ørret, men bare smått. Det ble ni småtasser på ham og fire på meg. Alle gikk i retur. Fikk en telefon for en times tid siden av en annen kompis som har fisket av samme området i dag. han stoppet å telle på tyve. Bare smått og alt i retur der også. Vi fikk på sluk i går. Han gjorde det vel så bra med flua i dag. For min del er jeg kjempefornøyd. :) Endelig sprakk nullen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabo`n og jeg sjekket ut Lervik i Onsøy i går kveld. Plenty av ørret, men bare smått. Det ble ni småtasser på ham og fire på meg. Alle gikk i retur. Fikk en telefon for en times tid siden av en annen kompis som har fisket av samme området i dag. han stoppet å telle på tyve. Bare smått og alt i retur der også. Vi fikk på sluk i går. Han gjorde det vel så bra med flua i dag. For min del er jeg kjempefornøyd. :D Endelig sprakk nullen.

Hei , må prøve å bidra med mitt for å øke gleden av denne fantastiske sporten. Var i Foten og fikk på en (ca 2kg ), men den ga seg etter 10 min og vinket farvel. Men det er helt klart noe på gang nå. Det er bare å være på rett sted til rett tid. Og det er ikke i sofaen. Skitt fiske alle sammen. Fangst rapport kommer, må jo bare få den :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabo`n og jeg sjekket ut Lervik i Onsøy i går kveld. Plenty av ørret, men bare smått. Det ble ni småtasser på ham og fire på meg. Alle gikk i retur. Fikk en telefon for en times tid siden av en annen kompis som har fisket av samme området i dag. han stoppet å telle på tyve. Bare smått og alt i retur der også. Vi fikk på sluk i går. Han gjorde det vel så bra med flua i dag. For min del er jeg kjempefornøyd. :) Endelig sprakk nullen.

Hvor på Lervik var dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjempefin tur igår i Skjeberg. 8 stk på en liten rosa reke på fluestanga. Fisket sammen med eldste gutten på 11 år. 2 timers fiske. Fikk to pene på 1,0 kg og 1,3 kg. Moro!

Grattis Tajo,Nøtsundet på deg også? Var ute 3 timer idag selv,helt blank overflate og strømløst.Da jeg vadet langs stranda for å bytte plass,to hundre meter lengre bort,kasta jeg likegodt ut og ""dorga imens jeg gikk,da slo det jaggu på en 800 grammer,slank en som ble satt ut igjen,men j..... moro!! Fisken tok altså der jeg nettopp hadde vadet,du ække nervøs da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.