Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

Perfekte forhold på Bevø i dag, men null kontakt :-(

Er det noen som har fått noe på børstemark ennå?

Har fisket igjennom flueboksen min 3 ganger i dag uten et napp. Å boksen inneholder omtrent alt fra a til å.

Men i morra MÅ det løsne for meg, ellers havner alt utsyret mitt til høystbydene på Finn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal en tur til hvaler i morra med fattern og en kompis, skal gi dere tilbake melding om fangster (og ikke fangster)

og forresten er det noen her som har peiling på hvilke slags sluker og fluer som skal være bra på SØ nå f

De som funker for meg om dagen er rosa reke, og helt hvit jiggy. Jiggy fisker superbra på litt farget vann B);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks timar kasting med sluk nord og sør for Engelsviken i dag. Resultat: Eitt napp. Og solbrent. Var kanskje for fint og stille ver i dag? Uansett ein nydeleg tur.

Såg forresten ein mystisk stim med fisk frå moloen i Solviken - usikker på kva det var. Ikkje småsei, større enn brisling. Kanskje sild? Finst det slikt på desse kantar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks timar kasting med sluk nord og sør for Engelsviken i dag. Resultat: Eitt napp. Og solbrent. Var kanskje for fint og stille ver i dag? Uansett ein nydeleg tur.

Såg forresten ein mystisk stim med fisk frå moloen i Solviken - usikker på kva det var. Ikkje småsei, større enn brisling. Kanskje sild? Finst det slikt på desse kantar?

Ja, det finnes. Jeg har sett helt hinsides store stimer rundt om i Engelsvikenområdet. Men gjerne litt senere på våren da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk ikkje særleg betre på Bevø. Fekk berre ein liten undermålstass. Men møtte andre fiskarar med til saman tre bra fiskar, 6-8 hekto, tippar eg. Sluk var visst ikkje tingen i dag, fangstane til dei andre var gjort på sild og flue. Skuldar for min del elles på at veret var blikkstille og skyfritt det meste av dagen. Frisk bris frå sør ville truleg betra sjansane. Kva erfaring har andre med Bevø-området? Kva er dei beste forholda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk ikkje særleg betre på Bevø. Fekk berre ein liten undermålstass. Men møtte andre fiskarar med til saman tre bra fiskar, 6-8 hekto, tippar eg. Sluk var visst ikkje tingen i dag, fangstane til dei andre var gjort på sild og flue. Skuldar for min del elles på at veret var blikkstille og skyfritt det meste av dagen. Frisk bris frå sør ville truleg betra sjansane. Kva erfaring har andre med Bevø-området? Kva er dei beste forholda?

Jeg var på Bevø i går, vadet ut til de to øyene utenfor der, blåste ok fra sydvest og grumsete vann. Gikk gjennom alle skrin i sekken, men null kontakt. Det ser jo helt perfekt ut, men jeg har enda tilgode å få noe der... Det gjelder jo egentlig overalt i år da :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar hintet og slutter med saltvannsflørtingen min.. Vi var syv mann som fisket fra Dynekil og sørover til Galtö hele helgen uten hell. Totalblank ble det også på sedvanlige hotspots på Jeløy.

Gleder meg til karpe- og suterfiske nå. Da kan jeg i hverfall blanke med æren i behold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur ute med båten i går fisket av flatskjæra lyngholmen .men det var på skjæra utenfor Dypeklo jeg fikk to sjøørreter begge rundt 600/700 gram de tok på Viking Herring 10g prisme blå . mye folk på foten men så ingen ved dypeklo. :)

Begge ørretene svømmer enda i området.

Endret av EKA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier egentlig å gi fisk der du vadet ut til de 2 små holmene, er det fortsatt kaldt i vannet eller?

Bor i Torsnes så det blir vel noen turer ut der i nærmeste framtid.

Er ikke så veldig kaldt faktisk, har hørt flere som har fått på børstemark nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var over hos søta bror i dag. 2 kæll fikk 2 under kiloen på 12 timer. Ikke det helt store. Løkholmen, Dynekilen, Galtø, Oddø. Var mye folk i området, men fisket var tregt. Kystbevakningen var på plass kan jeg melde om. Gikk meget grundig til verks, så på pass på å vær nøye med minstemålkavet på 45 cm når dere er over hos naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.